نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل:

شهرداری‌ ها و دهیاری‌ های کشور با مشکلات عدیده مالی مواجه اند/ مجلس دهم با حساسیت بیشتری بر هزینه کرد شهرداری ها نظارت کند

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل گفت: نحوه هزینه‌کرد بودجه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور صحیح نیست و شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از نحوه تخصیص منابع رضایت ندارند

شهرداری‌ ها و دهیاری‌ های کشور با مشکلات عدیده مالی مواجه اند/ مجلس دهم با حساسیت بیشتری بر هزینه کرد شهرداری ها نظارت کند

به گزارش ۸دی، ابوذر ندیمی در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در توضیح عملکرد سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های کشور، گفت: منابع سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از طریق مالیات بر ارزش افزوده تامین‌ می‌شود که طبق قانون این منابع باید با احتساب شاخص‌ها و روش‌های آماری خاص بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور توزیع شود.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور نمی‌تواند منابع کسب شده‌ را به نفع خود مصادره کرده بلکه باید بین شهرداری ها و دهیاری‌های کشور توزیع کند.

وی افزود: قانون، شاخص تعیین بودجه شهرداری و دهیاری هر شهر و روستا را مشخص کرده اما شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از نحوه تخصیص بودجه از نظر توزیع و زمان پرداخت رضایت ندارند.

ندیمی تاکید کرد: امکان پیگیری و نظارت بر نحوه هزینه‌کرد منابع سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور وجود دارد اما متاسفانه نظارتی بر هزینه‌کرد منابع اختصاص داده شده به آنها نمی‌شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم یادآور شد: شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با مشکلات عدیده مالی مواجهند که در صورت تخصیص منابع از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور بر بخش عمده‌ای از مشکلات فایق خواهند آمد.

عضو هیات رئیسه فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید دقت و نظارت کافی برهزینه و کیفیت هزینه‌ های سازمان شهرداری‌ ها و دهیاری‌های کشور وجود داشته باشد، گفت: در مجلس دهم نسبت به این موضوع با حساسیت بیشتری باید پرداخته شود.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه