تأثیر برجام بر اقتصاد از دیدگاه مردم رشت؛

حلال مشکلات دانستن برجام به وعده ۱۰۰ روزه رییس جمهور شبیه است/ با پول‌های آزاد‌شده جوانان غربی از گرفتاری درآمدند!

در پی اظهارات برجام پسندانه رئیس جمهور خبرنگار «دیارباران» در گفت و گو با مردم شهر رشت به بررسی دیدگاه آنان در رابطه با این موضوع پرداخته است.

حلال مشکلات دانستن برجام به وعده ۱۰۰ روزه رییس جمهور شبیه است/ با پول‌های آزاد‌شده جوانان غربی از گرفتاری درآمدند!

به گزارش ۸دی، اظهارات رئیس جمهور مبنی بر تأثیرملموس برجام در زندگی مردم واکنش های متفاوتی به دنبال داشت.

خبرنگار «دیارباران» در گفت و گو با مردم شهر رشت به بررسی دیدگاه آنان در رابطه با این موضوع پرداخته است.

برجام به مسئولان کمک می کند پول بیشتری به جیب بزنند!

الهام۲۶ساله و شاغل در مشاغل آزاد در گفت و گو با خبرنگار «دیارباران»، در واکنش به این سؤال که برجام را زندگی خودتان حس می کنید، اظهار کرد: به نظر من برجام هیچ سودی برای مردم ندارد و به مسئولین کمک می کند راحت تر اختلاس کنند و پول بیشتری به جیب بزنند!

وی گفت: البته این شامل آن دسته از مسئولانی می شود که این کاره هستند.

حل مشکلات توسط برجام شبیه وعده ۱۰۰ روزه رییس جمهور است

مسعود قهرمان ورزش های رزمی در گفت و گو با خبرنگار «دیاراباران»، گفت: تصویب برجام دارای ۳ بخش است که شامل یک داده یعنی توان تکنولوژیک هسته ای، دو ستانده یعنی رفع بخشی از تحریم های مالی، اقتصادی، تجاری و سه پیامد یعنی مهار توانایی دفاعی و نظامی ایران می شود.

وی ادامه داد: شاید برجام حلال مشکلات اقتصادی دولت باشد اما وضعیت معیشتی مردم به نظر من تنها با راه حل اقتصاد مقاومتی قابل حل می باشد.

این شهروند رشتی اضافه کرد: گره زدن مشکلات اقتصادی و سفره مردم به برجام؛ بیشتر شبیه به همان وعده ۱۰۰ روزه رئیس جمهور بود.

برجام به قطعنامه جنگ ایران و عراق شبیه است

وحید۴۴ساله و طراح و گرافیست است؛ وی می گوید: با توجه به مشکلات اقتصادی عدیده ای که از سال های دور از زمان جنگ بر جا مانده، تاثیرات آن و فشارهای اقتصادی ناشی از هزینه های بسیار کمر شکن جنگ و بعد از آن عدم توانایی در مدیریت صحیح وضعیت اقتصادی کشور بعد از جنگ و درگیری های داخلی دو جناح چپ و راست طی سال های ۷۲ تا ۹۴ – که همچنان نیز ادامه دارد – نمی شود گفت برجام و تاثیرات آن بر اقتصاد کشور قابل ملاحظه هست.

وی گفت: چرا که این خانه از پای بست ویران است و برجام صرفا سوپاپ اطمینانی هست که به مانند (قطعنامه پایان جنگ) آمده تا سرپوش و مسکنی آنی باشه برای وضعیت کنونی کشور ایران!

این شهروند رشت گفت: سال ۶۷ اگر ایران قطعنامه ۵۹۸ سازمان ملل را قبول نمی کرد، جنگ به نفع عراق مغلوبه می شد و امروز هم با کمی تغییر همان وضعیت بر ایران حاکم است.

وی گفت: ایرانی که میلیاردها دلار هزینه تجهیز خودش به قدرت اتمی کرد وقتی با وضعیت اقتصادی افتضاحی که هست روبرو شد سعی کرد تا آخرین لحظه ایستادگی کند و تسلیم تحریم های جهان نشود و در نهایت مجبور به پذیرش قطعنامه های سازمان ملل که به عبارتی همون برجام شماست شد و این وضعیت همان خاطره قطعنامه ۵۹۸ را زنده می کند.

برجام کلاه گشادی است بر سر ملت!

توران۳۵ سال دارد و دبیر مدارس رشت است؛ وی در رابطه با تأثیر برجام بر زندگی و معیشت مردم، گفت: این موضوع را با چند جمله نمی شود جواب داد، سر دراز دارد این ماجرای برجام!

توران گفت: قطعا بهتر نکرده و نخواهد کرد و به هیچ عنوان هم تاثیری نداشته است.

وی معتقد است که برجام کلاه گشادی بود که سر ملت گذاشته اند.

برجام اقدامی مثبت و عقلانی است

علی ۳۱ ساله و کارمند نیز در گفت و گو با خبرنگار «دیارباران»، گفت: معیشت مردم تغییری نکرده چون برجام تاثیرات کوتاه مدت زیادی ندارد ولی در دراز مدت تاثیرات واقعی آن معلوم می شود

وی افزود: در کل اقدام مثبت و عقلانی برای کشور محسوب می شود و جلوی ضرر را از هر جا بگیریم منفعت است.

با پول های آزاد شده جوانان بیچاره غربی از گرفتاری درآمدند!

بهنام۲۵ساله و مهندس برق است؛ وی در این رابطه با کنایه می گوید: برجام را همه با گوشت وپوستشون لمس می کنند!

وی گفت: از بچه کوچک گرفته که خرج زیادی ندارد اما رکود کشور باعث شده از تفریحاتش کم شود از جنب وجوشش کم شود از شهربازی و …کم شود و تمام کودکی اش خلاصه شود در صفحه کوچیک تب لت یا گوشی!

وی با بیان اینکه برجام در حال حاضر به نظر من هیچ تغییری به زندگی مردم ایران نداده است، گفت: فقط با پول آزاد شده ای که از آن بدست آمده جوانان بیچاره کشورهای غرب از گرفتاری در آمدند و قراره تا چندسال آینده ایرباس بیاد تو مملکت!! معتقدم با این ها می شود فیلم طنز ساخت.

برجام هیچ تاثیر مثبتی در زندگی اقتصادی مردم نداشته است

علی ۵۲سال دارد و کارمند ادارات رشت است، وی معتقد است برجام هیچ تاثیر مثبتی در زندگی اقتصادی مردم نداشته است و تنها باعث شد از نظر روانی در سطح بین المللی تحقیر شویم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه