امیدواریم رئیس‌جمهور در مسیر خود ثابت قدم باشد/ باید راه شهدا را ادامه دهیم

رئیس مجلس خبرگان رهبری ضمن گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر گفت: انفجار ساختمان نخست وزیری حادثه‌ای بسیار بزرگ بود چرا که نقطه عطفی برای انقلاب ما و وسیله‌ای برای تعهد و بقای آن بود در آن روز من نیز باید در آن مجلس می‌بودم اما در شورای عالی قم اقامت داشتم.

امیدواریم رئیس‌جمهور در مسیر خود ثابت قدم باشد/ باید راه شهدا را ادامه دهیم

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، “آیت‌الله محمدرضا مهدوی‌کنی” رئیس مجلس خبرگان رهبری، صبح امروز در چهاردهمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید رجایی و شهید باهنر اظهار داشت: این ایام، ایام شهادت شهیدان رجایی و باهنر و هم چنین مرحوم دستجردی است که به عنوان شهدای بزرگ انفلاب از آن‌ها یاد می‌شود.

وی ادامه داد: این مسئله برای دولت الهام بخش و برای استمرار تحولات دولت بسیار مفید است امروز در مجلس خبرگان اکثریت اعضا بر این مسئله معتقدند.

رئیس مجلس خبرگان اضافه کرد: برای ما الهام‌بخش است که اگر این مجلس را داریم آثاری از شهداست.

آیت‌الله مهدوی کنی ادامه داد: براساس این تمهیدات باید اعتقادات خود را مرور کنیم عده‌ای وظیفه خود را انجام دادند وظایف خویش را بیش از پیش نیز انجام دادند و حال نوبت ماست که به وظیفه خود عمل کنیم.

وی با بیان این که ما این تعهدات را برای ادامه راه خود نیاز داریم بیان کرد: انفجار ساختمان نخست وزیری حادثه‌ای بسیار بزرگ بود چرا که نقطه عطفی برای انقلاب ما و وسیله‌ای برای تعهد و بقای آن بود در آن روز من نیز باید در آن مجلس می‌بودم اما در شورای عالی قم اقامت داشتم.

رئیس مجلس خبرگان در بیان حوادث روز انفجار ساختمان نخست وزیری گفت: در آن زمان من در ساعت ۲ و نیم بعدازظهر از وزارت کشور به سمت مجلس حرکت کردم و در اثر خستگی دیر رسیدم و کمیته مرکزی اعلام کرد که در آن لحظه شهیدان در حال انتقال به بیمارستان هستند من برگشتم و خبر نداشتم که چه تعداد از آن‌ها شهید شدند.

وی ادامه داد: این روز، روز سختی برای ملت ایران بود ولی مسئله‌ای که به ملت ایران دلداری می‌داد وجود امام خمینی (ره) بود که مانند کوهی ایستادند، بعد از آن حادثه امام دستور جایگزین را صادر کردند و فرمودند آن‌ها که شهید شدند رفتند بهشت و ما باید دنباله‌روی آن‌ها باشیم.

آیت‌الله مهدوی کنی تاکید کرد: این راه و روشی بود که امام در تمام حوادث سنگین به آن تکیه می‌کرد امام همیشه تاکید می‌کردند و به ما گوشزد می‌کردند که باید استقامت داشته باشیم و راه شهدا را ادامه دهیم.

رئیس مجلس خبرگان هم چنین با اشاره به خصوصیات شهید رجایی ادامه داد: شهید رجایی همیشه می‌گفت من مقلد امام هستم و از دیگر خصوصیات بارز وی اعتماد به روحانیت بود.

وی ادامه داد: در دورانی که من وزیر کشور بودم در مسافرت‌هایی که می‌رفتیم وی هیچ وقت حاضر نمی‌شد جلوتر از بنده وارد هواپیما شده و یا از آن خارج شود، همیشه می‌گفت روحانیت مقدم‌تر هستند و شما نباید از من عقب‌تر راه بیایید.

آیت‌الله مهدوی کنی تاکید کرد: از خداوند متعال می‌خواهیم راه سعادت و پیروی از آن‌ها را ادامه دهیم، راه شهیدانی که در راه خداوند شهید شده‌اند و راه برادران در مجلس خبرگانی که از رهبری صیانت می‌کنند، ما باید راهی که شهیدان ترسیم کرده‌اند را ادامه دهیم.

وی همچنین با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: مسئله انتخابات ریاست جمهوری مسئله سنگینی بود که از ارکان انقلاب است، این دوره از انتخابات بسیار خوب و باشکوه و جدیت برگزار شد و مردم با استقبال گسترده‌ای در آن شرکت کردند که منجر به انتخاب دکتر روحانی شد و جا دارد که این مسئله به وی تبریک بگوییم.

رئیس مجلس خبرگان در ادامه این تبریک را به سه وجه معنا کردند: معنای اول به عنوان شادباش و تهنیت است، معنای دوم دعاست که انشاءالله مبارک باشد و معنای سوم جنبه تقاضا و مطالبه دارد که در واقع خواست خیر و برکت برای همه ملت ایران است.

آیت‌الله مهدوی کنی ادامه داد: ممکن است همه مردم به آقای روحانی رای نداده باشند اما وی رئیس‌جمهور همه مردم ایران است و تقاضای ما نیز مشروط به این است که باید مشکلات در عمل را تحمل کنند و بپذیرند، رئیس‌جمهور باید با این مشکلات دست و پنجه نرم کند.

رئیس مجلس خبرگان در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم رئیس‌جمهور در مسیر خود ثابت قدم باشد و مطمئنا خداوند پشتیبان وی است، امت مسلمان ایران به شخصی رای دادند که روحانی است و امیدواریم این روحانیت در مسائل مادی و معنوی بهره بگیرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه