واقعه روز رشت تکرار شد/

آیا میراث فرهنگی رشت فقط رقص است؟

چند ماه پیش بود که به بهانه روز رشت جشن های باصطلاح محلی در میدان شهرداری رشت برگزار شد و انجام اعمال به دور از شئونات اسلامی در ملاعام توسط عوامل جشن فوق با انتقادات بسیار زیادی از سوی مردم مواجه گردید.

آیا میراث فرهنگی رشت فقط رقص است؟

سرویس فرهنگی ۸دی؛ چند ماه پیش بود که به بهانه روز رشت جشن های باصطلاح محلی(بخوانید تقلید غربی) در میدان شهرداری رشت برگزار شد و انجام اعمال به دور از شئونات اسلامی و رقص و حرکات ناموزون در ملاء عام توسط عوامل جشن فوق با انتقادات بسیار زیادی از سوی مردم و خانواده های شهدا و مسئولین استان مواجه گردید.
هنوز این واقعه ننگین از ذهن مردم رشت پاک نشده است که متاسفانه باز هم اقدامی شبیه جشن فوق، دیشب(پنجشنبه) در همان مکان و به همان شیوه توسط یک اداره کل فرهنگی دیگر برگزار شد!
در جریان برگزاری این مراسم به علت اعمال خلاف شئون اسلامی اینبار دیگر خون مردم به جوش آمده و در همان مکان دست به اعتراض زدند.
همچنین نیروهای انتظامی در اقدامی قابل تقدیر به قائله ورود کرده و مسئول اصلی این مراسم آقای -ج- را بازداشت کردند.
حال سوال این است که چرا آقایان فقط به دنبال رقص و حرکات ناموزون هستند؟
آیا میراث فرهنگی و گذشته رشت فقط رقص و حرکات ناموزون است؟
آیا اینکه ما در محرم هم تعزیه برگزار میکنیم مجوز این است که در سایر ایام دست به هر کاری بزنند؟
در پایان گفتنی است آن اداره فرهنگی هر چه سریعتر ضمن معرفی سایر عوامل، از حادثه فوق باید اعلام برائت کند تا حواشی آن دامن خودش را نگیرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
علی
با سلام.شب جمعه که همراه خانواده به شهرداری رفته بودیم.در هنگام اذان گوشی موبایل اذان میگفت اما ساختمان کنار شهرداری که مجسمه میرزا رو گذاشتن. ترانه سوبوله مرا گزیده رو با صدای بلند داشت پخش میکرد.اعضا شورا چیکارن تو شهر.
پوریا
جان هرکس دوست دارید خفه شید بی اخلاق های رسانه ای حاشیه سارها دروغ پردازها ازطرف مردم صحبت نکنید، شما نماینده 5 درصد این جامعه هم نیستید
آسمان در پاسخ به پوریا
آنکس باید خفه شود که حرف باطل میزند اگر طاقت شنیدن حرف حق را ندارید مانند جاهلان عصر پیامبر انگشت در گوش کنید
ناشناس در پاسخ به پوریا
خودت خفه شو عیاش بی حیا
آرمین در پاسخ به پوریا
آقا پوریا جان رعایت ادب خوبه ها نقد داری، با حوصله و رعایت ادب انتقاد وپیشنهاد بده از آدم تحصیل کرده این ادبیات بعیده!!!
پوریا در پاسخ به پوریا
خدا رو صدهزار مرتبه شکر ملت راه میانه روی و امید رو انتخاب کردند. افکار شما دیگه منسوخ شده. اونی که مینویسه رقص، یقیناً میدونه رقصی درکار نبوده، بلکه اینا همش بازیای کثیف سیاسی داخل استانه که شما چندتا سایت زنجیره ای راه انداختین و خودتون بهتر میدونید. بازم میگم شما نماینده 5 درصد این جامعه نیستید، خداروشکر ملت همیشه از جشن و شادی و مراسم سنتی گیلانی استقبال میکنن و شماها هم بین مردم گم هستید. بیخود و بی جهت دارید حاشیه سازی میکنید
گمنام در پاسخ به پوریا
آقای پوریا میشه بفرمایید شما از طرف چند درصد جامعه صحبت میکنید؟فعلا که بی اخلاقی رسانه ای از طرف شما صورت گرفته با این ادبیات بدی که دارید٬مردم رشت هنوز اینقدر بی غیرت نشدن که از این بی حیایی ها به راحتی بگذرند...
خبرنگار در پاسخ به پوریا
واقعا که نوشته هاتون بی محتواست و اعتبار و شان جامعه خبری رو زیر سوال میبره
شهروند
اگر شهرداری رشت چنین بدعتی را در آن روز نمی‌گذاشت و مسببین آن جشن غیراسلامی منجمله شهردار و عوامل اجرایی توسط دستگاه قضایی برخورد می‌شد دیشب شاهد چنین تکراری توسط اداره‌کل میراث فرهنگی نبودیم و آقای (ج فر) متوجه حرکات و رفتارش بعنوان کسی که از مدیران اداره .... است و خود را مسئول امر به معروف و نهی ازمنکر اداره‌اش معرفی کرد می‌بود هرچیزی گندد نمکش میزنند وای به روزی که.......(مسئول امر به معروف و نهی ازمنکر و آن برنامه در ملاء عام بنظر شما نوبر نیست؟!!) البته اینها همه به دنبال ایده شهردار انسان محور رشت است که مفت برای شبکه‌های ضدانقلاب و بی‌دین سوژه درست کرده است و......
سرباز
از دستگاه های قضایی خواهشمندیم که شدیدا با عوامل این برنامه برخورد شود و اگر نه، مردم رشت خود وارد عمل خواهند شد
ناشناس در پاسخ به سرباز
مردم رشت كه هيچ وقت اين كارو نمى كنن. ولى تو و امثال تو غلط مى كنن. مگه جنگله كه هر كى هر كار خواست بكنه؟ مگه شما از قانون بالاترى؟
محسن
خدا رو شکر که مردم اعتراض کردند..خدا رو صد هزار مرتبه شکر ...چه طور باید جوابگوی حضرت فاطمه باشیم اگر در نظام اسلامی این مسائل رو ببینیم و سکوت کنیم.
ناشناس
مردم يا يه سرى بى مخ مثه شماها؟
ناشناس
ای کاش اخلاق آنگونه که مورد ادعای مدعیان بود رعایت میشد .... نگارنده محترمی که این خبر را اینگونه نوشته کاش بتواند پاسخگوی تهمت وارده به وجدان خود و خدای بالا سری باشد آقای " ج " که به ادعای نگارنده بازدداشت شده !!! خود برادر شهیدی است که با بیست ویک ضربه کارد و دو تیر خلاص منافقین به شهادت رسیده وبرادرزن شهید دوران دفاع و خود رزمنده دوران دفاع مقدس و نیز از مجروحان جنگ است که در دوران درگیری های دهه ی شصت بارها از سوی منافقین و گروه های ضد انقلاب مورد ضرب و شتم قرار گرفته و خانه اشان در چند نوبت مورد حمله منافقین قرار گرفت و دیگر برادرش بارها در لیست ترور منافقین بوده و اکنون نیز دبیر امر به معروف و نهی از منکر اداره ی خود است .....چنین آدمی با بیست و پنج سال سابقه رسمی کارمندی و سی و هشت سال سابقه فعالیت مثبت در عرصه ی انقلاب چگونه میتواند مبلغ فرهنگ غربی و به اصطلاح رقص و ابتذال باشد؟! کاش انگشت شماردوستانی که آنان را قاطبه ی مردم میخوانید قبل از برهم زدن برنامه ی رسمی آئینی و مخدوش کردن چهره مقدس نظام تحقیق میکردند و یا حداقل فیلمی کوتاه از آنچه ادعا کردند را میدیدند تا اینگونه شتابزده دل این سید ونیز مردم را نمیشکستند و یا ایکاش حداقل از ادبیات اسلامی و اخلاق اسلامی بهره میبردند .... این مردم نه داعشند و نه خارجی این مردم همان کسانی هستند که در عرصه های مختلف بارها و بارها دشمنان نظام را مایوس کردند و دل خدا و رهبرشان را شاد.....قضاوت با شما وای بر کسانی که از سر غرور و لجبازی حقیقت را نپذیرند....مسببان بدانند که این سید شکایتشان را به مادرش برده است و بس.... شما میدانید جد غریبش.... یا حق
شاهد در پاسخ به
با این همه سبقه‌ای که از دبیر محترم امر به معروف و... فرمودید پس ایشان باید پاسدار انقلاب و دستاوردهای آن باشند و سعی کنند آیین‌های درست محلی، سنتی و ملی را آنگونه که در شان انقلاب اسلامی و مردم همیشه در صحنه است را اشاعه دهد ما در سنت‌ها و آیین‌های خود موارد وارداتی هم داریم.نداریم؟ پس باید همه جوانب را ایشان در نظر بگیرند و برای شاد کردن مردم و جلب توجه آنان و کشاندن مردم فرهنگ دوست رشت به محلی که محصور شده بود از میدان شهدای ذهاب شروع برنامه نمی‌کرد و این عمل ایشان نه تنها دشمن شاد کن بود بلکه توهین به شعور مردم بود. ایکاش کسی این کار را می‌کرد که چنین سابقه و وابستگی‌ای به انقلاب و شهدا و ایثارگران نداشت؛ واقعا متاسف شدم البته ایشان در آن مجلس رعایت ادب و نزاکت را هم نکردند و از الفاظ بد استفاده می‌کردند. امیدوارم مادرش حضرت فاطمه(س) از سر تقصیراتش بگذرد.
ناشناس در پاسخ به شاهد
جواب تهمتت را در قیامت خواهی داد....دوچشم بینا و دو گوش شنوا برایت آرزو میکنم تا از این وارونه بینی خلاص شوی !مومن ناسزا و رکیک تنها از دهان سردسته ی محترم شما خارج میشد و بس خداوند به شما انصاف دهد و به ما صبر...........
محسنمن
یعنی چی ؟چون برادر اقای ج شهیده شده،هر کاری بکنه حقه؟ایشون که باید بیشتر رعایت کنه...نمیشه که یه روز ما استخون شهدا رو تو میدون شهرداری تششیع کنیم یه روز هم وسط خ علم ااهدی یه عده ای زن و مرد با وقاحت تمام با هم برقصن؟
ناشناس در پاسخ به محسنمن
حضرتعالی کلا از مرحله پرتی....علم الهدی کجا بود عزیزدل بهتر است شما که از ماجرا خبر نداری ایمان و عملت را به حراج مگذار خدا از سر تقصیرات همه ی ما بگذرد....
در حاشیه