نهادهای غیر ورزشی اجازه دخالت در امور ورزش را ندارند/ ورزش ما نیازمند یک تحول اخلاقی است

گودرزی وزیر ورزش و جوانان گفت: پس از کسب رای اعتماد از نمایندگان مجلس خودم را مسئول پاسخگویی در برابر مطالبات به حق جامعه ورزش و جوانان کشور می‌دانم.

نهادهای غیر ورزشی اجازه دخالت در امور ورزش را ندارند/ ورزش ما نیازمند یک تحول اخلاقی است

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از تسنیم، محمود گودرزی در مراسم تودیع و معارفه وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: در ابتدا بر خورد لازم می‌دانم بار دیگر از حسن نظر ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران جناب آقای دکتر روحانی و نیز اعتماد نمایندگان ملت عزیز در مجلس شورای اسلامی تشکر و قدردانی نمایم.

وی افزود: اینک و پس از کسب رای اعتماد نمایندگان ملت شریف ایران، وظیفه و تکلیف سنگین مسئولیت در ۲ حوزه خطیر و پرمخاطب ورزش و جوانان را بیش از هر زمان بر دوش‌های خود احساس کرده و خودم را مسئول پاسخگویی برابر مطالبات به حق جامعه ورزش و جوانان کشور می‌دانم.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: به رسم ادب و بر اساس سنت حاکم بر ورزش پهلوانی، این رخصت خداوندی را به فال نیک گرفته و از جامعه علمی و ورزشی کشور تقاضا دارم، ضمن یاری همه جانبه، این دوره از مدیریت که انشاءالله مبتنی بر یک نگاه تخصص‌محور و عمل‌گرا برای ورزش و جوانان خواهد بود را به فرصتی آینده‌ساز برای ایران عزیز در مسیر پیشرفت و عدالت تبدیل کنند.

گودرزی تصریح کرد: به عنوان عضوی کوچکی از جامعه ورزش و دانشگاه بر این باورم که هرگونه سرمایه‌گذاری و ساختارسازی در ورزش بدون توجه به اخلاق و معنویت راه به جایی نخواهد برد. بدون تردید در شرایط کنونی، ورزش ما نیازمند یک تحول اخلاقی است و بر همین اساس بود که بر پایه اعتقاد قلبی، با شعار “ورزش پاک، معنوی و معرفتی” پا به عرصه اجرا و مسئولیت گذاشتم.

وی اضافه کرد: ورزش پاک، ورزشی است که با یک نگاه کاملا ورزشی و به دور از هرگونه آلایش‌های مخرب و غیرمرتبط، مدیریت شود و همه ارکان مدیریتی آن به دست ورزشی‌های لایق و شایسته که دل در گرو پیشرفت همه جانبه ورزش دارند، اداره و تدبیر شود و حاکمیت شایستگان در آن به معنای واقعی تحقق یابد.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه در ورزش پاک، سلیقه و رابطه جای خود را به ضابطه و قانون بخشیده و التزام عملی به ارزش‌های اعتقادی و فرهنگی مورد توجه قرار می‌گیرد، عنوان کرد: در ورزش پاک زمینه بهره‌مندی همگان از تمامی فرصت‌های ورزش و رضایت همگانی فراهم می‌شود.

گودرزی افزود: ورزش پاک، ورزشی است که مسائل و مشکلات آن همه در درون خانواده ورزش حل و فصل شده و نهادهای غیر ورزشی اجازه دخالت در امور آن را ندارند. ورزش پاک ورزشی است که فتوت و جوانمردی، نه در شعار که در عمل سرلوحه امور بوده و فرهنگ و منش پهلوانی، بیش از پیش مورد توجه و عنایت قرار دارد. انشاءالله به یاری خداوند و تمامی خادمین دلسوز ورزش کشور، برای تحقق این آرمان و نیز استقرار عملی اخلاق و ارزش‌ها در نهادهای ورزشی کشور دارای برنامه‌هایی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت هستم که در آینده نزدیک اعلام خواهم کرد.

وی خاطرنشان کرد: به اطلاع ملت عزیز و جامعه ورزش کشور می‌رسانم که در همین چند روز اخیر، زمینه تشکیل شورای راهبردی ورزش و جوانان کشور با بیش از ۲۱ کارگروه کارشناسی در بخش ورزش و ۱۲ کارگروه کارشناسی در بخش جوانان، با هدف بهره‌گیری از نظرات ارزشمند دانشگاهیان، صاحب‌نظران، نخبگان جوان، پیشکسوتان و مدیران وزارت وزش و جوانان فراهم شده و به زودی فرصت‌های ارزشمندی برای حل و فصل علمی مسائل کلان ورزش و جوانان کشور ایجاد خواهد شد.

وزیر ورزش و جوانان گفت: وظیفه محوری این شورا، تصمیم‌سازی‌های لازم برای من و شوراهای عالی ورزش و جوانان است و من خود را متعهد به بهره‌گیری مناسب از مشورت شورای راهبردی و کارگروه‌های مطالعاتی و استفاده از همه ظرفیت‌های کارشناسی و تجربی حوزه‌های ورزش و جوانان می‌دانم.

گودرزی با اشاره به دیگر اولویت‌های مهم ورزش عنوان کرد: اولویت مهم دیگر بخش ورزش توجه زیربنایی به بحث ورزش همگانی است. واژه ورزش همگانی یا همان “ورزش برای همه” شعاری است که بنیان آن بر پایه این فلسفه بنا شده است که همه اقشار جامعه باید ورزش کنند. پیر و جوان، زن و مرد، معلم  و محصل، کارگر و کافرما، مدیر و کارمند، پزشک و بیمار، همه و همه باید برای تحقق جامعه‌ای سالم تلاش کنیم و بدانیم که جامعه‌ای سالم و سرزنده، جز با انسان سالم میسر نمی‌شود.

گودرزی اضافه کرد: براین اساس، معیار ارزشیابی مدیران ورزش کشور باید میزان توفیق آن‌ها در همگانی کردن ورزش باشد. بر این باورم، جامعه سالم و ورزشکار ورزش قهرمانی را نیز در مسیر پیشرفتی متناسب با شان و منزلت نظام اسلامی قرار داده و قهرمانان ورزشی نیز، راه پرافتخار خویش را با توان هر چه بیشتر ادامه خواهند داد.

وی تاکید کرد: در بعد جوانان باید عرض کنم که تلاش برای حل مشکلات جوانان یک وظیفه ملی است و حوزه جوانان این وزارت، در چارچوب وظایف و اختیارات قانونی باید اهتمام جدی داشته و سهم خود را در راه تحقق اهداف انقلاب ادا کند. اکنون ما نیازمند یک نظام یکپارچه در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری هستیم تا بر اساس نیاز و مصالح جامعه اسلامی حرکت کنیم. تلاش برای جوانان، باید در مسیری باشد که راه را گم نکنیم. بر همین اساس، خودم را مکلف می‌دانم در چارپوب قوانین، منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و اسناد بالادستی به خصوص قانون برنامه پنجم، به عنوان تشکیلاتی ستادی در بدنه دولت، هماهنگی‌ها، رصد، مطالعات، برنامه‌ریزی و نظارت بر راهبردها و عملیات‌ها را سرلوحه کار خود در حوزه جوانان قرار دهم.

وزیر ورزش و جوانان در پایان گفت: لازم می‌دانم از حمایت کلیه اساتید، دانشجویان، ورزشکاران، پیشکسوتان، همکاران و تمامی گمنامانی که بدون هیچ چشمداشتی و فقط برای اعتلای ورزش و میهن اسلامی، مرا یاری کردند صمیمانه سپاسگزاری می‌نمایم و دست همکاری به سوی‌شان دراز کرده و التماس دعا دارم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه