خرید نوکیا، بر رابطه مایکروسافت با دیگر تولید کنندگان ویندوز فون چگونه تاثیرگذار خواهد بود؟

 به گزارش ۸دی نیوز، با رسانه ای شدن خبر خرید نوکیا توسط مایکروسافت، اکنون این سؤال در ذهن همگان شکل گرفته که زین پس رابطه مایکروسافت با سایر تولید کنندگان دستگاه های ویندوز فون، به چه صورت خواهد بود؟ تری میرسون، مدیر ارشد بخش سیستم عامل های مایکروسافت، در این رابطه بیان کرده که هدف […]

خرید نوکیا، بر رابطه مایکروسافت با دیگر تولید کنندگان ویندوز فون چگونه تاثیرگذار خواهد بود؟

 به گزارش ۸دی نیوز، با رسانه ای شدن خبر خرید نوکیا توسط مایکروسافت، اکنون این سؤال در ذهن همگان شکل گرفته که زین پس رابطه مایکروسافت با سایر تولید کنندگان دستگاه های ویندوز فون، به چه صورت خواهد بود؟ تری میرسون، مدیر ارشد بخش سیستم عامل های مایکروسافت، در این رابطه بیان کرده که هدف اول آن ها این است تا امکانی را فراهم کنند تا نوآوری های سخت افزاری شرکت های تولید کننده، از پنجره ویندوز فون امکان درخشیدن پیدا کند.

با وجود این موضع گیری رسمی از جانب مایکروسافت، تولید دستگاه های ویندوز فونی توسط دیگر شرکت ها بلامانع است، اما آیا خود تولید کنندگان دیگر رقبتی نسبت به این موضوع نشان خواهند داد؟

استیو بالمر در یکی از مصاحبه های خود با New York Times به این نکته اشاره کرده بود که نوکیا ۸۰ درصد از سهم فروش جهانی ویندوز فون را بر عهده دارد. با در نظر گرفتن این آمار، طبیعی بود که مایکروسافت با وجود شرکت هایی همچون HTC و سامسونگ، رابطه ای نزدیک تری را با نوکیا برقرار کند. اما اکنون اوضاع فرق کرده است، با خرید این شرکت فنلاندی، مایکروسافت خود به یک تولید کننده تبدیل شده و این به معنی تقابل مستقیم با شرکای تجاری تولید کننده ویندوز فون خواهد بود.

مایکروسافت تجربه چالشی مشابه را هنگام ساخت تبلت سرفیس، با تولید کنندگان ویندوز ۸ و ویندوز آر تی تجربه نمود. اما این بار بحث بازار پر سود موبایل مطرح است؛ بازاری که بازیکنان آن قواعد خاص خود را دنبال می کنند. مقامات HTC، به عنوان یکی از شرکت هایی که دستگاه های ویندوز فونی تولید می کند، در این رابطه با پیوستن مایکروسافت به جمع تولید کنندگان گفته است که ما هنوز در حال پردازش و تحلیل موقعیت پیش آمده هستیم و نمی توانیم در این برحه زمانی اظهار نظر خاصی در مورد آینده داشته باشیم.

به نظر شما مایکروسافت و ویندوز فون با خرید نوکیا، در بازار موبایل تنها تر از قبل خواهند شد و یا به لطف این همکاری ویندوز فون آنقدر بزرگ می شود که دیگر تولید کنندگان به ساخت محصولاتی بر پایه این سیستم عامل، تمایل نشان دهند؟

منبع:نارنجی

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه