مراسم تحلیف اعضای شورای اسلامی دور چهارم شهرهای تابع شهر رشت +تصاویر

استاندار گیلان گفت: اعضای شورا باید بدانند که شوراها در برابر آیندگان و تصمیمات درست و غلط خود مسئولند، وجود اتفاق نظر در تمام موارد در طول ۴ سال در بین اعضای شورا ها انتظاری بیهوده است.

مراسم تحلیف اعضای شورای اسلامی دور چهارم شهرهای تابع شهر رشت +تصاویر

به گزارش خبرنگار ۸دی نیوز، کیهان هاشم نیا استاندار گیلان در مراسم تحلیف اعضای شورای اسلامی دور چهارم شهرهای تابع شهر رشت در سالن اجتماعات الغدیر استانداری با اشاره به حضور آگاهانه آحاد ملت در انتخابات ۹۲ به عنوان صاحبان اصلی انقلاب افزود: اعضای شورا باید بدانند که شوراها در برابر آیندگان و تصمیمات درست و غلط خود مسئولند.

وی با بیان این مطلب که شورا میراث امام راحل است و مقبولت خود را از نظام می گیرد اظهارداشت: شوراها باید پاسخگویی مردم باشند و از اختیاراتی که دارند برای حل مشکلات مردم استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه منتخبان شوراها باید تلاش خود را برای رسیدن به راه درست معطوف کنند، سیاست بازی در  شوراها را آفتی برای این نهاد مردمی دانست و ابراز نمود: وجود اتفاق نظر در تمام موارد در طول ۴ سال در بین اعضای شورا ها انتظاری بیهوده است.

shora

وی در ادامه دلیل عمده به نتیجه نرسیدن شوراها را تمرکز در اختلافات به جای تمرکزدر اشتراکات دانست و افزود: مسیر حق تنها یک راه است و باطل متفاوت همین یک کلمه تمام تجربه من از شوراها می باشد.

استاندار گیلان با این توضیح که  شورا پایگاهی برای پرواز به مجلس و قدرت‌های سیاسی نیست و نباید اجازه دهند سیاستمداران در کار آنها دخالت کنند اذعان کرد شورا یک  امر عملیاتی است نه یک امر سیاسی و در ادامه  ورود مسائل سیاسی به امور اجرایی را مشکل ساز عنوان کرد و گفت : در شوراها باید تمرکز بر رفاه مردم حاکم شود چراکه  مردم تمام مسائل و مشکلات خود را از شوراها طلب می کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شهر رشت ۱۲درصد شهرهای گیلان ۵۵ درصد شهرنشینی را دارا است و با تاکید بر اینکه در شهر رشت به دلیل ظرفیت های بالقوه گردشگری تعداد خانه ها از تعداد خانوار ها پیشی گرفته است افزود: ۵۰ درصد ثروت استان در رشت جای گرفته است در شوراها به دلیل تنوع انتخابات از هر گرایش و سلیقه ای انتخابی وجود دارد.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه شوراها این قابلیت را دارند که اثبات کنند با همکاری بسیاری از مسائل قابل حل است تصریح کرد: ما برای مدیریت یکپارچه شهرها و روستاهه در تمام زمینه ها نیاز به یک عزم همگانی داریم.

shora2

dsc944

dsc946

dsc951

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه