پدر شهید احمدی‌روشن در لاهیجان:

سایت‌های هسته‌ای کشورمان را مُهر و موم کردند/ برنامه موشکی و قدرت هسته ای اهرم ایران در مذاکرات با غرب بود

پدر شهید مصطفی احمدی‌روشن در شهرستان لاهیجان گفت: اگر سانتریفیوژ، دانشمندان هسته ای و موشک ها به درد ما نمیخورند، پس باید دستمان را برای گدایی مقابل دشمنی که قسم خورده ما را از همه چیز ساقط کند، دراز کنیم.

سایت‌های هسته‌ای کشورمان را مُهر و موم کردند/ برنامه موشکی و قدرت هسته ای اهرم ایران در مذاکرات با غرب بود

به گزارش ۸دی به نقل از «لاهیجان»، پدر شهید مصطفی احمدی‌روشن در یادواره ۱۷شهید روستای پهمدان شهرستان لاهیجان با یادآوری اینکه خداوند تأکید کرده است که «هرگز به مخیله‌تان راه ندهید که شهدا مرده‌اند، بلکه شهدا زنده‌اند و پیش خداوند روزی می‌خورند»، اضافه کرد: ما به این مسئله ایمان داریم و از قول امام باقر(ع) نقل می‌شود که این آیه (۱۶۹ سوره آل عمران)، بعد از جنگ بدر و احد آمده است که جدای از اینکه به خانواده شهیدان آرامش می‌داد، تودهنی به آنهایی بود که می‌خواستند مانع شرکت طرفداران دین و پیامبر در جنگ شوند.

وی تصریح کرد: اکنون برای خانواده شهدا جا افتاده است که شهیدشان چه جایگاه و عظمتی دارد و هر آنچه را که بخواهد انجام دهد، خداوند دست آنها را باز گذاشته است، بنابراین شماها لایق بودید و با برگه ورود شهدا به این مراسم آمده‌اید.

یادواره+شهیدان+پهمدان (۶)

رحیم احمدی روشن در این مراسم با بیان اینکه ملت ایران نسبت به شأن و عزت خود، اتحاد را از دست نمی‌دهند گفت: این استکبار جهانی و فتنه‌گران هستند که میان ملت ایران خط کشی‌هایی را انجام می‌دهند وگرنه مردم ما همواره با یکدیگر متحد بوده و هستند.

پدر شهید احمدی روشن بیان کرد: نباید به دشمنان خود اعتماد و اطمینان داشته باشیم، آمریکا دشمنی است که قسم خورده اگر بتواند تک تک پیچ و مهره‌های صنایع هسته‌ای ایران را باز می‌کند.

وی افزود: امروز امن ترین کشور را در دنیا داریم ولی یک عده دلشان می خواهد بروند با کدخدای ده ببندند و همه چیز ما را حراج کنند.

یادواره+شهیدان+پهمدان (۱۴)

احمدی‌روشن در ادامه به قرارداد سعدآباد در زمینه مسائل هسته‌ای ایران اشاره کرد و گفت: در یک موقعیتی از زمان احساس کردیم که باید بنشینیم و با دشمنان مذاکره کنیم  که نشستند، مذاکره کردند و قرارداد سعدآباد را امضا کردند و طرف مقابل ما پذیرفت که ما اورانیوم غنی‌شده یک درصد را به آنها تحویل دهیم و آنها اورانیوم غنی‌ شده ۳٫۵ درصد به ما بدهند.

به گفته وی، پس از امضای این قرارداد، درب سایت‌های هسته‌ای کشورمان را بسته و مُهر و موم کردند و به قول شهید مصطفی، تلویزیون‌های مداربسته تهیه کردند که حتی آنها جرأت نمی‌کردند از جلوی سایت رد شوند، چراکه عکس آنها می‌افتاد و آنها را می‌دیدند.

یادواره+شهیدان+پهمدان (۱)

پدر شهید مصطفی احمدی‌روشن تبیین کرد: مصطفی بعد از این ماجرا قصد داشت سایت را ترک کند اما من نگذاشتم و گفتم خداوند دنیا را روی دستان بندگان خود می‌چرخاند.

وی یادآور شد؛ آنها در آن دوره به تعهداتشان عمل نکردند که بارها هم رهبر معظم انقلاب گفتند که از ۵ هزار سانتریفیوژی که در اختیار داریم، ۲۰ عدد آن را برای کار کردن در اختیار دانشمندان ما قرار دهند، اما آنها دو تا از آن را هم نگذاشتند استفاده کنیم و این بود که حضرت آقا پس از آن دوره، فرمودند آنهایی که موجب شدند درب سایت‌های هسته‌ای ما مهر و موم شود، بروند و آنها را بشکنند و شب و روز کار کنند تا این عقب‌ماندگی‌ها جبران شود.

یادواره+شهیدان+پهمدان (۸)

احمدی‌روشن اضافه کرد: اکیپی ۵ نفره از دانشمندان در کنار مصطفی، ۱۲ شبانه‌روز مدام و بدون استراحت پشت دستگاه‌های سانتریفیوژ کار کردند که این دوره‌ها تکرار شد تا اینکه به غنی‌سازی ۳٫۵ درصد، ۵ درصد و در نهایت به ۲۰ درصد دست پیدا کردیم.

وی به بیان خاطره‌ای از پسرش شهید مصطفی احمدی‌روشن اشاره کرد و گفت: بعد از غنی‌سازی ۳٫۵ درصد و ۵ درصد و نهایتاً ۲۰ درصد که توسط بقیه شهدا انجام شد، یکی از بستگان ما از مصطفی پرسید که شما ۳٫۵ درصد و ۵ درصد را احتیاج دارید اما ۲۰ درصد برای چیست؟
پدر شهید مصطفی احمدی‌روشن اضافه کرد: انگار خداوند یک آینه را به وسعت زمان در نظر شهید پهن کرد و آینده کشورش را می‌دید و به وسیله همین اطلاع و آگاهی جواب آنها را داد.
وی تصریح کرد: مصطفی در پاسخ به وی گفت که ما باید در برابر استکبار جهانی با دست پر صحبت کنیم، یعنی اگر آنها فکر کنند که ما نمی‌توانیم تولید کنیم، به حرف ما گوش نمی‌دهند و همین سبب شد آنها برخلاف خواسته‌هایشان، مجبور شوند در مقابل ایران پشت میز مذاکره بنشینند و صحبت کنند.

یادواره+شهیدان+پهمدان (۵)

احمدی‌روشن همچنین گفت: ما نمی‌خواهیم درب مذاکره را با جهان ببندیم و در این زمینه هم پشت دولت ایستاده‌ایم، چراکه رهبر معظم انقلاب فرمودند که از تیم مذاکره‌کننده حمایت می‌کنند، ما هم حمایت می‌کنیم به شرطی که موقعیت خود را بدانیم و دشمن را دستکم نگیرند و منویات رهبری، اقتدار و استقلال کشور را هم در نظر داشته باشند.

وی با بیان اینکه رئیس دولت می گوید، ما نمی توانیم مردم را با شلاق به بهشت ببریم، میدانید معنی این حرف زشت چیست گفت: شما باید مردم را هدایت کنید و اجازه ندهید که مردم به جهنم بروند چون بعد از مقام معظم رهبری شما در راس مملکت باید مردم را به بهشت هدایت کنید.

پدر شهید احمدی روشن گفت: این چه دولت اعتدالی است که هرکدام از وزیران شما چیزی به مردم می گویند و به مردم تهمت می زنند. چرا وزیر میلیاردی شما معتقد است که باید مدیر از خارج کشور وارد کنیم، یا آقای دیگر می گوید که مردم ایران در پخت آبگوشت و قرمه سبزی تخصص دارند. این حرفهای زشت چیست که از دولت اعتدال و امید به مردم گفته می شود، این حرف ها که باعث ناامیدی مردم می شود.

یادواره+شهیدان+پهمدان (۷)

احمدی روشن با اشاره به قول صد روزه روحانی پیش از انتخابات ریاست جمهوری گفت: شما مگر قول حل صد روزه مشکلات اقتصادی را به مردم نداده بودید و الان سه سال است که همه چیز را به مذاکرات وصل کرده اید و هنوز هم هیچ چیز عاید مردم نشده است، چیزهایی روی کاغذ نوشته شده و چیزی را مردم احساس نمی کنند.

وی با بیان اینکه بعد از قرارداد ژنو دانشمندان هسته ای را هرکدام با برچسبی بیرون کردید و این با اعتدال سازگار نیست گفت:این صنعت هسته ای بود که دشمن پای میزمذاکرات نشست ولی مسئولین ما قدر این مسئله را ندانستند و همه چیز را متاسفانه به پای دشمن ریختند.

پدر شهید احمدی روشن افزود: آقایی می گوید، موشک دیگر به درد ما نمی خورد، من از ایشان می پرسم که چه چیز به درد ما می خورد؟ سانتریفیوژ، دانشمندان هسته ای و موشک ها هم که به درد ما نمیخورد، پس باید دستمان را دراز کنیم و از دشمنی که قسم خورده ما را از همه چیز ساقط کند گدایی کنیم.

یادواره+شهیدان+پهمدان (۱۳)

وی گفت: در آینده مشخص شود و تاریخ بنویسد که برخی چه خیانت هایی به مردم ایران کردند. برخی در داخل لوکوموتیو برگشت ناپذیر صنعت هسته ای را به عقب برگرداندند. این همه امتیاز دادیم و بعد از سه سال چه چیزی گرفتیم؛ شما درباره مردم چگونه فکر میکنند.

احمدی‌روشن افزود: وقتی مقام معظم رهبری می‌گویند ما دغدغه داریم و خوشبین نیستیم به این منظور است که معظم‌له شناخت عمیقی از دشمن دارند، بنابراین باید مسئولان تمامی حواس خود را جمع کنند.

وی افزود: امسال مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل تا ببیند که شما انجام می دهید یا قسم خورده اید که نوکر دست و پابسته استکبار جهانی هستید.

یادواره+شهیدان+پهمدان (۴)یادواره+شهیدان+پهمدان (۱۱)

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
سید
ایشان در این زمینه بی سواد هستند
مهدی در پاسخ به سید
سر باز و بسته بودن سایتها؟
در حاشیه