مدیر کل اوقاف گیلان:

با پایان ایام عزا از هیئت امنا می خواهیم پارچه نوشته های عزاداری را از بقاع جمع آوری کنند/۵۰ سوئیت در امامزادگان استان برای اسکان زائران فراهم شده است

عادلی گفت: با توجه به پایان ایام عزا، ازهیئت امنای بقاع متبرکه می خواهیم کلیه پارچه نوشته های عزاداری را ازسطح بقاع جمع آوری کنند.

با پایان ایام عزا از هیئت امنا می خواهیم پارچه نوشته های عزاداری را از بقاع جمع آوری کنند/۵۰ سوئیت در امامزادگان استان برای اسکان زائران فراهم شده است

به گزارش ۸دی، به نقل از  پرنیان گیل ، حجت الاسلام ولی عادلی در نشست خبری با اشاره به برگزاری پنجمین سالِ طرح آرامش بهاری درایام نوروز در بقاع متبرکه استان اظهارکرد: با توجه به اینکه هدف ما این است که مردم در جوار امامزادگان به آرامش برسند و بنا به فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله العالی) امامزادگان باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند.

وی با بیان اینکه به دلیل مسافرپذیر بودنِ گیلان، استان ما ازموقعیت خاصی برخورداراست، عنوان کرد:    چون تعداد امامزادگانِ گیلان نسبت به استان های دیگر، زیاد است، حجمِ کار بالایی در اوقاف گیلان برعهده ماست.

مدیرکل اوقاف گیلان به بازرسی ازنحوه برگزاری طرح های اوقاف در بقاع متبرکه اشاره کرد و افزود:  با توجه به اینکه لحظه تحویل سال، وقت مناسبی است، پیش بینی می کنیم جمعیت زیادی درامامزادگان حضور پیدا کنند.

حجت الاسلام عادلی با بیان اینکه دربسیاری از امامزادگان شاخص برنامه های ویژه ای داریم، گفت: غبار روبی امامزادگان و عطرافشانی بقاع متبرکه، آماده سازی سطح بقاع و فضای فیزیکی آنها، نیروها و امکانات، آراستگی و نظافت، ساماندهیِ بازارچه و پارکینگ اطراف بقاع متبرکه از کارهایی است که اقاف برای طرح آرامش بهاری انجام داده است.

وی با تاکید براینکه بسیاری از امامزادگان ما خادمین افتخاری دارند که بدون هیچ چشم داشتی کمک می کنند، تصریح کرد: خیمه های معرفت در حیاط بقعه نصب می شوند و در این خیمه ها ی معرفت بیش از ۲۰۰ روحانی حضور دارند.

مدیرکل اوقاف با اشاره به اینکه یکی ازپرطرفدارترین غرفه ها، کودک و نوجوان است، خاطرنشان کرد: پاسخگویی به سوالات شرعی و مشاوره وقف در غرفه های معرفت، برپایی ایستگاه های صلواتی، حضور خادمان با لباس متحد الشکل، پخش صحبت های مقام معظم رهبری بعد ازتحویل سال وتوزیع کتاب کودک در مورد وقف ازدیگر برنامه های هایی است که در طرح آرامش بهاری انجام می شود.

حجت الاسلام عادلی از برپایی غرفه حجاب و عفاف، طرح مودت و همه واقف باشیم، در طرح آرامش بهاری خبرداد وافزود: بیش از۱۶۰ خیمه معرفت و۲۳۰ بقعه در طرح آرامش بهاری فعالند.

وی با اشاره به اینکه مجموعا ۵۰ سوئیت وزائر سرا در امامزادگان فراهم شده است، گفت: با توجه به پایان ایام عزاداری، ازهیئت امنای محترم بقاع متبرکه می خواهیم کلیه پارچه نوشته های عزاداری را ازسطح بقاع جمع آوری کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه