شهردار اسبق رشت:

انتقادات به شهرداری به دلیل حجم بالای جابجایی ها در نیروی انسانی است/ انتخاب شهردار بسیار سخت است اما استیضاح آن بسیار آسان

شکرگزار گفت: انتخاب شهردار بسیار سخت است اما استیضاح آن بسیار آسان. این قواعد استیضاح شهردار اصلا منطقی نیست. اینکه دوتا سوال از شهردار بپرسی و اگر قانع نشدی هم به سلامت. شهردار عوض شود. شهردار در طول یک سال تازه با شرایط آشنا می شود.

انتقادات به شهرداری به دلیل حجم بالای جابجایی ها در نیروی انسانی است/ انتخاب شهردار بسیار سخت است اما استیضاح آن بسیار آسان

به گزارش ۸دی، شکرگزار شهردار اسبق رشت در گفتگویی نظرات خود را دریاره اقدامات اخیر شهرداری رشت بیان کرد که در ادامه می خوانید:

نظر شما در خصوص طرح پیاده راه سازی مرکز اصلی شهر و نگاه انسان محورانه شهردار چیست؟
پیاده رو سازی فرهنگی است که خیلی از کشورها و شهرداری های بزرگ دنیا به دنبالش هستند و یا قبلا اقدام به اجرای آن کردند. در واقع شاید از این جهت که در مراکز شهر ها نمادهای اصلی شهر واقع شده و سعی میشود که این نماد ها حفظ شوند و آسیب نبینند. از جهتی هم فضایی برای گذراندن اوقات فراغت شهروندان مهیا میشود که یک رویکرد کاملا فرهنگی دارد.

انتقاداتی که به ایشان وارد است را منطقی می دانید؟
حقیقتا اطلاعات کافی راجع به انتقادات و نوع این انتقادات ندارم اما گمان نمیکنم انتقادات به عملکرد اجرایی ایشان باشد انتقادات به حجم بالای جابجایی ها در نیروی انسانی در شهرداری است. خب احتمالش وجود دارد که این جابجایی ها روی کیفیت عملکرد و امنیت جایگاهی مدیران شهرداری اثر بگذارد اما این تنها یک احتمال است و نمی توان از بیرون گود متوجه این شد که معیار این جابجایی ها صحیح است یا خیر.

علم برنامه ریزی شهری از نظر شما چه نمره ای به شهردار می دهد؟
معمولا نمره را پایان کار میدهند اما شهامت و ریسک پذیری خوب ایشان نشان از جسارت بالای اوست اینکه چندین کار را دارند با هم انجام میدهند خوب است.

در چند سال اخیر شاهد جابجایی سریع شهردار ها در رشت بوده ایم به عقیده شما این صحیح است؟ و در نهایت شما به عنوان یک کارشناس و شهردار سابق رشت چند سال به آقای ثابت قدم فرصت میدهید تا شهردار باقی بمانند؟
اول اینکه نقص اصلی این تعویض ها نشات گرفته از قانونی است که خودش مشکل دارد. انتخاب شهردار بسیار سخت است اما استیضاح آن بسیار آسان. این قواعد استیضاح شهردار اصلا منطقی نیست. اینکه دوتا سوال از شهردار بپرسی و اگر قانع نشدی هم به سلامت. شهردار عوض شود. شهردار در طول یک سال تازه با شرایط آشنا می شود و در طول سال های دوم و سوم از لحاظ مدیریتی می تواند کار کند. البته این تنها مشکل شهرداری رشت نیست. در دیگر مسائل هم ما این مشکل را داریم. بنده قبلا هم به چند تن از اعضای شورا گفتم که به آقای ثابت قدم حتما فرصت بیشتری بدهید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه