آیا رابطه با امریکا دلار و طلا را ارزان میکند؟+ قیمت امروز طلا

مسلما ایجاد ارتباط با کشورهای دیگر و غرب به نفع اقتصاد کشور است، ولی این مسئله صرفا به امنیت اقتصادی کشور کمک خواهد کرد. این تلقی ساده لوحانه است که ارتباط با آمریکا ، دلار و طلا را خیلی کاهش خواهد داد…

آیا رابطه با امریکا دلار و طلا را ارزان میکند؟+ قیمت امروز طلا

به گزارش ۸دی نیوز، معاون سابق وزیرصنعت درخصوص آثار توافق هسته ای بر اقتصاد ایران گفت: این واقعیت را باید بپذیریم که تمام مشکلات اقتصادی کشور ناشی از تحریمهای خارجی نیست البته توافق هسته ای بخشی از مسائل را حل خواهد کرد.

امیررضا واعظ آشتیانی ادامه داد: مشکل اصلی اقتصاد کشور در مدیریت است ،لذا بایستی برای اداره اقتصادی کشور افراد منصوب شوند که واجد شرایط باشند؛این که یک استاد نخبه به سمت وزیر اقتصاد گمارده شود درست نیست. وی در بیان مخالفت با این اقدام توضیح داد:من به این دلیل با کارمخالفم که نباید یک متخصص در حوزه دانشگاه را از فضای علمی جدا و وارد فضای اجرایی کنیم که این کاراز پیچیدگی های خاص خود برخوردار است.

معاون سابق وزیر صنعت اظهار داشت: مشکل دیگر اقتصاد کشور دستوری و سیاسی بودن آن است.

آشتیانی  در ادامه گفتگوی خود با خبرنگار تراز با بیان اینکه اگر خواهان بهبود اقتصاد کشور هستیم بایستی ساختارهای اقتصادی را اصلاح کنیم، تصریح کرد: انتخاب مدیران شایسته و واجد تجربه اجرایی کافی از شروط لازم دراصلاح ساختارهای اقتصادی است.وی افزود: انتصابات نابجا مسائل و مشکلات را در هم گره زده است.

معاون سابق وزیر صنایع تاکید کرد: در اقتصاد علاوه بر علم، تجربه کار اجرایی مهم است ، مسئولان اقتصادی باید به موضوعات آگاه و مسلط به پیچیدگی های کار اجرایی باشند.

وی با طرح این سوال که چرا نمی خواهیم ساختار بیمار اقتصاد کشور را بپذیریم گفت: باید قبول کنیم که ساختار اقتصادی کشور نیاز به ترمیم و بازسازی دارد.

آشتیانی گفت: چنین وضعیت اقتصادی صرفا با ایجاد رابطه با آمریکا حل نخواهد شد.

وی ادامه داد: مسلما ایجاد ارتباط با کشورهای دیگر و غرب به نفع اقتصاد کشور است، ولی این مسئله صرفا به امنیت اقتصادی کشور کمک خواهد کرد.

آشتیانی گفت: این تلقی ساده لوحانه است که ارتباط با آمریکا ، دلار و طلا را خیلی کاهش خواهد داد.

وی گفت: آیا دلار کمتر از ۲۵۰۰ خواهد شد و یا آیا سکه پایین تر از این خواهد آمد؟

آشتیانی با بیان اینکه متاسفانه برخی از مسئولین بر این عقیده اند که رابطه با آمریکا قیمت ها را کاهش خواهد داد تاکید کرد: مشکل  اصلی اقتصاد کشور اصلاح ساختارها و مدیریت اقتصادی کشور است.

 

عنوان نرخ امروز نرخ روز گذشته
یک گرم طلای ۱۸ عیار ۸۴,۹۵۰ ۸۴,۹۵۰
یک گرم طلای ۱۹ عیار ۸۹,۶۷۰ ۸۹,۶۷۰
یک گرم طلای ۲۰ عیار ۹۴,۳۹۰ ۹۴,۳۹۰
یک گرم طلای ۲۲ عیار ۱۰۳,۸۴۰ ۱۰۳,۸۴۰
یک گرم طلای ۲۴ عیار ۱۱۳,۲۷۰ ۱۱۳,۲۷۰
هر مثقال طلا آبشده (مظنه) ۳۶۸,۰۰۰ ۳۶۸,۰۰۰

منبع: فردا نیوز

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه