خداحافظی با تلخ و شیرین نمایشگاه های بهاره؛

امسال از نمایشگاه نصفه و نیمه فروش بهاره در شفت خبری نیست

امسال از نمایشگاه نصفه و نیمه فروش بهاره در شفت خبری نیست گویا مردم و مسوولین با تلخ و شیرین برپایی چنین نمایشگاه هایی خداحافظی کرده اند

امسال از نمایشگاه نصفه و نیمه فروش بهاره در شفت خبری نیست

به گزارش ۸دی، به نقل از صبح شفت، هر ساله نمایشگاه بهاره در سطح استان و به نوبه آن در شهرستان شفت برپا می شد اما امسال با اینکه کمتر از یک هفته از بهار مانده نام و نشانی از نمایشگاه بهاره نیست.

اسفند ماه به نوعی فصل خرید خانوارهای ایرانی است بنابراین مسئولان مربوطه نه تنها باید شرایطی را فراهم کنند که خدمات رسانی نمایشگاه های بهاره عرضه کالا تقویت شود بلکه باید از تنظیم بازارهای دیگر نیز غافل نشوند.

یکی از مزایای این نمایشگاه جور بودن سبد و مایحتاج خرید خانوار بود و مصرف کننده  می توانست بامراجعه به این نمایشگاه ها آنچه که نیاز دارد را به خانه ببرد.

ویژگی دیگر این نمایشگاه ها صرفه جویی در زمان و مدیریت آن بود. برای خرید یک وسیله ای به ناچار باید سر تا ته بازارها را آمد و شد می کردیم اما این نمایشگاه ها به دلیل اینکه محصولات را مدیریت شده عرضه می کرد خرید آسنان برای همه فراهم می شد.

از مزایای دیگر این نمایشگاه تخفیف های بجا و به اندازه ای بود که مصرف کنندگان را برای خرید به این نمایشگاه ها سوق می داد.

اما ویژگی دیگری که این بازار را از سایر بازارها متمایز می کرد، نظارت مستقیم ماموران بازرسی از سازمان های نظارتی بود و مصرف کنندگان با اعتماد به بازار به دلیل اینکه تغییرات قیمت مستقیما از سوی سازمان های نظارتی کنترل و بررسی می شود، آنچه را که نیاز داشتند، خریداری می کردند.

اما این نمایشگاه با داشتن مزایای مذکور معایبی را هم داشت و فصلی و موقتی بودن این نمایشگاه ها و از طرفی چون همه ی مردم شهرستان به آن دسترسی ندارند از معایب این نمایشگاه محسوب می شد.

نکته مهمی که نباید فراموش شود این است که باید نظارت های دقیقی از سوی وزارتخانه های صنعت و بهداشت و نهادهای ذی ربط دیگر بر تمامی بازارهای غیر نمایشگاه ها می بود که می توان گفت در این زمینه نیز ضعف هایی وجود داشت.

به هر حال تلخ و شیرین نمایشگاه های بهاره دیگر وجود ندارد و مردم عدم وجود آن را هر چقدر به روزهای پایان سال نزدیکی می شویم، حس می کنند و سوال اینجاست الان که نمایشگاهی نیست و بازار شلوغ است نقش دستگاه های نظارتی و خدماتی همچون صنعت، معدن و تجارت در برپایی بازار پایدار و نظارت بر آنها کجاست؟

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه