معاون رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی:

احداث کارخانه پتروشیمی در گیلان توجیه اقتصادی ندارد/بانک صنعت و معدن تسهیلات مورد نیاز کارخانه چوکا را بپردازد

پور محمدی گفت: پتروشیمی گیلان با نظر شرکت صنایع پتروشیمی دارای توجیه اقتصادی نیست و شرکت شستا این طرح را بررسی می‌کند و تا پایان اردیبهشت ماه امسال وضعیت پتروشیمی گیلان مشخص می‌شود.

احداث کارخانه پتروشیمی در گیلان توجیه اقتصادی ندارد/بانک صنعت و معدن تسهیلات مورد نیاز کارخانه چوکا را بپردازد

به گزارش ۸دی، سیدحمید پورمحمدی دقایقی پیش در جلسه بررسی مشکلات حوزه‌های اقتصادی و پیشرفت مصوبات سفر رئیس جمهور در سال گذشته به گیلان، در سالن اجتماعات استانداری این استان با تأکید بر ضرورت اجرای مصوبات سفرهای رئیس جمهور به استان‌ها، اظهار کرد: مردم باید آثار مصوبات سفر رئیس جمهور به استان‌ها را مشاهده کنند.

وی با بیان اینکه بانک‌های عامل باید پرداخت تسهیلاتی را که تعهد کردند بپذیرند، افزود: طرح‌های مصوب در سفر رئیس جمهور به استان‌ها ستاره‌دار و ویژه هستند و به مردم قول داده شده و باید اجرایی شود.

معاون توسعه امور تولیدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: تا پایان اردیبهشت ماه امسال باید وضعیت پرداخت تسهیلات به هتل‌ها و تاسیسات گردشگری گیلان به اتمام برسد.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های پرورش ماهی در قفس ۵۰ درصد نرخ بازدهی دارند، خاطرنشان کرد:  استان‌های مازندران و خوزستان به سرعت در این زمینه فعال هستند.

به گفته پورمحمدی، بانک کشاورزی و صندوق توسعه ملی پرداخت تسهیلات به طرح‌های پرورش ماهی را به عهده دارند.

وی درباره پرداخت تسهیلات به کارخانه چوکا، یادآور شد: قرار شد بانک صنعت و معدن تسهیلات مورد نیاز کارخانه چوکا را برای بازسازی و نوسازی آن بپردازد.

معاون توسعه امور تولیدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با تصریح بر اینکه کارخانه فولاد گیلان درخواست ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش را دارد، متذکر شد: این درخواست از طریق بانک ملی در حال بررسی است.

وی به تسهیلات بانک کشاورزی اشاره کرد و گفت: بانک کشاورزی ۵۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های کشاورزی در گیلان تسهیلات پرداخت می‌کند.

پورمحمدی تصریح کرد: تمام منابعی که صندوق توسعه ملی در اختیار بانک کشاورزی پرداخت کرده توافق شده که این تسهیلات دوباره در اختیار بانک کشاورزی برای پرداخت وام گذاشته شود.

وی با اشاره به اینکه پتروشیمی گیلان طبق نظر شرکت صنایع پتروشیمی دارای توجیه اقتصادی نیست، خاطرنشان کرد: شرکت اجرا کننده این طرح کناره‌گیری کرد و شرکت «شستا» طرح توجیهی پتروشیمی گیلان را دوباره بررسی می‌کند و تا پایان اردیبهشت ماه امسال وضعیت پتروشیمی گیلان مشخص می‌شود.

 

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه