فرهاد پردخته
یادداشت

فناوری هسته ای را با قدرت پاسداری می کنیم

باور دستیابی کشوری از منطقه خاورمیانه با وجود تحریم های طولانی مدت به چرخه کامل سوخت هسته ای، آن هم با تکیه بر همت دانشمندان جوان داخلی، برای غرب تبدیل به کابوسی دهشتناک شده است.

فناوری هسته ای را با قدرت پاسداری می کنیم

به گزارش ۸دی، فرهاد پردخته در یادداشتی تحت عنوان «فناوری هسته ای را با قدرت پاسداری می کنیم» در خصوص اهمیت استراتژیک انرژی هسته ای نوشت:

واقعیت این است که کشورهای قدرتمند جهان، هرگز سربلندی و استقلال ایران را خواهان نبوده نگاهی اجمالی به تاریخ گذشته نشان می دهد، هرگاه ملت ایران دست به خود اتکایی زده و آماده انجام دادن تحولی عظیم گردیده آنها با شدت در مقابل ایران صف کشیده اند.

باور دستیابی کشوری از منطقه خاورمیانه ـ با وجود تحریم های طولانی مدت ـ به چرخه کامل سوخت هسته ای، آن هم با تکیه بر همت دانشمندان جوان داخلی، برای غرب تبدیل به کابوسی دهشتناک شده است؛ تا جایی که برای توقف فعالیت های غنی سازی ایران تاکنون قطعنامه های مختلفی چون ۱۷۳۷، ۱۶۹۶ و ۱۷۴۷ را در شورای امنیت سازمان ملل تصویب کرده اند.

با همه ی این تلاش های نافرجام قدرتمندان جهان، ملت ایران همچون ملی شدن صنعت نفت، دوران مبارزه با استبداد ستم شاهی و هشت سال دفاع مقدس، بر سر خواسته های خود پافشاری خواهند کرد تا به آنچه حق مسلّم مردم و سرزمینش است، دست یابد. ملت همیشه در صحنه ایران، اثبات کرد که اراده راسخ ملی ایرانیان در زمینه علوم پیشرفته روز دنیا نیز به ثمر خواهد نشست و حیات توأم با عزت، نتیجه شیرین پافشاری بر خواسته های بحق ایرانیان است.

فرزندان ایران اسلامی به خود می بالند، که سربلند و سرافراز، در مقابل آزمون سخت دانش روز، قد راست کرده اند و جوانان غیور ایران ثابت کردند که ایرانی اند و ایرانی می مانند. نسل امروز، به اثبات رسانید که فرزند خلف نسل گذشته است. ما از نسل رهبران نهضت تنباکو هستیم؛ پدران ما قانون کاپیتولاسیون را ملغی کردند، انقلاب مشروطه را پایه ریزی کردند و صنعت نفت را برای ایران با ملی کردن، جاودانه ساختند. ما در دامان پاک کشوری بزرگ شدیم که صدها چهره ماندگار تاریخی دیگر در آن چشم گشودند، در هوای آن نفس کشیدند، رشد کردند و برای بقای کشورشان، هر کدام به نوعی جنگیدند و در راه اعتلای آن، شکوهمند، با زندگی وداع کردند.

ما مفتخریم که پدران و مادران امروز ما آنانی هستند که روزی در مقابل ظلم، شانه به شانه صف کشیدند و روز دیگر برای دفاع از خاک و میهن خود سینه سپر کردند و امروز در آخرین آزمون سخت زمان حال، جوانان شایسته ما، بی نیاز از هر یاری و مددی در میان امواج سهمناک تبلیغات دشمنان برای مقاومت اسلامی دیگر مرز نمی شناسند و سر پا ایستاده و کمر راست کرده اند؛ ودر دفاع از حریم اهلبیت جان هاست که تقدیم می کنند.

در چنین روزی  یعنی ۲۰ فروردین ، ما ایرانیان ، توانستیم  به چرخه کامل سوخت هسته ای دست یابیم . سرهایمان را بالا بگیریم. نسل آینده ما هنگامی که تاریخ مرز و بوم خود را ورق می زند، بی شک به جوانان دیروزش خواهد بالید؛ همان گونه که ما به جوانان دیروز خود می بالیم و در نهایت تنها تکرار مکرر یک جمله باقی می ماند: «سربلند ایران ما و جوانان غیور و رزمند در علم وعمل.»

با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در سال ۵۷ اگرچه آمریکا در ایران پایگاه خود را از دست داد، اما هیچ گاه دخالت ها و توطئه های این کشور امپریالیستی علیه جمهوری اسلامی ایران قطع نشد. سران آمریکا و کشورهای غربی برای جلوگیری از دستیابی ایران به فناوری هسته ای با توجیه برخورداری از منابع نفتی و گازی در حالی ادامه داشته و دارد که چهار دهه پیش، ایران اولویت یک در خاورمیانه برای استفاده از این فناوری معرفی شده بود و آلمان نیز نیروگاه بوشهر را تقریباً به نیمه رسانده بود.

باید گفت اگر کشوری واقعاً بخواهد که به قله های پیشرفت و دانش برسد، به یقین در این مسیر هیچ مانعی نمی تواند سدّ راهش شود. خوشبختانه ما ایرانی ها در طول تاریخ ثابت کرده ایم که هرجا خواسته ایم، توانسته ایم قله های موفقیت را فتح کنیم. بله! ایران اولین کشوری است که در خاورمیانه، نفت خود را ملی کرد.

ایران اولین کشور منطقه است که در مشروطه، صاحب مجلس و نظام قانونگذاری شد. جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که توانسته بین دیانت و سیاست پیوند بزند و در جهان سکولار، منادی یک حکومت دینی باشد. جمهوری اسلامی ایران تنها کشور منطقه است که در زمینه اندیشه های اصلاحی ظرف ۷۰ سال، دو انقلاب بزرگ را تجربه کرده است و امروز در بیستم فروردین ۱۳۸۸، جمهوری اسلامی تنها کشور خاورمیانه است که با خوداتکایی در فناوری هسته ای توانسته است با وجود همه تهدیدها و تحریم ها، به باشگاه کشورهای هسته ای دنیا وارد شود و تنها کشوری باشد که ضمن عضویت قاطع در این باشگاه، بمب اتمی ندارد و حتی قصد ساخت هر گونه سلاح کشتار جمعی هسته ای را در ذهن نمی پروراند. بی شک فناوری هسته ای، یک نوآوری است که باید با جدیت مسئولان  و دولت مردان  حال وآینده به شکوفایی نهایی برسد و چرخ دنده های چرخه سوخت هسته ای در کشور، یکی پس از دیگری به راه افتد؛ به تولید صنعتی وصادرات سود آور آن دست یابیم.

شکی نیست که اگر کشور ما امروز از فناوری هسته ای چشم پوشی کند، در آینده که فرآیندهای هسته ای حرف اصلی تأمین انرژی جهان را خواهد زد، فرسنگ ها از دانش نوین و تأمین انرژی در عرصه جهانی فاصله خواهد گرفت و از آنجا که در سال های اخیر، مصرف سوخت در کشور ما به بیش از سه برابر افزایش یافته است، پیش بینی شده که در ظرف ۳۰ تا ۴۰ سال آینده اگر واردکننده نفت نباشیم، صادرکننده آن نیز نخواهیم بود.

به این ترتیب اگر کشور ما امروز از انرژی هسته ای بهره مند نشود، فردا نخواهد توانست انرژی مورد نیاز خود را تأمین کند و هر کشوری که نتواند انرژی مورد نیاز خود را تأمین کند، کشوری شکست خورده خواهد بود که استقلال و عزت دینی و ملی خود را به پای کشورهای پیشرفته مولد انرژی قربانی خواهد کرد. براین اساس، دستیابی به انرژی هسته ای برای کشور ما امری حیاتی است و همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند ما از انرژی هسته ای دست نخواهیم کشید؛ چرا که پیشرفت کشور در همه زمینه های علمی، یک حلقه به هم پیوسیته است و در آینده، دانش هسته ای کانون توسعه علمی و پیشرفت شگرف کشورها را رقم خواهد زد و ما نباید از کاروان حرکت علمی جهان عقب بمانیم.

رهبر معظم انقلاب در تاریخ پانزدهم دی ماه ۱۳۸۶، در جمع پرشور مردم ااستان یزد، با تجلیل از ایستادگی ملت ایران و مسئولان در موضوع هسته ای خاطرنشان کردند: «این پایداری یک ضرورت و نیاز ملی است؛ چرا که اولاً اگر امروز تلاش برای بهره برداری از انرژی هسته ای را پیگیری نکنیم از جهان عقب خواهیم ماند و ثانیاً هر گونه انفعال به دشمن جرأت پیشروی می بخشد. بنابراین همانگونه که آحاد ملت در سراسر کشور تکرار می کنند، دستیابی به این قدرت علمی و قدرت انرژی هسته ای حقیقتاً حق مسلم ملت ایران است».

ایشان در دیدار با هزاران نفر از دانشجویان پرشور دانشگاه علم و صنعت در تاریخ ۲۴/۰۹/۱۳۸۷، پیشرفت های ایجاد شده در بخش های نانو، پزشکی، هسته ای و دانش های نوین را نشان دهنده توانایی و ظرفیت های عمیق علمی و انسانی موجود در کشور خواندند و با اشاره به هوش بالای ملت ایران و تاریخ درخشان علمی کشور افزودند: «هدف اصلی از روند حرکت علمی کشور، تبدیل ایران به مرجع علمی جهان است و این آرزوی بزرگ به همت دانشمندان و دانشجویان این سرزمین، محقق خواهد شد».

این دستاورد ـ فناوری هسته ای ـ متعلق به همه ملت است و هیچ قدرتی قادر نخواهد بود آن  را از ملت ایران سلب کند.

ملت  ما امروز باید هوشیار تر از قبل  از فناوری هسته ای برخوردار شده ی خود مراقبت کند ودر گسترش مولفه های علمی آن تلاش کند ،  در غیر این صورت ده ها سال به عقب       می رود و در سال های نه چندان دور در عرصه های فراوانی که نیاز به سوخت داشته باشد مجبور است دست نیاز به سوی دشمنان دراز کند که این نیز  تحقیر و توهین و پایمال کردن عزت و آبروی ملت  ما است.

حضور هوشمندانه مردم در صحنه و وحدت ملی موضوعی  است که همواره موجب استحکام نظام اسلامی خواهد شد و مرد م ومسئولین باید در جهت رهنمود های مقام معظم رهبری  گام به گام جلو رفته و به همه ی آرمان های  امام (ره) و شهدا دست یابند .

دنیای مقاومت اسلامی فناوری هسته ای ما را عزت همه ی امت اسلامی می شناسد.

«با گرامیداشت ۲۰ فروردین امید  همیشگی را به مقاومت اسلامی هدیه دهیم».

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه