شگفتی‌سازهای سینما در سالی که گذشت/۱

«شاهزاده‌روم» به عنایت صاحب خود یکی از شگفتی‌سازهای اکران شد/ رتبه چهارم فروش سینمای ایران برای یک انیمیشن

شگفتی بعدی «شاهزاده‌روم» در گیشه به وقوع پیوست و انیمیشنی که با مشکلات فراوان به اکران رسیده بود توانست در هفته‌هایی در صدر فروش سینماها بنشیند و اقتدارش را به رخ رقیبان بکشد.

«شاهزاده‌روم» به عنایت صاحب خود یکی از شگفتی‌سازهای اکران شد/ رتبه چهارم فروش سینمای ایران برای یک انیمیشن

به گزارش ۸دی، همیشه به انتهای سال که می رسیم با نگاهی به روزهای سپری شده می توانیم اتفاقات خوب و بدی را درآنها ببینیم. سال ۹۴ برای سینما نیز با اتفاقاتی روبرو بود، اتفاقاتی نه از جنس فوت بازیگران گرانقدری که دیگر در میان ما نیستند و ما از هنرمندی‌ آنها محرومیم بلکه رخدادهایی که انتظارش را کمتر داشته‌ایم، مثل موفقیت انیمیشن«شاهزاده روم».

 

 

صنعت انیمیشن با «شاهزاده روم» دیده شد

بگذارید از انیمیشن آغاز کنیم، آخرین‌ روزهای جشنواره سی‌و سوم فیلم فجر در سال قبل بود که یک انیمیشن در بخش خارج از مسابقه در سالن همایش‌های برج میلاد به نمایش درآمد، سالن تقریبا خلوت بود و خیلی‌ از اهالی رسانه ترجیح داده بودند بجای دیدن«شاهزاده‌روم» به کارهای دیگری بپردازند. اکران انیمیشن نشان داد که با سطح متفاوتی از انیمیشن‌های ایرانی روبرو هستیم و به نسبت «تهران۱۵۰۰» پیشرفت قابل توجهی داشت. مهمتر از انیمیشن که اثر آبرومند و قابل رقابت با نمونه های خارجی خود بود، سن عوامل سازنده «شاهزاده‌روم» بیشتر از همه جلب توجه می‌کند، جوانانی که توانسته بودند در اولین کار جدی خود خود هدف گزاری صنعت انیمیشن ایرانی را فرسنگ‌ها جلو ببرند و این عرصه را به خود باوری برسانند.

 

 

«شاهزاده روم» گرچه از آثار منحصر فرد ما در حوزه انیمیشن محسوب می شود اما دارای اشکالات و ایراداتی نیز بود، راه رفتن شخصیت‌ها داستان دچار مشکل بود و گاهی آزار دهنده‌بود، نماها و معماری‌هایی که در اثر نشان داده می شود متعلق به دوره زمانی که داستان آن را روایت می‌کند نیست، قصه در جذب مخاطب دوپاره عمل می‌کند، گاهی جملات برای مخاطب بزرگسال و نوجوان نوشته شده است و در بخش دیگری مخاطب کودک هدف قرار گرفته است.

 

 

وقتی«شاهزاده‌روم» به اکران حوزه هنری رونق می‌دهد

شگفتی بعدی در گیشه به وقوع پیوست و انیمیشنی که با مشکلات فراوان به اکران رسیده بود و براساس پیش بینی های شرکت‌های پخش فیلم بیش از یکی دو هفته در اکران دوام نمی‌آورد توانست در هفته‌هایی در صدر فروش سینماها بنشیند و اقتدارش را به رخ رقیبان بکشد. انیمیشن «شاهزاده‌روم» در روزهای انتهایی سال۹۴ با فروش یک میلیارد و چهارصد و شصت میلیون تومان و در شهرستان‌ها با فروش دو میلیارد و ششصد و هفتاد و یک میلیون فروخت تا با فروش کلی چهار میلیارد و سی‌و یک میلیون تومان در رتبه چهارم جدول فروش قرار بگیرد، اتفاقی که روزهای ابتدایی اکران رویا به حساب می آمد، از طرف دیگر اکران «شاهزاده‌روم» از معدود اکران‌های موفق حوزه هنری در سال جاری بود.

 

 

شاید اقبال خوب مردم به این انیمیشن بود که جشنواره سی‌و چهارم ۸ انیمیشن متقاضی حضور در جشنواره داشت که در میان آنها اثر «فهرست مقدس» از جمله آثار خوب و قابل توجه اکران ۹۵ خواهد بود که اگر زمانبدی درستی در اکران داشته باشد توانایی فروش خوب در گیشه را داراست.

انتهای پیام/ج

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه