دبیر کمیته دانشگاهیان کنگره 8 هزار شهید گیلان خبر داد

برگزاری کنگره شهدای دانشجوی گیلان/جامعه دانشگاهی استان دارای ۹۷ شهید دانشجو است

دبیر کمیته دانشگاهیان نخستین کنگره ملی ۸ هزار شهید گیلان از برگزاری دومین کنگره شهدای دانشجوی این استان خبر داد.

برگزاری کنگره شهدای دانشجوی گیلان/جامعه دانشگاهی استان دارای ۹۷ شهید دانشجو است

به گزارش ۸دی، کامیار مهدی‌پور پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای برنامه‌های نخستین کنگره ملی ۸ هزار شهید گیلان اظهار کرد: جامعه دانشگاهی استان دارای ۹۷ شهید دانشجو است.

وی به برگزاری برنامه‌های کمیته دانشگاهیان در راستای نخستین کنگره ملی ۸ هزار شهید گیلان اشاره کرد و افزود: شاخص‌ترین برنامه‌ها برگزاری همایش ملی «ادبیات پایداری» است.

این مسئول، همایش مذکور را ویژه استادان دانشگاه به میزبانی دانشگاه گیلان خواند و تصریح کرد: مسابقه کتابخوانی با محوریت دانشکده فنی چمران رشت برگزار می‌شود.

مهدی‌پور، برگزاری جشنواره «صلح و اسلام» در دانشگاه آزاد واحد رشت را از جمله برنامه‌ها در راستای برگزاری نخستین کنگره ملی ۸ هزار شهید گیلان دانست و بیان کرد: دومین کنگره شهدای دانشجوی استان در دانشگاه آزاد واحد رشت برگزار می‌شود.

مسئول بسیج دانشجویی سپاه قدس گیلان از حضور یکی از فرماندهان سپاه به عنوان سخنران اصلی در کنگره شهدای دانشجوی استان خبر داد و گفت: امسال اردوهای جهادی به نیت شهدا در رشت، تالش، لنگرود و سیاهکل برگزار شده است.

وی، برگزاری یادواره شهدا با محوریت شهدای مدافع حرم را از دیگر برنامه‌ها در راستای برگزاری نخستین کنگره ملی ۸ هزار شهید گیلان در سیاهکل ذکر کرد و متذکر شد: سال گذشته تعداد ۲ هزار و ۳۰۰ دانشجوی گیلانی به سفر معنوی راهیان نور اعزام شدند.

مهدی‌پور با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف، اظهار کرد: امسال به نیت ۴۰۰ شهید دانشجو تعداد ۴۰۰ نفر از دانشجویان معتکف می‌شوند که ۲۰۰ نفر برادر و ۲۰۰ نفر خواهر هستند.

مسئول بسیج دانشجویی سپاه قدس گیلان، برگزاری نخستین جشنواره ادبی «نور» را از برنامه‌های نخستین کنگره ملی ۸ هزار شهید استان ذکر کرد و افزود: جشنواره ورزشی در دانشگاه‌های گیلان، آزاد و فرهنگیان برگزار می‌شود.

وی، یادمان‌سازی شهدای گمنام را از دیگر برنامه‌ها در راستای برگزاری نخستین کنگره ملی ۸ هزار شهید گیلان بیان کرد و یادآور شد: یادمان شهدای دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در راستای برنامه مذکور ایجاد می‌شود.

 

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه