معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور :

اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی در سپاه قدس گیلان/ رودخانه زرجوب و گوهررود سبب شرمندگی است

محمدباقر نوبخت با اشاره به اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: از برادران ما در سپاه و بسیج تقاضا داریم هر طرحی که برای فعال کردن واحدهای تولیدی و افزایش تولید در استان دارند، ارائه کنند.

اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی در سپاه قدس گیلان/ رودخانه زرجوب و گوهررود سبب شرمندگی است

به گزارش ۸دی، محمدباقر نوبخت بعد از ظهر امروز در جلسه با حضور محمدعلی نجفی استاندار گیلان و مدیران دستگاه‌های اجرایی این استان با اشاره به اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: از برادران ما در سپاه و بسیج تقاضا داریم هر طرحی که برای فعال کردن واحدهای تولیدی و افزایش تولید در استان دارند، ارائه کنند.

وی، اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی در بسیج و سپاه قدس گیلان را در راستای استفاده از ظرفیت بخش غیر دولتی عنوان کرد و افزود: اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی ضرورت بزرگ است و می‌تواند در پیشرفت کشور موثر باشد.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با بیان اینکه تحریم‌ها با وجود تمام سختی‌ها برداشته شده است، تصریح کرد: از تمام فرصت‌ها باید برای رشد اقتصادی استفاده کنیم.

نوبخت خواستار افزایش اشتغالزایی با استفاده از توانمندی بخش خصوصی در گیلان شد و بیان کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مسئولیت مذکور را به عهده دارد و از دستگاه‌های نظارتی می‌خواهیم توانایی‌های خود را در راستای کمک به خطرپذیری مدیران به‌کار گیرند.

وی به حق تمام استان‌ها در استفاده از اعتبارات اشاره کرد و گفت: گیلان دارای حقی است و در اختصاص اعتبارات به صورت ملی عمل می‌کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با اشاره به اینکه راه‌آهن قزوین ـ رشت ـ بندر انزلی ـ آستارا و باقی‌مانده آزادراه رشت ـ قزوین از طرح‌های بزرگ در گیلان است، خاطرنشان کرد: نوروز امسال مسئولان تلاش بسیاری کردند تا ۳.۶ کیلومتر باقی‌مانده آزادراه رشت ـ قزوین زیر بار ترافیک برود.

*رودخانه زرجوب و گوهررود سبب شرمندگی است

نوبخت به وضعیت دو رودخانه گوهررود و زرجوب در شهر رشت اشاره کرد و یادآور شد: رودخانه‌های مذکور سبب شرمندگی ما است و برای احیای این دو رودخانه ۵۰ میلیارد تومان اختصاص داده شده است.

وی با تأکید براینکه طرح‌های سد شفارود و پلرود در گیلان باید به اتمام برسند، اظهار کرد: سد شفارود دارای مشکل دوجانبه است و سازمان محیط زیست در این مورد نظرهایی دارد و باید آن را اعمال کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور از رایزنی با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برای برطرف کردن مشکل زیست‌محیطی سد شفارود خبر داد و افزود: سد شفارود جزو اعتبارات فاینانس خارجی است و اگر اجرایی نشود دچار خسارت می‌شویم.

نوبخت با اشاره به اینکه ۴۰۰ میلیارد تومان به طرح‌های عمرانی گیلان در سال ۹۴ پول پرداخت شده است، بیان کرد: اختصاص اعتبارات به طرح‌های سفر مقام معظم رهبری و رئیس جمهور به صورت صددرصدی است و به خزانه ابلاغ شده اما امکان پرداخت از طرف خزانه وجود ندارد.

وی بر اتمام طرح‌های سفر رئیس جمهور تا پایان سال ۹۵ در گیلان تأکید کرد و گفت: اتمام طرح‌های عمرانی از برنامه‌های کاری دولت است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با بیان اینکه اتمام ۵۴ طرح عمرانی گیلان نیازمند ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار است، تصریح کرد: با اتمام طرح‌های مذکور تعداد ۴ هزار و ۲۹۴ نفر در گیلان مشغول به‌کار می‌شوند.

نوبخت به نیاز ۳۷ طرح تولیدی گیلان به ۳۳۲ میلیارد تومان سرمایه در گردش اشاره کرد و یادآور شد: راه‌اندازی طرح‌های مذکور موجب اشتغالزایی ۸ هزار و ۲۵۰ نفر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در مجموع ۱۸۰ طرح نیازمند ۷۳۲ میلیارد تومان اعتبار است، خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی طرح‌های مذکور تعداد ۱۲ هزار و ۵۴۴ نفر شغل در گیلان ایجاد می‌شود.

 

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه