اولین همایش توجیهی‌ آموزشی راهیان کربلا ویژه زائران پیاده اربعین حسینی در رشت + تصاویر

رئیس ستاد مردمی راهیان کربلای گیلان حرکت جوانان حزب اللهی و هیئتی در این مسیر را فرصتی بسیار مغتنم در جهت ترویج تفکرات انقلاب ، امام و رهبر معظم انقلاب در تجمع بزرگ شیعیان جهان دانست.

اولین همایش توجیهی‌ آموزشی راهیان کربلا ویژه زائران پیاده اربعین حسینی در رشت  + تصاویر

به گزارش خبرنگار ۸دی نیوز روز گذشته  (جمعه )  همایش توجیهی‌ آموزشی راهیان کربلا در مسجد امام حسین (ع) شهرداری رشت برگزار گردید.

karvanpiadeh00008

حجت‌الاسلام سعید مهدوی  در این همایش با اشاره به اهمیت زیارت مرقد مطهر امام حسین(ع) در روز اربعین خاطرنشان کرد:هر ساله در این چند  روز بزرگ‌ ترین اجتماع شیعیان جهان در کربلای معلی برگزار می‌ گردد.

رئیس ستاد مردمی راهیان کربلای گیلان حرکت جوانان حزب اللهی و هیئتی در این مسیر را فرصتی بسیار مغتنم در جهت ترویج تفکرات انقلاب ، امام و رهبر معظم انقلاب در تجمع بزرگ شیعیان جهان دانست.

وی  با بیان اینکه این سفر مانند دیگر زیارات  نبوده  و سختی های خاص خودش را دارد، اظهار کرد: با وجود اینکه در این مسیر موکب های زیادی برای پذیرایی از زائران وجود دارد اما باید زائران بدانند فضای این سفر با زیارتهای دیگر امام حسین علیه السلام متفاوت است. چون در مسیری قدم می گذارند که اهل بیت امام حسین علیه السلام را در آن  به اسارت بردند.

در ابتدای این جلسه پس از پخش کلیپی از مراسم پیاده روی اربعین در سال گذشته بیانی فر دبیرستاد مردمی راهیان کربلای گیلان توضیحاتی را پیرامون ملزومات سفر ارائه داد.

karvanpiadeh00007

در انتها سجاد قاسمی از مداحان اهل بیت ، همایش را با ذکر مصائب اهل بیت علیهم السلام به پایان رسانید.

karvanpiadeh00011

لازم بذکر است که این کاروان شامل ۳۱۳ زائر پیاده اربعین حسینی قرار است در تاریخ ۲۶ آذر سال جاری حرکت خود را از رشت آغاز نموده و پس از اقامت دو روزه در نجف اشرف مسیر نجف تا کربلا را بصورت پیاده در سه روز طی نموده و دو روز میهمان حضرت اباعبدالله در کربلای معلی باشند.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه