طرح ‘سه هزار مسجد سه هزار کتابخانه’ در گیلان اجرا می شود

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اجرای طرح’سه هزار مسجد سه هزار کتابخانه’در استان اظهار کرد: این طرح برای نخستین بار در کشور با هدف هر مسجد یک کتابخانه در سراسر گیلان اجرا می‌شود.

طرح ‘سه هزار مسجد سه هزار کتابخانه’ در گیلان اجرا می شود

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از شبستان، علی اسماعیل‌ پور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان شامگاه(۲ آذر) در دیدار کتابداران مساجد و کتابخانه‌های استان با نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، با تسلیت شهادت حجت الاسلام ابراهیم انصاری، مدیرکل اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و رایزن فرهنگی ایران در انفجارهای تروریستی بیروت، بیان کرد: مراسم بزرگداشت شهید حجت الاسلام انصاری در آینده‌ایی نزدیک با حضور مسئولان در رشت برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح” سه هزار مسجد سه هزار کتابخانه” اظهار کرد: این طرح برای نخستین بار در کشور با هدف هر مسجد یک کتابخانه در سراسر استان گیلان اجرا می‌شود.

اسماعیل پور، ادامه داد: استان گیلان طلایه دار این طرح عظیم فرهنگی است و جهت انجام مطالعات اولیه به هر شهرستان مبلغ ۱۰ میلیون تومان اختصاص داده شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: با اجرای این طرح بتوان کتابخانه‎ای در شأن مردم و بر اساس نیازهای منطقه ایجاد کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه گیلان رتبه ششم سرانه مطالعه کشور را داراست، افزود: میانگین سرانه مطالعه کشور۱۳ دقیقه است درحالی که در گیلان این میانگین ۱۳ دقیقه و ۳۰ ثانیه است.

وی ادامه داد: میانگین سرانه مطالعه به معنای عام شامل سایت‌ها، روزنامه‌ها و …در گیلان ۸۹ دقیقه است که این میانگین در کشور ۷۵ دقیقه است.

اسماعیل پور با بیان اینکه این آمار نباید ما را از تلاش بیشتر غافل کند، تصریح کرد: تا رسیدن به نقطه مطلوب راه طولانی پیش رو داریم.

وی با اشاره به برپایی نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب گیلان اذعان کرد: این نمایشگاه با حضور ۴۰۰ ناشر و تخفیف ۴۰ درصدی تا عصر روز دوشنبه در محل دائمی نمایشگاه‌های استان دایر است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه