۹۸درصد مالکیت‌های اقتصادی کشور از آن مردم است

علی اصغر داداش‌پور در همایش «بسیج و اقتصاد مقاومتی» در منطقه گوراب‌زرمیخ صومعه سرا که با حضور فرمانده سپاه ناحیه عاشوری و رئیس جهاد کشاورزی صومعه سرا پادیاب، برگزار شد اظهار داشت: بسیج یادگار ارزشمند امام خمینی (ره) در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

۹۸درصد مالکیت‌های اقتصادی کشور از آن مردم است

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از واران نیوز، وی با اشاره به بحث اقتصاد مقاومتی و ضرورت نقش بسیجیان در این حوزه، گفت: اقتصاد مقاومتی از دغدغه‌های رهبری است که باید مورد توجه بسیجیان قرار گیرد.

معاون ترویج جهاد کشاورزی گیلان، بخش زیادی از حوزه اقتصاد مقاومتی را منوط به خودکفایی و توسعه کشاورزی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه تحریم‌های چند ساله اخیر موجی از تلاش در راه دستیابی به خودکفایی را در ملت و کشور ایجاد کرده است، افزود: تحریم اقتصادی همواره به عنوان یک فرصت در حوزه کشاورزی مطرح بود.

داداش‌پور ۹۸ درصد مالکیت‌های اقتصادی کشور را از آن مردم دانست و افزود: مردم عامل اصلی شکست تحریم‌ها و ایستادگی در برابر آن هستند.

وی کاهش وابستگی‌های کشور به نفت، تقویت تولیدات داخلی و فرهنگ درست مصرف را از جمله راه‌های پیشبرد اهداف نظام در اقتصاد مقاومتی برشمرد.

این مسئول کشور را نیازمند تعریف سبک جدیدی از منفعت‌های اقتصادی خواند و اضافه کرد: اکنون کشاورزی مردمی‌ترین بخش اقتصادی کشور را شامل می‌شود.

وی به فرایند در حال رشد جامعه اشاره کرد و متذکر شد: تأمین مواد اولیه غذایی این جامعه در توسعه کشاورزی کشور به ویژه گیلان نهفته است.

داداش‌پور با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی یک اقدام راهبردی است، یادآور شد: کاهش وابستگی و نگاه مردمی به امر کشاورزی موجب توسعه و پیشرفت جامعه می‌شود.

وی، رشد در علم هزاره سوم را مهم خواند و خاطرنشان کرد: این رشد در علم و خرد و فرهنگ ملی موثر است.

معاون ترویج جهاد کشاورزی گیلان با تأکید بر ضرورت حفظ سرمایه‌های کشاورزی برای نسل‌های آینده تصریح کرد: سرمایه کشاورزی امانتی در دست نسل کنونی بوده و آلوده کردن این امانت خیانت به آیندگان است.

وی، فلسفه ترویج را توسعه حوزه کشاورزی عنوان کرد و ابراز داشت: گیلان به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی یک ظرفیت بزرگ اقتصادی محسوب می‌شود و باید قدر و قیمت این استان را بدانیم.

داداش‌پور، تفکر و اندیشه را یک اصل مسلم در حوزه کشاورزی خواند و متذکر شد: ورود انسان در برخی حوزه‌ها با مدیریت غیر قابل قبول منجر به تخریب محیط و ظرفیت‌های آن می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت نگاه خوشبینانه مسئولان و مردم به تولیدات بومی، خاطرنشان کرد: فرهنگ سیستمی تنها منوط به دانشگاه‌ها نیست و باید در تمام صحنه‌ها گسترش یابد.

به گفته این مسئول، تقویت باورها موجب بهبود فضای کشاورزی کشور می‌شود.

در آخر این مراسم از بسیجیان فعال در حوزه اقتصاد مقاومتی تجلیل شد

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه