دولت یارانه این خانواده را هم قطع کرد

لمس دستاورد واقعی برجام در فاصله ۵۰۰ کیلومتری دفتر روحانی/داروهایی که همچنان در تحریم است!

در حالی که دولت یازدهم مدعی حس شدن برجام در میان مردم شده است، در کرمانشاه بیماران از تحریم بودن داروهای خود رنج می برند.

اواسط اسفند ماه سال جاری بود که حسن روحانی در نشست خبری که با رسانه ها داشت، در خصوص تاثیرات برجام در جامعه گفته بود: مردم به خوبی و قدم به قدم برجام را لمس می‌کنند.

این سخنان روحانی در حالی مطرح شد که ۵۰۰ کیلومتر آن طرف تر از پایتختی که حسن روحانی در نشست خبری مدعی شده بود که مردم برجام را لمس می کنند، قصه غم انگیزی در حال رخ دادن است.

شبنم ریسانی دختری است که به همراه ۲ برادر خود از بیماری نادری رنج می برند که هزینه درمان آن ها به سالیانه ۱ میلیارد تومان می رسد.

این خانواده در حالی با مشکلات بیماری خود دست و پنجه نرم می کنند، که عدم تحقق وعده های دولت در خصوص برجام زخمی بر دیگر زخم های آنان افزوده است.

یکی از مهم ترین وعده هایی که دولت در خصوص برجام مطرح کرده بود، رفع تحریم های ظالمانه ای است که تنها به مردم صدمه می زند. با این وجود پس از گذشت چند ماه از توافق هسته ای شاهد این مسئله هستیم که هنوز تحریم ها لغو نشده اند. موضوعی که شبنم حیرانی دختر کرمانشاهی به خوبی آن را لمس کرده است.

داروهایی که تحریم است

ریسانی با بیان اینکه گویا برداشته شدن تحریم‌ها تنها روی کاغذ است، گفت: بارها از کشور آلمان درخواست دارو بصورت مستقیم کردیم اما آنها می‌گویند که کشور ما همچنان تحریم است و نمی‌توانند داروها را بصورت رایگان که مشمول معافیت مالیاتی برای آنهاست، به ما بدهند.

وی با بیان اینکه او و دو بردارش قربانی عوارض شیمیایی جنگ هستند، گفت: ما حق داریم به عنوان یک ایرانی نفس بکشیم و این گناه ما نیست که بیمار شده ایم و به تشخیص پزشکان آلمانی این عوارض شیمیایی جنگ است که بر روی ژن های پدرمان تاثیر گذاشته و این بیماری و عوارض نادرشان را سهم ما سه نفر کرده است.

وضع از این هم بدتر است/ دولت یارانه آن ها را قطع کرد

بی توجهی دولت یازدهم به معضلات مردم به همین جا ختم نمی شود. کار به جایی رسیده است که نه تنها مشکلات مردم حل نشده بلکه دردی به دردهای آنان افزوده است.

حیرانی در ادامه به مشکلات مالی در راه درمان بیماری های خود گفت. او گفته است: متاسفانه طی تمام سالهای عمرمان که ما در کنار درد و عذاب بیماری، خرج‌های کمرشکن آن را تحمل می‌کردیم، کسی جز خدا و افراد طایفه‌مان که با برگزاری گلریزان، هزینه‌های کمرشکن بیماری من و دو برادرم را تامین می‌کردند، کنارمان نبود.

وی افزود: حالا که خرج بیماری ما به سالی یک میلیارد تومان رسیده و واقعا تامین آن برای همه دشوار شده، تصمیم گرفتیم این موضوع را رسانه‌ای کنیم تا شاید مسئولین دولتی با رسانه‌ای شدن موضوع به ما کمک کند.

وی همچنین گفته است: در ۲۸ سالی که از خدا عمر گرفتم یک بار هم کمک دولت را دریافت نکرده‌ایم، حتی در حد یک قرص سرماخوردگی و باز هم در این شرایط امیدمان به خداست.

وی تصریح کرد: جالب ترین کمک و لطف دولت به ما قطع یارانه مان بوده است و بارها پیگیری کردیم و در سایت نوشتیم که ما بیمار هستیم، اما توجه و رسیدگی نشد.

منبع: مرصاد

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه