استاندار گیلان:

ساخت ۱۲۰۰ تخت بیمارستانی در گیلان/ بیمارستان پارس خردادماه افتتاح می شود

استاندار گیلان به احداث دو بیمارستان بخش خصوصی در استان اشاره کرد و گفت: بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ تخت بیمارستانی در گیلان در حال احداث است.

ساخت ۱۲۰۰ تخت بیمارستانی در گیلان/ بیمارستان پارس خردادماه افتتاح می شود

به گزارش ۸دی، محمدعلی نجفی بعد از ظهر امروز در جریان بازدید از بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی در حال احداث «پارس» اظهار کرد: به‌دنبال ارتقای امکانات بیمارستانی در گیلان هستیم.

وی به ساخت یک‌هزار و ۲۰۰ تخت بیمارستانی در شش بیمارستان دولتی و دو بیمارستان خصوصی در گیلان اشاره کرد و افزود: تعداد ۲۳۰ تخت مربوط به بیمارستان بخش خصوصی است.

استاندار گیلان، خواستار جدیت وزارت راه و شهرسازی در اتمام پروژه‌های بیمارستانی در این استان شد و بیان کرد: بیمارستان‌های دولتی در شهرهای آستارا، تالش، رضوانشهر، لنگرود و ۴۰۰ تختخوابی در رشت در حال احداث است.

نجفی با بیان اینکه دو بیمارستان گیلان آماده افتتاح است، تصریح کرد: اگر تجهیزات بیمارستان‌های مذکور آماده باشد به‌سرعت آنها را به بهره‌برداری می‌رسانیم.

وی بر مشارکت بخش خصوصی در احداث مراکز درمانی تأکید کرد و گفت: دولت به‌تنهایی نمی‌تواند تمام امکانات در بخش بیمارستانی را فراهم کند.

* افتتاح بیمارستان پارس در خردادماه

استاندار گیلان با اشاره به خریداری و نصب تجهیزات بیمارستان «پارس»، خاطرنشان کرد: بیمارستان مذکور در بخش خصوصی بی‌همتاست و تا یک‌ماه و نیم دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.

نجفی به سرمایه‌گذاری ۶۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی برای احداث بیمارستان «پارس» در رشت اشاره کرد و یادآور شد: تمام دستگاه‌های اجرایی برای بهره‌برداری بیمارستان مذکور باید تلاش کنند.

به گزارش فارس، از سال ۸۷ احداث بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی «پارس» در ۹ طبقه و ۱۸ اتاق عمل آغاز شده و با ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی در خرداد ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

بیمارستان «پارس» با رعایت کامل استانداردهای سازمان هواپیمایی کشوری و نظامنامه «هلی‌پورت» موفق به دریافت مجوز بهره‌برداری از سازمان هواپیمای کشوری شده است.

رعایت کامل مفاد نظامنامه «هلی‌پورت»، تنظیم تفاهمنامه با شرکت هلی‌کوپتری مربوطه، انعقاد دستورالعمل‌های هماهنگی با فرودگاه رشت، استقرار دائمی جعبه کمک‌های اضطراری نزدیک «هلی‌پورت»، استقرار یک نفر «HLO» و دو نفر آتش‌نشان آموزش دیده و استفاده از فرکانس هوانوردی شرکتی هلی‌کوپتری مربوطه برای ارتباط با خلبان از ویژگی‌های بیمارستان پارس است.

با راه‌اندازی بیمارستان پارس برای ۷۰۰ نفر از پرستاران و متخصصان پزشکی اشتغالزایی می‌شود.

 

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه