حجت الاسلام ذالنور در فومن:

متاسفانه برخی از جنس روحانیت اجیر دشمن بوده و تلاش کرده تا در بدنه انقلاب نفوذ و به آن خدشه وارد کنند

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه هدف اصلی دشمن را دور کردن مردم از ولایت فقیه و روحانیان دانست و گفت: وجود شکاف در بین مردم و ولایت فقیه و روحانیت دشمن را به مقاصد شوم خود می رساند.

متاسفانه برخی از جنس روحانیت اجیر دشمن بوده و تلاش کرده تا در بدنه انقلاب نفوذ و به آن خدشه وارد کنند

به گزارش ۸دی به نقل از بهجت نیوز، حجت الاسلام مجتبی ذالنور در یادواره ۱۵۰ شهید روحانی استان گیلان که عصر دوشنبه و با محوریت روحانی شهید حجت الاسلام افتخاری در مسجد بالا محله فومن برگزار شد، اظهار کرد: روحانیان در طول تاریخ در عرصه های مختلف نقش آفرین بوده اند.

وی با بیان اینکه این نقش غیرقابل انکار و بی بدیل است، افزود: بررسی تاریخ اسلام به ویژه در چندسال اخیر نشان دهنده سردمداری و پرچمداری اغلب نهضت های انقلابی به وسیله یک روحانی است.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران به تاریخ ایران نیز اشاره و یادآور شد: نهضت تنباکو، مشروطه، حرکت شهید نواب صفوی و بسیاری حرکت های دیگر برگرفته از وجود یک روحانی بود.

وی گفت: روحانیان در طول تاریخ، با همه وجود برای حفظ دین و اسلام تلاش کرده و با انحرافات به مبارزه پرداخته اند که وجود شخصیت ها و مفاخر بزرگی همچون آیت الله بهجت فومنی نیز نمایانگر این موضوع است.

حجت الاسلام ذالنور ادامه داد: به دلیل همین ایستادگی، ازخودگذشتگی و استقامت روحانیان، ایادی استکبار و نظام سلطه وجود آنها را تحمل نکرده و برای محوکردن آنها از صفحه روزگار به هر عملی دست می زنند.

شکاف بین مردم و روحانیت؛ هدف اصلی دشمنان

نماینده مردم قم در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه هدف دشمنان دور کردن مردم از ولایت فقیه و روحانیت است، اظهار کرد: هرگاه بین مردم و روحانیان شکاف بوده دشمن توانسته به مقاصد شوم خود دست یابد.

وی به سخن برخی خواص در شرایط امروز جامعه اشاره و تصریح کرد: امروز شاهد این هستیم که بسیاری از همراهان امام راحل(ره) با میراث ایشان که همان ولایت فقیه بوده به مقابله پرداخته و پناهگاه و ستون خیمه ضد انقلاب در داخل می شوند.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی با حضور مردم پشت سر امام خمینی (ره) به نتیجه رسیدکه روحانیان در همه ابعاد آن نقش آفرین بودند.

حجت الاسلام ذوالنور با اشاره به اینکه امروز دشمن می داند که به چه نقطه باید حمله کند، اظهار کرد: متاسفانه برخی از جنس روحانیت، اجیر معنوی و یا مادی دشمن بوده و تلاش کرده تا در بدنه انقلاب و ولایت فقیه نفوذ و به آن خدشه وارد کنند.

به گفته این مسئول استکبار جهانی و دشمن می داند که برای ضربه زدن به انقلاب و ایران باید ستون نظام اسلامی که همان ولایت فقیه بوده را هدف قرار دهد.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه امسال مقام معظم رهبری به اقتصاد مقاومتی واقدام وعمل نامگذاری کردند, تأکید کرد: مقام معظم رهبری به ۲۴ اصل تأکید داشتند و یکی از آن‌ها تکیه بر شرکت‌های دانش بنیان است.

شهید افتخاری، نمونه بارز روحانی مبارز

وی در ادامه به شهید افتخاری به عنوان نمونه بازری از روحانی مبارزه اشاره کرد و گفت: او چه در دو دوره نمایندگی خود در مجلس و چه در زمان مسئولیت در بنیاد مسکن شهرستان و استان تمام توان خود را برای خدمات رسانی به مردم و حل مشکلات آنها گذاشت و در نهایت به هنگام امدادرسانی به زلزله زدگان رودبار و طارم در منطقه ای صعب العبور جان خود را از دست داد.

حجت الاسلام ذوالنور با اشاره به حضور روحانیان در قوه قضائیه، جهاد سازندگی، آموزش و پرورش، بسیج و روستاها افزود: روحانیان همیشه پیشاپیش مردم و سپربلای آن ها بوده و در جنگ تحمیلی نیز نقش خود را به خوبی ایفا کردند.

وی نقش محوری روحانیان را هفت مورد عنوان و یادآور شد: حضور در حوزه کلان جامعه، ایفای نقش پشتیبان، نقش های مسئولیتی، فرماندهی، تبلیغی و رزمی، تبلیغات و رزمی هفت نقش محوری روحانیان در طول تاریخ ایران بوده است.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه براساس آمار بنیاد شهید دو هزار و ۷۷۶ طلبه و روحانی شهید شناسایی شده، گفت: با برگزاری یادواره شهدای روحانی در سراسر کشور امروز تعداد این شهدا به بیش از چهار هزار و ۳۰۰ نفر رسیده که نشان از حضور پررنگ روحانیان در همه عرصه ها به ویژه هشت سال دفاع مقدس دارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه