دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گیلان خبر داد

بازدید بیش از ۱۶۷ هزار گردشگر نوروزی از قلعه‌رودخان/ اقامت بالغ بر ۳ میلیون گردشگر در گیلان

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گیلان از استقبال چشمگیر گردشگران نوروزی از قلعه‌رودخان فومن خبر داد و گفت: تاکنون ۱۶۷ هزار و ۳۹۱ نفر گردشگر نوروزی از بنای تاریخی و منحصر به‌فرد قلعه‌رودخان بازدید کرده‌اند.

بازدید بیش از ۱۶۷ هزار گردشگر نوروزی از قلعه‌رودخان/ اقامت بالغ بر ۳ میلیون گردشگر در گیلان

به گزارش ۸دی، رضا علیزاده صبح امروز در جمع اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر گیلان به آغاز دور دوم سفرهای نوروزی این استان اشاره کرد.

وی با بیان اینکه استقبال مسافران و گردشگران نوروزی از گیلان بسیار زیاد است، تصریح کرد: شاهد ورودی بسیار زیاد گردشگران و مسافران نوروزی در دور دوم سفرهای نوروزی هستیم.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گیلان از رشد ۷.۴۹ درصدی اقامت مسافران در واحدهای اقامتی این استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

وی اظهار کرد: از ۲۷ اسفند ۹۴ تا پایان ششم فروردین ۹۵ تعداد ۳ میلیون و ۱۴۳ هزار و ۹۹۹ نفر شب در واحدهای اقامتی استان اسکان یافتند.

علیزاده با اشاره به اینکه استقبال گردشگران نوروزی از موزه‌های گیلان بسیار زیاد بود، خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۹۵هزار و ۴۰۰ نفر از موزه‌های گیلان بازدید کردند.

وی موزه میراث روستایی گیلان را مورد بازدید ۱۴هزار و ۴۲۸ نفر ذکر کرد و گفت: ۱۶۷ هزار و ۳۹۱ نفر گردشگر نوروزی از بنای تاریخی و منحصر به‌فرد قلعه‌رودخان فومن بازدید کردند.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گیلان از اقامت ۱۸۱ نفر مسافر خارجی در این استان خبر داد و یادآور شد: تاکنون بیش از ۵۶۵ هزار خودرو در وارد گیلان شده است.

وی با اشاره به اینکه ۵ هزار و ۵۷۲ نفر از موزه نظامی انزلی بازدید کردند، یادآور شد: شهرک تاریخی ماسوله نیز مورد بازدید بیش از ۷۵ هزار و ۸۰۰ نفر گردشگر و مسافران نوروزی قرار گرفته است.

علیزاده از بازرسی ۹۹۳ مورد اماکن پذیرایی و اقامتی و خدمات گردشگری گیلان در نوروز جاری تاکنون خبر داد و متذکر شد: در این راستا ۶۰ مورد تذکر و هفت مورد اخطار کتبی داده شده است.

 وی با بیان اینکه دو موزه جدید به موزه‌های گیلان اضافه شده است، خاطرنشان کرد: خانه شوکتی و عون بن‌علی به عنوان دو مجموعه جدید در شهرک تاریخی ماسوله به لیست موزه‌ها گیلان اضافه شده است.

 

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه