حجت‌الاسلام ذوالنور:

نمایندگان تهران تنها یک‌دهم مجلس را تشکیل می‌دهند /جریان اصلاحات درصدد راه‌اندازی جنگ روانی است/ مردم اجازه شکل‌گیری مجلس دولتی را نخواهند داد

نماینده منتخب مردم قم در مجلس دهم گفت: جریان اصلاحات با مانور خبری بر روی شهر تهران به دنبال فضاسازی و عملیات روانی هستند.

نمایندگان تهران تنها یک‌دهم مجلس را تشکیل می‌دهند /جریان اصلاحات درصدد راه‌اندازی جنگ روانی است/ مردم اجازه شکل‌گیری مجلس دولتی را نخواهند داد

به گزارش۸دی، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور، نماینده منتخب مردم قم در مجلس دهم درخصوص اینکه برخی میخواهند این‌گونه القا کنند که تهران، همه ایران است و مجلس انقلابی تشکیل نمی‌شود اظهار داشت: آنچه که ملاک است بدنه جامعه است، ما در کشور حدود ۷۰۰ شهر داریم که برخی شهرها بزرگ و کلان شهر و برخی از آن ها شهرهای کوچک هستند و ۲۹۰ نماینده در مجلس وجود دارد که تنها ۳۰ نماینده و نزدیک به یک دهم آن از تهران است.

وی با بیان اینکه در سایر شهرها نمایندگان انقلابی، ولایی و ارزشی هستند، خاطر نشان کرد: در تهران ممکن است برخی از نمایندگان تمایل به جریان خاصی داشته باشند، لذا تهران یک نمونه کامل و جامع از همه جمعیت کشور نیست، بلکه وضعیت تهران مختص خود تهران است و وضعیت سایر شهرهای کشور نیز مختص به خودشان است.

حجت‌الاسلام ذوالنور ترکیب نهایی مجلس را مهم و تعیین کننده دانست و تصریح کرد: فرقی ندارد نماینده از یک شهر کوچک و دور افتاده محروم باشد یا از تهران باشد، بلکه در نظر شأنیت نمایندگی در مجلس یکسان هستند و نماینده تهران یک رأی دارد و نماینده یک نقطه دور افتاده کشور نیز یک رأی دارد.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس از نظر شعور نمایندگی با یکدیگر تفاوتی ندارند، اذعان نمود: نمی شود این را مایه یک جنجال کرد و افکار عمومی را مهندسی کنند که بتوان از آن بهره برداری سیاسی کرد.

جریان اصلاحات با مانور خبری بر روی شهر تهران به دنبال فضاسازی و عملیات روانی هستند

وی با اشاره به علت تمرکز مانور خبری جریان اصلاحات بر روی شهر تهران، ابراز داشت: برخی که دنبال تاثیرگذاری بر افکار عمومی و مغلوب کردن حریف و فضاسازی و عملیات روانی هستند نیاز به سوژه دارند و وقتی تهران این اتفاق باشد برای آنها یک سوژه است، بنابراین از یک دکمه با عملیات روانی برای خودشان کت می دوزند.

حجت‌الاسلام ذوالنور در ادامه تاکید کرد: طبیعی است که اگر کسی دستش پر باشد در موارد دیگر روی آن مانور می دهد و اگر جایی ببیند که زمینه ای برای مانور فراهم است از آن استفاده می کند و مطمئناً در غیر تهران این زمینه را فراهم ندیدند که از آن استفاده کنند.

وی همچنین گفت: برای رسیدن به اهداف خودشان سعی می کنند با یک جزء، کلی را بی اعتبار کنند و با یک جزء، کلی را مخدوش کنند و این نمونه ای از تحریف است.

نماینده منتخب مردم قم در مجلس دهم بیان داشت: امروزه سعی می کنند واقعیات جامعه را با یک سری الفاظ تحریف کنند و آنچه را که مد نظر خودشان است را به جامعه القا کنند.

دولت از ماه ها قبل به دنبال شکل گیری یک مجلس دولتی بود

وی در ادامه به پیام انتخابات ۷ اسفند به دولت اشاره کرد و اظهار کرد: دولت از ماه ها قبل به دنبال شکل گیری یک مجلس دولتی بود این از سخنان رئیس جمهور، وزرا و معاونان دولت مشهود بود و برای اینکه مجلس دولتی را شکل بدهند مجلس فعلی را مجلس ضد دولتی می نامیدند.

حجت‌الاسلام ذوالنور عنوان کرد: مقام معظم رهبری در سخنرانی خود در جمع مردم نجف آباد رهنمودی دادند، راهی باز کردند و فضایی درست کردند که مشخص شد این القائات باطل است و فرمودند که نه مجلس دولتی و نه مجلس غیر دولتی به درد کشور نمی خورد بلکه در حقیقت باید مجلسی در دولت باشد که با محوریت قانون و منافع ملی حرکت کند.

وی با بیان اینکه تلاش دولت در زمینه شکل گیری مجلس دولتی تاثیر گذار نبود، اظهار داشت: پیام مهم انتخابات هفتم اسفند به دولت این بود که با حرف زدن، با سخنرانی کردن و با برخی اقدامات تخریبی نمی شود ذهن و قضاوت مردم را تغییر داد و مردم اجازه شکل گیری مجلس دولتی را نخواهند داد.

وی با بیان اینکه مجلس خانه ملت و دولت برخاسته از ملت است، تصریح کرد: مجلس بر دولت نظارت و جهت دولت را مشخص می کند و اگر بخواهیم مجلسمان را دولتی کنیم یعنی بنای یک دیکتاتوری گذاشته ایم.

وی خاطر نشان کرد: دولت باید این را بداند که میثاق باید قانون و منافع ملی باشد و باید با عملکرد خودش آن محبوبیت را درست کند و با اینکه دیگران بله قربان گو باشند بدون اینکه ماهیت موضوع تغییر کرده باشد کسی به جایی نمی رسد.

منبع: صبح توس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
رضا يارمحمدخواه
الحمدالله مخلص حاج آقاييم
در حاشیه