دشمنان حقیر ایران با کمک صهیونیست ها روی کار آمده اند/ بسیج بهترین عرصه برای فعالیت جوانان است

حجت الاسلام عاشوری در خطبه های نماز جمعه گفت: دشمنان ما یعنی سران کشورهای اروپایی و آمریکا، افراد بسیار حقیری هستند که با کمک مالی کمپانی های صهیونیستی روی کار آمده اند، لذا تماماً خود را مدیون رژیم صهیونیستی می دانند و در تصمیمات خود مجبور به پیروی از این رژیم اند.

دشمنان حقیر ایران با کمک صهیونیست ها روی کار آمده اند/ بسیج بهترین عرصه برای فعالیت جوانان است

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از خوبان خبر، حجت الاسلام عاشوری امام جمعه خمام در خطبه ی دوم ضمن دعوت نمازگزاران به حضور در نماز جمعه در اول وقت آن گفت: همگی سعی کنید که در این کار عبادی، منظم باشید و در اول وقت اذان و قبل از شروع خطبه های نمازجمعه حضور پیدا کنید. فکر نکنید که اگر به پایان خطبه اول و یا در ادامه خطبه دوم برسید، ثواب کامل شرکت در نماز جمعه را خواهید برد! مضافاً بر اینکه خطبه اول نمازجمعه به هشدارهای اخلاقی و مسائل مربوط به آخرت اختصاص دارد که بسیار مهم تر از خطبه دومی است که در آن به امور دنیا پرداخته می شود.

 

امام جمعه ی خمام ویژگی خطبه های نماز جمعه را این گونه برشمرد:  این خطبه ها با سخنرانی های معمولی فرق دارند، باید شرایطی در آنها مراعات شوند. همچون: حمد و ثنای الهی، صلوات بر محمّد و آل محمّد(صلی الله علیه و آله و سلّم)، وعظ و ارشاد و سفارش به تقوای الهی، استغفار برای خود و مؤمنین و مؤمنات، نام بردن تک تک ائمه معصومین(علیهم السلام) هنگام صلوات در خطبه دوم و خواندن سوره ای کوتاه در هر دو خطبه. وقتی گفتن اینها بر خطیب واجب است، به معنای آن است که گوش دادنش هم بر مستمعین لازم می باشد و بنا بر احتیط واجب، عمدا نباید حضور خود را در نماز جمعه به تأخیر بیندازند.

 

خطیب نماز جمعه خمام ادامه داد: شریعت مقدس اسلام خطبه های نمازجمعه را معادل دو رکعت نماز قرار داده است. هرچند کسیکه به خطبه ها نرسد، نماز او صحیح است ولی ممکن است آن شرایط قبولی را که موجب پادش بی حساب است، نداشته باشد؛ به خصوص برای کسی که بر حسب عادت همیشه دیر می کند! بنابراین بیایید با حضور منظّم و به موقعِ خود برای انجام این عبادت الهی و سیاسی، همه آن ثواب هایی را که خداوند به نمازگزارانش وعده داده است، به طور کامل دریافت کنیم تا فردای قیامت باعث حسرت ما نشود.

 

امام جمعه خمام تنها راه غلبه بر کشورهای غربی را ایمان به خدا و اتحاد ملت دانست و خاطرنشان کرد: ما در ابتدای پیروزی انقلاب هم هیچ نیرویی جز همین ایمان و اتحاد نداشتیم. با همین نیرو توانستیم رژیم شاهنشاهی را سرنگون کنیم، جاسوس خانه سفارت آمریکا را تسخیر نمائیم، دوران دفاع مقدس را با اقتدار اداره کرده و به ساختن کشور و پیشرفت در همه عرصه ها بپردازیم؛ آمریکا هم نتوانست هیچ غلطی بکند.

 

حجت الاسلام عاشوری زمان حمله ی آمریکا را زمان تسلیم شدن کامل در برابر او خواند و تصریح کرد: او زمانی حمله وحشیانه خود را آغاز می کند که مطمئن باشد طرف مقابل توان خود را از دست داده و کاملا تسلیم شده است؛ کما اینکه در پایان جنگ جهانی دوم زمانی به ژاپن حمله اتمی کرد که آن کشور دو ماه قبل از آن تسلیم بی قید و شرط خود را اعلام کرده بود.

 

امام جمعه خمام با اشاره به سخنان حضرت امام (ره) در خصوص بسیج گفت: حضرت امام خمینی(ره) مظهر قدرت هر کشوری را در بسیج میلیونی آحاد آن ملت دانسته و خود دست به تأسیس این نهاد قدرتمند در کشور زدند که ما برکات آن را در نا امنی های اوایل انقلاب و در دوران دفاع مقدس و در ایام فتنه، شاهد بودیم.

 

حجت الاسلام عاشوری ادامه داد: هر گروه و کشوری هم که از این ابتکار حضرت امام خمینی(ره) الگوگیری کرد، موفق شد که بر دشمنان خود غلبه کند. نظیر حزب الله لبنان، انتفاضه فلسطین، کشور عراق و اخیراً هم سوریه که تروریست های تحت حمایت غرب و کشورهای مرتجع منطقه را در آستانه اضمحلالِ کامل قرار داد.

 

خطیب نماز جمعه خمام نهاد مقدس بسیج را بهترین عرصه برای فعالیت جوانان کشور اعم از دختر و پسر دانست و اضافه کرد: ایمان به خدا و اتحاد ملت، چیزی است که دشمنان ما از آن وحشت دارند. آنها تمام توان خود را بکار می گیرند تا از رسیدن هرگونه ابزار قدرت از خارج به کشور ما جلوگیری کنند، ولی نمی توانند جلوی ایمان و اتحاد ملت ما را بگیرند. بنابراین باید این قدرت را قدر بدانیم و خدای ناخواسته با تضعیف آن به اهداف دشمن کمک نکنیم.

 

امام جمعه خمام دشمنان ایران را کشورهای بسیار حقیری دانست که با کمک های کمپانی های صهیونیستی روی کار آمده اند و افزود: دشمنان ما یعنی سران کشورهای اروپایی و آمریکا، افراد بسیار حقیری هستند که با کمک مالی کمپانی های صهیونیستی روی کار آمده اند، لذا تماماً خود را مدیون رژیم صهیونیستی می دانند و آنها نه تنها در تصمیمات خود مجبور به پیروی از این رژیمند، بلکه سرمایه های کشور خود را هم به رژیم تزریق می کنند و با بکارگیری غول رسانه ای، ملت خود را به خواب غفلت فرو برده اند. ولی امان از روزی که این ملت ها از خواب بیدار شوند و پی به حقارت خود در مقابل رژیم صهیونیستی و خیانت سرانشان ببرند. آن روز، روز آزادی بشریت و نابودی استکبار و رژیم صهیونیستی خواهد بود.

 

حجت الاسلام عاشوری در پایان خطبه های نماز جمعه، با اشاره به هفتم آذر ماه روز نیروی دریایی ، کشور ما رادارای یکی از قوی ترین نیروهای دریایی منطقه دانست و گفت: کشورهایی که از مرزهای آبی محروم هستند، طبیعتاً فاقد چنین نیرویی می باشند. ظرفیت های عظیمی برای پیشرفت و قدرت مانور نیروی دریایی وجود دارد که برای سایر نیروها، اعم از هوایی و زمینی میسّر نیست.

 

وی ادامه داد: اگر ما در همان اوایل جنگ توانستیم شهرهای بندری آبادان را از محاصره و خرمشهر را از اشغال، آزاد کنیم و تا پایان جنگ حفظ نماییم به خاطر این بود که قبل از آن در تاریخ هفتم آذر ماه ۱۳۵۹، حماسه سازان ناوچه موشک انداز پیکان موفق شده بودند در جریان عملیات غرورآفرین مروارید، بیش از ۵۰ درصد از توان رزمی نیروی دریایی عراق از کار بیندازد؛ به گونه ای که تا پایان جنگ، حرکت چندان مهمی در دریا از آنها مشاهده نشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه