تبلیغ جالب هلندی‌ها برای امام‌حسین(ع) +تصاویر

شیعیان شهر “لاهه” هلند راهی را برای ترویج فرهنگ غنی تشیع و ماجرای تشنگی حضرت اباعبدالله انتخاب کردند که در نوع خود منحصر به فرد است و بسیاری از مردم این شهر را به فکر وا داشت.

تبلیغ جالب هلندی‌ها برای امام‌حسین(ع) +تصاویر

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از صراط، با فرا رسیدن ماه محرم حضرت سیدالشهدا(ع)٬ شیعیان و عاشقان حضرتش در هر نقطه از این کره خاکی که باشند٬ به سوگ نشسته و به این مصیبت عظمی خون می‎گریند.

عزاداری حسین بن علی(ع) شیعه و غیرشیعه نمی‎شناسد و همانطور که تاکنون رسانه‎های جهانی منعکس کرده‎اند٬ بسیار از اهل سنت و حتی غیرمسلمانان در هیئات و دسته‌های عزاداری این بزرگمرد تاریخ به سوگ نشسته‎اند.

 اقدام جالب دیگری این که در این ایام رخ داده٬ آن است که در برخی از کشورها٬ برای تبلیغ فرهنگ غنی تشیع ابتکار عمل به خرج داده و از راه‎های انسان دوستانه استفاده کرده‎اند.

 شیعیان هلند نیز این قافله جا نماندند. در همین راستا٬ جوانان وابسته موسسه فرهنگی “کوثر” در اقدامی بسیار جالب٬ برای ترویج تشیع و ماجرای عاشورا به توزیع آب معدنی روی آوردند.

 جوانان وابسته به این موسسه که در شهر “لاهه” واقع شده است٬ ماجرای تشنگی حضرت اباعبدالله(ع) را بر روی کاغذهایی نوشته و سپس به بطری‎های آب معدنی ضمیمه ‏کردند.

 پس از اتمام مجهز کردن بطری‎های آب معدنی به ماجرای واقعه کربلا و تشنگی امام حسین(ع)٬ کار توزیع آغاز شد و این محصول فرهنگی را به دست مردم شهر رساندند.

گاهی مردم در مورد نوشته‌های عاشورایی سوالاتی می‎پرسیدند که این جوانان به آنان پاسخ می‎دادند و مردم را با راه راستین حسین بن علی(ع) آشنا می‎کردند.

گفتنی است٬ شیعیان برزیل نیز در ایام محرم هر شب پس از مجالس عزاداری٬ تعدادی از جوانان مسلمان و عزاداران شیعه به صورت داوطلبانه و به نام سید الشهداء(ع) در محله های فقیرنشین سائوپائولو غذا توزیع کردند.

 آنچه در پی می‎آید تبلیغ ماجرای عاشورا و تشنگی امام حسین(ع) با بطری‎های آب معدنی می‎باشد که توسط جوانان وابسته به موسسه فرهنگی “کوثر” لاهه انجام گرفته است.:

71771_571 71772_567 71773_825 71774_917 71775_735 71776_396 71777_199 71778_646

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه