نامه روحانی به رهبری نوعی پیشگیری برای عدم حمله به تیم مذاکره کننده است

دبیر حزب مؤتلفه استان گیلان گفت: نامه رییس جمهور به رهبری نوعی پیشگیری از سوی وی برای عدم حمله به تیم مذاکره کننده است. چون ممکن است رسانه ها، شخصیت های سیاسی و نمایندگان مجلس نسبت به برخی از این عقب نشینی ها واکنش نشان دهند.

نامه روحانی به رهبری نوعی پیشگیری برای عدم حمله به تیم مذاکره کننده است

حسن کربلایی دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان گیلان در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی ۸دی نیوز در پاسخ به سوالی مبنی بر تحلیل وقایع ژنو، با اشاره به اینکه ممکن است گروه مذاکره کننده بخشی از تحریمها را کاهش دهند اما در قبال آن دارایی های مهمی واگذار شده تا آن تحریمها در آینده نامعلوم برداشته بشود، اظهار داشت: بر اساس آنچه در رسانه ها دیدیم بخشی از حقوق ملت با در واقع نوعی عقب نشینی به تیم مقابل واگذار شده است. اینطور که رییس جمهور به رهبری نامه نوشتند نظرشان این بود که ما تمام حقوقمان را حفظ میکنیم و اینطور که آقای ظریف صحبت کردند منظورشان این بوده که عقب نشینی نداشتیم. ولی جوابیه حضرت آقا اینطور آمده که مقاومت و ایستادگی را در مذاکرات پیشرو داشته باشید.

karbalayi

دبیر حزب مؤتلفه استان گیلان در پاسخ به اینکه آیا خطوط قرمز مد نظر رهبری در مذاکرات حفظ شده است یا خیر، گفت: به نظرم جواب حضرت آقا به رییس جمهور این مفهوم را داشت که اگر اینگونه که شما میگویید باشد خب برای شما دعا میکنیم. ولی معلوم نیست واقعا آنچه برای رهبری نوشته شده چقدر درست باشد. بهتر بود کمی صبر میکردند تیم مذاکره کننده برگردد و دستاورهایشان را تشریح کنند بعد نامه را برای حضرت آقا میفرستادند.

کربلایی با بیان اینکه به نظرم رییس جمهور با اینکار قصد نوعی پیشگیری داشت، ابراز نمود: اگر قرار بود ما اینهمه واگذاری داشته باشیم شاید همان ۱۰ سال پیش هم به این چنین نتایجی میرسیدیم. آقای جلیلی هم میتوانست اینقدر عقب نشینی کند تا اصلا این تحریمها اعمال نشود ولی از این همه مقاومت و ایستادگی که ملت و دولت داشتند به نظر میرسد کمی عقب نشینی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه دولت میگوید برخی تحریم ها که اصلا معلوم نیست واقعا ماهیتش چیست برداشته میشود، همچنین تصریح کرد: اگر اصل ماجرا توضیح داده می شد شاید مجلس هم حرفهایی برای گفتن می داشت و به نظر نامه رییس جمهور به رهبری نوعی پیشگیری از سوی رییس جمهور برای عدم حمله به تیم مذاکره کننده است. چون ممکن است رسانه ها، شخصیت های سیاسی و نمایندگان مجلس نسبت به برخی از این عقب نشینی ها واکنش نشان دهند.

کربلایی در پایان بیان کرد: باید صبر داشت، در هر حال حضرت آقا در راس امور هستند و بر اتفاقات نظارت دارند و اگر ببینند حقی از مردم تضییع شده خودشان برخورد می کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه