رئیس پارک علم و فناوری گیلان خبر داد

پارک علم و فناوری گیلان در قزاقستان کارخانه تولید خمیر کاغذ احداث می کند

رئیس پارک علم و فناوری گیلان از انعقاد قرارداد احداث کارخانه تولید خمیر کاغذ با استفاده از توانمندی‌های این پارک در کشور قزاقستان خبر داد.

پارک علم و فناوری گیلان در قزاقستان کارخانه تولید خمیر کاغذ احداث می کند

به گزارش ۸دی، مجید متقی‌طلب عصر امروز در جلسه شورای کشاورزی گیلان با اشاره به قابلیت‌های پارک علم و فناوری استان در عرصه‌های مختلف به‌ویژه در بخش کشاورزی اظهار کرد: احداث کارخانه تولید خمیر کاغذ از کاه و کلش برنج در کاهش ضایعات محصولات کشاورزی تاثیرگذار است.

وی به راه‌اندازی کارخانه مذکور در شهرستان صومعه‌سرا اشاره کرد و افزود: کارخانه تولید خمیر کاغذ از ضایعات محصولات کشاورزی با استفاده از دانش داخلی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی راه‌اندازی شده است.

متقی‌طلب با بیان اینکه پس از افتتاح کارخانه تولید خمیر کاغذ از پسماند محصولات کشاورزی گروه‌ها و افراد مختلف از استان‌ها و خارج از کشور از این کارخانه بازدید کردند، تصریح کرد: چهار قرارداد ساخت کارخانه در دیگر استان‌ها از جمله مازندران و یک کارخانه در کشور قزاقستان را منعقد کردیم.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان، کشور قزاقستان را به دلیل تولید محصولات کشاورزی دارای پسماند در این عرصه دانست و بیان کرد: تفاهمنامه قرارداد اولیه ساخت کارخانه تولید خمیر کاغذ از ضایعات محصولات کشاورزی منعقد شده و در تلاش هستیم این کارخانه را احداث کنیم.

وی به وضعیت تولید گوشت مرغ در گیلان اشاره کرد و گفت: تولید گوشت مرغ بدون استفاده از آنتی‌بیوتیک در بسیاری از کشورها آغاز شده و به جای آن از پروبیوتیک استفاده می‌کنند.

متقی‌طلب با اشاره به اینکه تولید پروبیوتیک در استان آغاز شده است، خاطرنشان کرد: امکان صدور پروبیوتیک تولید شده در گیلان به خارج از استان وجود دارد.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان به راه‌اندازی خط تولید پروبیوتیک در مرکز نیمه صنعتی فشتام اشاره کرد و یادآور شد: راه‌اندازی خط تولید مذکور ظرفیت خوبی برای استان ایجاد کرده است.

وی از طراحی حصار الکتریکی در پارک علم و فناوری گیلان خبر داد و اظهار کرد: حصار مذکور برای جلوگیری از ورود احشام به مزارع در شهرستان شفت آزمون شده است ضمن اینکه حصار الکترونیکی کاربردهای دیگری دارد و باید از این ظرفیت استفاده کرد.

متقی‌طلب تولید جلبک را از دیگر اقدام‌های انجام شده در پارک علم و فناوری گیلان برشمرد و بیان کرد: جلبک تولید شده به عنوان مکمل غذایی برای ماهی در برخی از استخرهای گیلان آزمون شده و بنا به اظهار پرورش دهندگان ماهی بسیار راضی‌کننده است.

 

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه