در صد و سی و ششمین جلسه شورای شهر رشت مطرح شد؛

باقری:برخی برای تخریب از هر مواد منفجره ای استفاده می کنند/ رفیعی: تذکر به شهردار بابت عدم جمع آوری بنرهای افتتاحیه پیاده راه فرهنگی/ شوقی:برخی محلات امکانات حداقلی ندارد

صد و سی و ششمین جلسه شورای شهر رشت عصر امروز(یکشنبه) با حضور اعضای شورای شهر رشت برگزار شد.

باقری:برخی برای تخریب از هر مواد منفجره ای استفاده می کنند/ رفیعی: تذکر به شهردار بابت عدم جمع آوری بنرهای افتتاحیه پیاده راه فرهنگی/ شوقی:برخی محلات امکانات حداقلی ندارد

به گزارش ۸دی، محمد علی رفیعی نوده در صد و سی و ششمین جلسه شورای شهر رشت با اشاره به اینکه مصوبه صد میلیونی حمایت از داماش هنوز به طور کامل پرداخت نشده است اظهار داشت:باید تلاش شود کمک به داماش به طور کامل انجام شود از این نیزان تنها ۴۰میلیون پرداخت شده است.
رئیس شورای اسلامی رشت تاکید کرد:وضعیت داماش بسیار نامناسب است و باید به این تیم کمک شود چرا تیم در هزینه های معمولی مانند لباس مانده است .
وی با اشاره به بنرهای افتتاح پیاده راه در سطح شهر گفت:در نامه ای به شهردار تذکر داده شود بنرهای افتتاح جمع آوری شود چرا هنوز بنرهای افتتاح برداشته نشده است این مکانها تبلیغاتی برای شهرداری ایجاد در امد می کند.

شوقی:برخی از محلات رشت از امکانات حداقلی برخوردار نیستند
فرهاد شوقی نیز در این جلسه با اشاره به بازدیدی که از چند محله رشت داشته است افزود:برخی از محلات رشت از امکانات حداقلی برخوردار نیستند و ساکنان این محلات از اعضای شورا و شهرداری گلایه دارند.
عضو هییت رییسه شورای رشت با بیان اینکه گلایه انها این است که عوارض ما کامل گرفته می شود گفت:پس چرا از امکاناتی که دیگر محلات بهره دارند این محلات بی بهر ه اند.
وی خواستار توجه ویژه به این محلات در بودجه۹۵ شد و تصریح کرد:نگاه حمایتی شورا باید بر این محلات معطوف شود.

باقری: برخی برای تخریب از هر مواد منفجره ای استفاده می کنند

در این جلسه محمو باقری خطیبانی با بیان اینکه نطق پیش از دستور من در صحن علنی جلسه ۱۳۵شورا راه رسیدن به خدا را برای برخی هموارتر کرده است افزود:این افراد از هیچ دروغ و تهمت و افترایی کوتاهی نمی کنند و برخی انقدر تلثیر گداشته که نماز چهار کعتی را پنج رکعتی می خوانند
عضو شورای شهر رشت با با بیان اینکه برخی برای تخریب همکاران از هر مواد منفجره ای استفاده می کنند تصریح کرد:برخی از همکاران ما خیلی دلواپس است به قول ما دهاتی ها آقوز را گم کرده به دنبال تیله می گردد.

وی با اشاره به احادیثی که در مورد غیبت وجود دارد خاطرنشان کرد:غیبت کننده با نزد خداوند بزرگ منافق است و جرم بنده این است که سوال کردم و جواب خواستم ولش کنید کسی جواب نمیدهد .
باقری تاکید کرد:ایا در خواست عزل مشاورین و انتصاباتی پستهای غیر قانونی که بار مالی برای شهردار دارد جرم است .
وی با بیان اینکه ایا پیشگیری از خلاف را حرم می دانید گفت:ایا بیان اینکه مدت دوسال است که بیمه کارگران پرداخت نشده است جرم است ایا سوال کردت در مورد اینکه اولویت کارها در شهر کجا تبیین می شود جرم است؟
باقری گفت:همه می گویند باقری مخالف شهردار است ولی اینگونه نیست من می خواهم اقای ثابت قدم اشتباه نکند و تحت فشار افراد قرار نگیرد و من به عنوان نماینده مردم هر جا سهردار کمکی بخواهد دستش را می گیرم و اگر کاری کنید که باید به مردم بگوییم حتما خواهم گفت.

 

موسوی روزان:پاداشها باید سقف مشخصی داشته باشد

سید رضا موسوی روزان نیز ور این جلسه با اشاره به  ۲۰ دستگاه اتوبوسهای خریداری شده از سبلان خودروی اردبیل ، اظهار داشت:بنده اعتراضاتی در خصوص قرارداد داشتم و آن اعتراض ها همچنان به قوت خود باقیست.
وی با بیان اینکه من  همیشه عقیده ام بر این بوده که وقتی نهادهای قانونی در نظام نظری اتخاذ میکنند ، بنده در مقابل اظهار نظر آن نظر علنی نخواهم داشت تصریح کرد: چرا که این را تشویش افکار عمومی و تضعیف نهادهای نظام میدانم .
اظهار نظر سازمان بازرسی استان در خصوص قرارداد اتوبوسها بین شهرداری رشت و سبلان خودرو اولا ما را مکلف نمی کرد حتما قرارداد انجام دهیم چرا که سود و زیان قرارداد تشخیص با ما بوده است و ثانیا سازمان بازرسی قرارداد را صد در صد بلا اشکال ندانسته اند و عینا آنرا در گزارش خود اشاره نموده اند .
عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه   بهتر است در این خصوص همه مسئولیت ها به گردن سازمان بازرسی نیافتد افزود: امروز که قرارداد به پایان رسیده  باید اعلام شود  غیر از ۹ میلیارد ، یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان بالاتر پرداخت شد یعنی ده میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان پرداخت شد.
وی اتوبوسهای خریداری شده فاقد کار آیی لازم در خط بی آرتی دانست و تصریح کرو : صندلی های داخل اتوبوس و پله ها کار را برای مسافرین سخت و کند می کند .
موسوی روزان با اشاره به اینکه  به مدت چند ماه سکوت کردم به جهت اینکه خدای نکرده شهرداری رشت از همین اتوبوسها نیفتد و حداقل تعدادی اتوبوس جدید وارد خط شود در ادامه در خصوص ثبات مدیریتی در شهرداری گفت: قائل به ثبات مدیریت در شهرداری در مرکز و هم در معاونت ها ، سازمانها و مدیریت ها هستم .
عضو شورای شهر افزود: به هیچ وجه این اعتقاد را ندارم که یکی به بهانه دیگری آسیب ببیند. واعتقاد دارم که ما انسانهای شایسته ، سالم و مدیر در شهرداری رشت کم نداریم و معتقدم که با همین نیروها میتوانیم به بهترین شرایط شهرداری رشت را اداره کنیم.
وی با بیان اینکه  خلاف قانونی در خصوص پرداخت پاداشها  وجود ندارد گفت: این پرداختها مصوبه هیات مدیره و شورای سازمانها را دارد اما پاداشها باید سقف مشخصی داشته باشد .

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه