شهردار رشت خبر داد

نصب تابلوی ۲ هزار و ۲۰۰ شهید شهرستان رشت در معابر شهری

شهردار رشت از نصب نماد شهدای دفاع مقدس در راستای برگزاری نخستین کنگره ملی ۸ هزار شهید گیلان در ۳۰ میدان این شهر خبر داد.

نصب تابلوی ۲ هزار و ۲۰۰ شهید شهرستان رشت در معابر شهری

به گزارش ۸دی، سید محمدعلی ثابت‌قدم امشب در جلسه ستاد نخستین کنگره ملی ۸ هزار شهید گیلان با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم اظهار کرد: در کمیته فضاسازی شهری تاکنون هشت جلسه برگزار کردیم و مکان اجلاسیه مشخص شده است.

وی به مجموعه اقدام‌های فضاسازی شهری نخستین کنگره ملی ۸ هزار شهید گیلان اشاره کرد و افزود: خیابان‌هایی در محدوده تردد مهمانان نخستین کنگره ملی ۸ هزار شهید استان مشخص شده است.

رئیس کمیته فضاسازی شهری نخستین کنگره ملی ۸ هزار شهید گیلان از نصب تابلوی ۲ هزار و ۲۰۰ شهید شهرستان رشت در معابر شهر رشت خبر داد و بیان کرد: تابلوهای مذکور قبل از برگزاری نخستین کنگره ملی ۸ هزار شهید استان جانمایی می‌شوند.

ثابت‌قدم با بیان اینکه ساماندهی تابلوهای شهری رشت آغاز شده است، تصریح کرد: نصب نمادهایی در فضاهای مختلف شهری، پل‌های عابر پیاده و ۳۰ میدان شهر رشت پیش‌بینی شده است.

وی به نقاشی دیواری ۶۰۰ متری منحصر‌به‌فرد شهر رشت در کشور اشاره کرد و گفت: نقاشی دیواری در چهار نقطه از شهر رشت انجام می‌شود.

شهردار رشت با اشاره به رونمایی از نامگذاری کوچه‌های این شهر به نام تمام شهدا، خاطرنشان کرد: نامگذاری در معابر و خیابان‌هایی که تاکنون انجام نشده، پیش‌بینی شده است.

ثابت‌قدم از ساخت ماکت خانه روستایی در سه میدان شهر رشت خبر داد و یادآور شد: هماهنگی لازم با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان انجام شده است.

وی با بیان اینکه طراحی و ساخت دو یادمان ویژه در شهر رشت در حال انجام است، اظهار کرد: یکی از یادمان‌ها با توجه به برگزاری اجلاسیه نخستین کنگره ملی ۸ هزار شهید گیلان در میدان شهدای ذهاب، مربوط به این میدان است.

رئیس کمیته فضاسازی نخستین کنگره ملی ۸ هزار شهید گیلان به سفره هفت سین در نقاط مختلف شهر رشت با تصویر شهدا در نوروز امسال اشاره کرد و افزود: برگزاری نمایشگاه فرهنگی و رزمی با همکاری دیگر کمیته‌های کنگره مذکور پیش‌بینی شده است.

ثابت‌قدم با اشاره به فضاسازی حجمی و ماکت سرداران شهید گیلان، بیان کرد: ایجاد یادمان با موضوع‌های دوران دفاع مقدس، شهادت و ایثار در نقاط مختلف شهر رشت در حال انجام است.

 

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه