مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان؛

دفن ۸۶ شهید گمنام در ۲۷ نقطه گیلان/تا زمانی که شهدای گمنام همگی تفحص نشده اند کتاب دفاع مقدس باز است

جلایی با اشاره به اینکه تا زمانی که تا شهدای گمنام همگی تفحص نشدند، کتاب دفاع مقدس بسته نشده و باز است، تصریح کرد: با همین نگاه شهدای گمنام در مراکز و مکان‌هایی که تعریف‌شده دفن شدند.

دفن ۸۶ شهید گمنام در ۲۷ نقطه گیلان/تا زمانی که شهدای گمنام همگی تفحص نشده اند کتاب دفاع مقدس باز است

به گزارش ۸دی، رسول جلایی عصر امروز در نشست کارشناسی مربوط به شهدای گمنام این شهرستان با بیان اینکه بیش از ۸۶ شهید گمنام در ۲۷ نقطه گیلان دفن هستند، اظهار کرد: نگاه کشور به موضوع شهدای گمنام، فرهنگی و معنوی است.

وی با اشاره به اینکه تا زمانی که تا شهدای گمنام همگی تفحص نشدند، کتاب دفاع مقدس بسته نشده و باز است، تصریح کرد: با همین نگاه شهدای گمنام در مراکز و مکان‌هایی که تعریف‌شده دفن شدند تا مرکز معنوی فرهنگی در شهرها اضافه شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس انتخاب مکان تدفین شهدا را با هماهنگی مسئولان مربوطه عنوان کرد و گفت: یادمان‌هایی که برای شهدای گمنام ساخته می‌شود برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس است.

وی تأثیر یادمان‌های شهدای‌گمنام در نسل جوان را مهم دانست و خاطرنشان کرد: گاهی در تفحص‌ها طبق شواهدهایی که به دست می‌آید احتمال می‌دهند شهدا گیلانی هستند و در آن صورت امکان خاکسپاری آنها در گیلان بیشتر است و تلاش می‌کنیم شهدای گیلانی حتماً در این استان دفن شوند.

جلایی یادمان شهدای گمنام را مکانی مؤثر برای ارتباط جوان‌ها با اهداف انقلاب و شهدای عزیز خواند و خاطرنشان کرد: نسل جوان با شهدا ارتباط موثری دارند و  هر زمان صحبت از تشییع شهدا می‌شود این ارتباط بیشتر خودش را نشان می‌دهد.

وی حضور جوانان در مراسم تشییع پیکر شهدای گمنام را نشانه ارتباط فرهنگی آنها دانست و خاطرنشان کرد: در چنین مراسمی از تمام چهره‌ها حضور دارند.

این مسئول یکی از هدف‌گذاری‌های اساسی را دفن شهدای گمنام در مکان‌های عمومی و دانشگاه‌ها ذکر کرد و یادآور شد: جوانان بیشترین مخاطبان ما هستند و به امید اینکه بتوان فرهنگ اسلامی و ارتباط موثر با شهدا را به وجود آورد پیکر شهدا را در مکان‌های مذکور خاکسپاری می‌کنیم.

 

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه