معاون استاندار گیلان:

رقابت ناسالم مؤسسات بانک خصوصی با بانک‌ های دولتی برای جذب منابع

معاون توسعه مدیریت ومنابع انسانی استانداری گیلان با بیان اینکه ارزش تولیدات استان گیلان در بخش صنعت و کشاورزی ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون است، گفت: واحدهای صنعتی و کشاورزی ما به ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه نیاز دارند.

رقابت ناسالم مؤسسات بانک خصوصی با بانک‌ های دولتی برای جذب منابع

به گزارش ۸دی، محمد حسین اصغریان صبح امروز, در جلسه برگزاری مشکلات حوزه اقتصادی و بررسی مصوبات سفر که با حضور حمید پورمحمدی معاون سازمان مدیریت برنامه‌ریزی کشور و استاندار گیلان برگزار شد, اظهار داشت: ارزش تولیدات استان گیلان در بخش صنعت و کشاورزی ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون است و واحدهای صنعتی و کشاورزی ما به ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه نیاز دارند.

وی با بیان اینکه در سفر سال گذشته دولت به استان, ۳۲۰۰ میلیارد تومان به عنوان نقدینگی واحدهای تولیدی مصوب شد, افزود: این رقم منطقی و مناسب است و انتظار می‌رود بخشی از طریق سرمایه‌گذار تأمین شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری گیلان عملکرد سال گذشته بانک‌های استان را ۱۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بیشتر بانک‌های کشوری سرمایه در گردش خود را اعلام نکردند.

اصغریان به مشکلات سیستم‌های بانکی در استان اشاره کرد و گفت: عمده بانک‌های کشوری اجازه بررسی طرح‌های ایجادی را به بانک‌های استانی نمی‌دهند و بانک‌های استانی با محدودیت منابع مواجه هستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری گیلان با بیان اینکه منابع بانکی استان گیلان حدود ۷ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است, اظهار کرد: مصرف بانک‌های استان حدود ۳۰ درصد از منابع آن‌ها بیشتر است.

وی با بیان اینکه برخی از بانک‌های کشوری از منابع بانک انسانی برای تسویه به بانک مرکزی استفاده می‌کنند, خاطرنشان کرد: رقابت ناسالم مؤسسات بانک خصوصی با بانک‌های دولتی برای جذب منابع برای بانک‌های دولتی، مشکل ایجاد کرده است.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه