استاندار گیلان:

مسافران به راحتی گیلانی ها پول نمی دهند/قیمت غذا در گیلان بالا است

استاندار گیلان گفت: مسافران کمتر به‌راحتی گیلانی‌ها پول می‌دهند و تمام گردشگران قدرت خرید بالا ندارند بنابراین نیاز است نرخ غذا با عرضه مناسب کاهش پیدا کند.

مسافران به راحتی گیلانی ها پول نمی دهند/قیمت غذا در گیلان بالا است

به گزارش ۸دی، محمدعلی نجفی در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان با اشاره به نزدیک شدن به ایام نوروز اظهار کرد: رقابت‌پذیری مکان‌های گردشگری و عرضه مواد غذایی در استان حائز اهمیت است.

وی خواستار تعدیل نرخ غذا در سالن‌های غذاخوری گیلان شد و افزود: قیمت غذا در گیلان نسبت به دیگر استان‌های گردشگری اصفهان، کرمان و فارس بالا است.

استاندار گیلان با تأکید بر عرضه مناسب و قیمت تمام‌شده کمتر غذا در سالن‌های غذاخوری، بیان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی باید نظارت کامل بر واحدهای صنفی  داشته باشند.

نجفی به اضافه شدن نرخ مخلفات به غذای اصلی در سالن‌های غذاخوری در گیلان اشاره کرد و گفت: جالب این است، ۹۵ درصد از افرادی که در سالن‌های غذاخوری استان حضور پیدا می‌کنند گیلانی هستند.

استاندار گیلان با بیان اینکه گیلانی‌ها خوب غذا میل می‌کنند و راحت پول می‌دهند، تصریح کرد: مسافران کمتر به‌راحتی گیلانی‌ها پول می‌دهند و تمام گردشگران قدرت خرید بالا ندارند بنابراین نیاز است نرخ غذا با عرضه مناسب کاهش پیدا کند.

وی خواستار تهیه برنامه جامع نظارتی توسط دستگاه‌های مربوطه در گیلان شد و خاطرنشان کرد: استفاده از مشاوران در عرضه خدمات به مردم به‌ویژه گردشگران حائز اهمیت است.

نجفی با اشاره به حساسیت عرضه دارو در داروخانه‌ها، یادآور شد: نظارت مستمر از داروخانه‌ها مهم است و بازرسی‌ها باید بیشتر شود.

استاندار گیلان متذکر شد: در بازرسی‌ها به آمار دستگاه‌ها اعتماد می‌کنیم اما نظارت‌ها باید جدی باشد و روند اجرای بازرسی‌ها پیگیری شود.

وی با بیان اینکه نظارت نیاز جامعه است، اظهار کرد: تمام ما نیاز به نظارت داریم و این امر باید در چارچوب قانون انجام شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان نیز در جلسه مذکور به نشست با تشکل‌های گردشگری و هتل‌داران استان اشاره کرد و گفت: جلسه‌های مستمر با مدیران واحدهای پذیرایی گیلان برگزار می‌شود.

رضا علیزاده به افزایش نرخ بعضی از واحدهای اقامتی گیلان اشاره کرد و افزود: نرخ واحدهای اقامتی باید براساس استانداردها باشد.

وی بر رقابتی کردن نرخ واحدهای پذیرایی در گیلان تأکید کرد و یادآور شد: تلاش می‌شود تعرفه‌ها به نحوی ارائه شود تا رضایت شهروندان را جلب کند.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه