قالیباف در مراسم چهلم سردار شهید قاجاریان:

امروز مهم‌ترین حوزه که می‌تواند به نظام ضربه بزند عملکرد ضعیف در حوزه اقتصادی است

شهردار تهران با بیان اینکه مسئول نباید طوری رفتار کند که کارآمدی نظام زیر سئوال برود، گفت: امروز مهم‌ترین حوزه که می‌تواند به نظام ضربه بزند عملکرد ضعیف در حوزه اقتصادی است و وظیفه ما قرار دادن اقتصاد در اولویت اصلی است.

امروز مهم‌ترین حوزه که می‌تواند به نظام ضربه بزند عملکرد ضعیف در حوزه اقتصادی است

به گزارش ۸دی، محمدباقر قالیباف عصردیروز در مراسم چهلمین روز درگذشت سردار شهید محسن قاجاریان در گلزار شهدای نیشابور اظهار کرد: با شهادت سردار قاجاریان، نیشابور نشان داد که مانند هشت سال دفاع مقدس هنوز مدافعین حریم اهل بیت(ع) را پرورش می‌دهد و این راه کماکان ادامه دارد.

قالیباف با بیان اینکه اگر فرهنگ مبارزه در کشور وجود نداشت بدون شک دچار مشکلات اساسی می‌شدیم، گفت: شهدای مدافع حرم در تاریخ جاودان خواهند بود چون در حوزه تمدنی و اعتقادی کشور تاثیرگذار هستند.

شهردار تهران تاکید کرد: ما در حوزه تمدنی و در بقیه سرزمین‌های اسلامی از حریم اهل بیت(ع) و حرم حضرت زینب(س) دفاع می‌کنیم.

قالیباف تصریح کرد: امروز افتخار می‌کنیم که در این راه شهید می‌دهیم و از تفکر قرآن و اهل بیت(ع) دفاع می‌کنیم.

وی گفت: در مراسم اربعین و در کربلا یکی از بزرگان به من گفت که اگر رزمندگان ایران و فرهنگ آنها نبود، امروز از نجف و کربلا خبری نبود.

شهردار تهران ادامه داد: شهید قاجاریان و شهید رضایی از فرهنگ حسینی و اهل بیت(ع) دفاع کرده و در حقیقت آنها در جوامع اسلامی و در مبارزه با فرهنگ غربی توانستند اسلام را پیروز کنند.

وی با اشاره به اینکه بدون شک، اگر با آمریکا و اسرائیل و نیروهای آنها مبارزه نمی‌کردیم، تردید نداشته باشید که باید در مرزهای خود با آنها می‌جنگیدیم، گفت: هدف اصلی آنها ستیزه‌جویی با انقلاب و کشور اسلامی ماست.

قالیباف با تاکید بر اینکه در مبارزه فرهنگی تمام نقشه دشمن را نقش بر آب کرده‌ایم، بیان کرد:  این مبارزه تمام نشده و در حقیقت شهدای مدافع حرم اثر بی بدیلی بر استکبار گذاشتند.

فرمانده لشکر ۵ نصر دردوران دفاع مقدس ادامه داد: شهید، شهید است چه در قبل از انقلاب باشد چه در دفاع مقدس ولی آثار شهدای مدافع حرم ابعاد بسیار بزرگی پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه امنیت امروز کشور ما اولین ثمره خون همین شهدای مدافع است، اظهار کرد: دشمن تمام تلاش خود را انجام داد تا حتی شده یک انفجار در کشور رخ دهد ولی خدا را شکر امنیت در کشور به صورت کامل وجود دارد.

قالیباف ادامه داد: این شهدا توانستند در کشور تحلیل‌های درستی را ایجاد کنند و راه درست و غلط را مشخص کنند.

فرمانده سابق نیروی انتظامی با اشاره به فتنه ۸۸ گفت: چند سال پیش در فتنه ۸۸ شعار نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران را شنیدیم و به برکت خون شهدای مدافع غلط بودن این شعار مشخص شد، چون شعاری از این آمریکایی‌تر وجود نداشت که همه ابعاد کشور و فرهنگ اسلامی ما را زیر سئوال ببرد.

قالیباف تصریح کرد: هدف دشمن، از بین بردن ایران اسلامی به هر نحوی است ولی امروز آنچنان هویت ایران با مکتب اسلام مزدوج شده که دیگر قابل تفکیک از یکدیگر نیستند.

شهردار تهران ادامه داد: باید امروز یک تذکر را به خودمان به عنوان مسئولین کشور بدهیم و آن این است که باید حواسمان باشد که دفاع جانانه شهدای مدافع حرم که اینگونه مجاهدت می‌کنند با عملکرد ما زیر سئوال نرود.

قالیباف با بیان اینکه مسئول نباید به گونه‌ای رفتار کند که کارآمدی نظام زیر سئوال برود، عنوان کرد: امروز مهم‌ترین حوزه که می‌تواند به نظام ضربه بزند عملکرد ضعیف در حوزه اقتصادی است و امروز وظیفه ما قرار دادن اقتصاد در اولویت اصلی است و این حوزه نیاز به نگاه ملی دارد.

وی افزود: نباید اقتصاد با نگاه سیاسی مخلوط شود و دولت باید در این زمینه گام اول را بردارد و از مردم بخواهد به او کمک کند و دولت باید اقتصاد را نیاز اول کشور قرار دهد نه مباحث سیاسی.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه