سردار نقدی:

زکات علم نخبگان خدمت به مناطق محروم است/ زندگی بدون جهاد برابر با مُردن است

سردار محمدرضا نقدی با اشاره به حضور نخبگان در مناطق محروم، گفت: سال‌های زیادی بود که این نخبگان از دستاورد مردم در روستاها خوردند و به این جایگاه رسیدند و حالا باید زکات آن را با خدمت به محرومان بدهند.

زکات علم نخبگان خدمت به مناطق محروم است/ زندگی بدون جهاد برابر با مُردن است

به گزارش ۸دی به نقل از رهیاب نیوز:سردار محمدرضا نقدی درباره تأثیر اردوهای جهادی بر زندگی زوج‌های جوان اظهار داشت: زندگی بدون کار، تلاش و جهاد با مُردن فرقی ندارد و زندگی فقط خوردن و آشامیدن نیست.

وی با بیان اینکه ابزار پیشرفته و راحت جامعه را از کار و تلاش دور کرده است، گفت: این اردوها می‌تواند فرهنگ کوشش، تلاش، جدیت و پیشرفت را تقویت کند و هم اینکه جوانان شهرهای بزرگ که رفاهیات بیشتری نسبت مناطق محروم دارند، با محرومیت‌های موجود در کشور آشنا می‌شوند.
فرمانده قرارگاه مرکزی اردوهای جهادی عنوان کرد: طبیعی است که آشنایی این جوانان با محرومیت‌ها در آینده برای کشور مفید خواهد بود چون اگر این جوانان مسئولیتی را در کشور عهده دار شوند، روحیه مردمی را در خود تقویت می‌کنند و با درک بهتر به مردم خدمت می‌کنند.
وی با اشاره به حضور متخصصان و نخبگان در اردوهای جهادی بیان کرد: زکات علم این جوانان و نخبگان حضور در مناطق محروم است و سال‌های زیادی بود که این نخبگان از دستاورد مردم در روستاها خوردند و به این جایگاه رسیدند و حالا باید زکات آن را با خدمت به محرومان بدهند.
سردار نقدی افزود: حضور این افراد در مناطق بر اساس تکلیف است و همان طور که جامعه آنها را پرورش دارد و به این جایگاه رساند، آنها باید با حضور در جامعه از تخصص و حرفه خود استفاده کنند.
جانشین فرمانده سپاه پاسداران در امر بسیج با بیان اینکه گروه‌های جهادی با انگیزه بالا و با هدف خدمت به محرومان در این اردوها شرکت می‌کنند، گفت: سال گذشته ۴۵۰ گروه اعزام شدند و امسال ۵۱۲ گروه در اطراف کشور فعال هستند.
وی بیان کرد: تکمیل خانه محرومان، ترمیم مدارس و خانه‌ها و ترویج و آموزش کارهای اقتصاد مقاومتی از دیگر کارهای این اردوها در خوزستان است. ما بیشتر از کارهایی که در عرصه اقتصاد مقاومتی می‌شود، استقبال می‌کنیم چرا که منجر به توانمندی مردم می‌شود.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه اردوهای جهادی کمک به دولت برای خدمت به مردم است، عنوان کرد: بیشتر چیزهایی که جهادگران به صورت شفاهی فراگرفته بودن در اردوهای جهادی به‌صورت عملی تجربه می‌کنند و به همین دلیل به خودسازی آنها کمک می‌کند.
وی اظهار داشت: در برخی از شب‌ها بنده در میان گروه‌های جهادی حضور پیداکرده‌ام و هیچ تفاوتی میان گروه‌های جهادی و حال و هوای جبهه نمی‌بینم. فقط فضای اردوهای جهادی، بدون تفنگ و گلوله است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه