مطالبات مردم بحق است و مربوط به یک دولت نمی باشد+ تصاویر

استاندار گیلان در این نشست با اشاره به تدوین بودجه ی ۹۳ گفت : تمام تلاش خود را به همراه نمایندگان انجام می دهیم تا بیشترین میزان اعتبارات را جذب کنیم.

مطالبات مردم بحق است و مربوط به یک دولت نمی باشد+ تصاویر

محمد علی نجفی استاندار گیلان  و مجمع نمایندگان گیلان روز گذشته مدیران دستگاههای اجرایی درحوزه های آب،کشاورزی، شیلات  و راه و شهرسازی را به نشست مشترکشان در استانداری دعوت کردند تا با بررسی گزارشهای این مدیران به دنبال جذب اعتبارات بیشتر برای تسریع در پروژه های عمرانی بزرگ گیلان در بودجه سال آینده باشند.

استاندار گیلان در این نشست  با اشاره به تدوین بودجه ی ۹۳ گفت : تمام تلاش خود را به همراه نمایندگان انجام می دهیم تا بیشترین میزان اعتبارات را جذب کنیم.

نجفی  با بیان اینکه مدیران باید آمار دقیق و شفاف از وضعیت حوزه ی اجرایی خود ارائه دهند گفت : مقایسه این آمار با میانگین کشوری شاخص مناسب برای دریافت اعتبارات بیشتردر بودجه سال آینده  است.

jpg302

وی  با بیان اینکه اعتبارات دولتی به تنهایی کفاف اجرای مناسب و با سرعت طرح های عمرانی را نمی دهد گفت : در کنار تشویق سرمایه گذاری بخش خصوصی با کمک نمایندگان و معاونت برنامه ریزی نظارت راهبردی ریاست جمهوری می توانیم از انتشار اوراق مشارکت بهره ببریم.

نماینده عالی دولت در گیلان گفت: رسانه ها می توانند در جذب این اعتبارات از طریق اطلاع رسانی از مزایای بهره مندی از اوراق مشارکت نقش آفرین باشند.

نجفی با تاکید براینکه  دراجرای  پروژه های ملی مدیران باید با جدیت تلاش کنند گفت : یکی از شاخص های ارزیابی دستگاههای اجرایی استفاده از منابع اعتباری وزارتخانه ها است .

وی افزود : مطالبات مردم خواسته های بحقی است که فقط مربوط به یک دولت خاص نیست و به کل نظام تعلق دارد و باید در این زمینه همه اجزای نظام کوشا باشند.

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش  با بیان اینکه میانگین بهره مندی از میزان آب شرب روستایی در گیلان از شاخص کشوری کمتر است گفت : متاسفانه این آمار به رغم زحمات انجام شده در گذشته متناسب با توانمندی های استان پر آبی همچون گیلان نیست.

محمد علی  نجفی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید به دنبال کاهش این فاصله ها است گفت : به دلیل کمبود اعتبارات در کنار فراهم کردن زیر ساخت های آبرسانی روستایی می توانیم از طریق تشویق سرمایه گذاران بخش خصوصی اقدام کنیم.

jpg303

وی افزود : آب تولیدی سرمایه گذاران بخش خصوصی در روستاها بصورت تضمینی از سوی دولت خریداری میشود و از نظر بازگشت سرمایه هایشان جای نگرانی نیست.

نماینده عالی دولت در گیلان  همچنین  با اشاره به سهم ۲۸ درصدی بخش کشاورزی در حوزه ی انتقال و سهم ۱۳ درصدی این بخش در تولید ناخالص داخلی گیلان گفت : توجه جدی و کارشناسی به کشاورزی موجب تحول اقتصادی و بهبود معیشت مردم می شود.

تامینی از نمایندگان رشت در مجلس شورای اسلامی و رییس مجمع نمایندگان گیلان نیز در این نشست گفت : نمایندگان آماده ی همکاری کامل برای افزایش سهم گیلان در بودجه ی سال ۹۳ هستند به شرطی که گزارشات و پیشنهادات مدیران  به موقع به دست ما برسد.

jpg304

وی با بیان اینکه نمایندگان گیلان در بودجه ی سال ۹۳ به دنبال تخصیص اعتبارات در پروژه های عمرانی بزرگ است گفت : با همراهی استاندار و مدیران دستگاههای اجرایی مجمع نمایندگان به دنبال بازدید از این طرح ها به منظور بررسی دقیق پیشرفت آنها است.

تامینی افزود : همچنین نشست های تخصصی به منظور بررسی مسائل مهم و راهبردی استان با استاندار و مدیران دستگاههای اجرایی بصورت مستمر ادامه می یابد.

در این نشست همچنین کوچکی نژاد و جعفر زاده از نمایندگان رشت در مجلس شورای اسلامی، لاهوتی نماینده ی لنگرود، خسته بند نماینده ی بندر انزلی، شکری نماینده تالش، ماسال و رضوانشهر، حکیمی نماینده ی رودبار و رهبری املشی نماینده رودسر و املش در زمینه ی توجه جدی به بهبود کیفیت آب شرب روستایی ، تکمیل مصوبات سفر دولت نهم و دهم بویژه مسکن مهر ، ساخت سدهای در دست اجرا، تسریع در پروژه های آب و فاضلاب شهری و روستایی ، توجه به بخش شیلات و کشاورزی استان مطالبی بیان کردند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه