حاشیه سرگردانی مردم برای رأی دادن/

قطع سیستم‌ اینترنتی برخی شعبه‌های اخذ رأی در رشت!+ جزییات

قطع سیستم اینترنتی برخی شعبه‌های اخذ رأی و استقرار تعدادی عوامل اجرایی تازه‌وارد در پای این صندوق‌ها موجب سرگردانی مردم شده است.

قطع سیستم‌ اینترنتی برخی شعبه‌های اخذ رأی در رشت!+ جزییات

به گزارش ۸دی، انتخابات سرنوشت‌ساز دو مجلس شورا و خبرگان از صبح امروز با حضور پرشور اقشار مختلف در این شهرستان مانند دیگر استان‌های کشور آغاز شده است.

مردم از ساعت ۷ صبح خود را به مراکز اخذ رأی در رشت رساندند و قرار بود از ساعت ۸ صبح تمام شعبه‌ها رأی مردم را دریافت کنند اما برخی شعبه‌های این شهر دچار مشکلاتی شدند که موجب نارضایتی و سرگردانی مردم شده است.

با وجود اینکه دولت تأکید زیادی در الکترونیکی شدن انتخابات داشت، سیستم‌های اینترنتی برخی شعبه‌های اخذ رأی در رشت برای وارد کردن کد ملی قطع است.

هنوز ارتباط سیستم اینترنتی سیستم‌های اخذ رأی برقرار نشده و متصدیان اجرای انتخابات اسامی مردم و کد ملی را روی کاغذ می‌نویسند که بعد وارد سیستم کنند.

استقرار عوامل اجرایی تازه‌وارد و ناآشنا با سیستم‌های اینترنتی نیز مشکل دیگر شعبه‌های اخذ رأی در رشت بوده که این موضوع وقت مردم که از صبح زود برای رأی دادن آمده بودند را مختل کرده است.

در بین مردم افراد مسن و سالخورده نیز حضور دارند که توان ایستادن در صف را ندارند و از انتظار گله‌مند هستند.

به گزارش فارس، در گیلان یک‌میلیون و ۸۶۱ هزار و ۳۷۰ نفر واجد شرایط رأی دادن هستند و به طور میانگین باید حدود ۲۰ نفر عوامل اجرایی شعبه، نمایندگان فرماندار، محافظان، شعبه بازرس، شعبه ناظران، شورای نگهبان و نمایندگان نامزدها در هر شعبه اخذ رأی حضور داشته باشند.

تعداد ۵ هزار و ۱۶ صندوق اخذ رأی نیز برای دریافت آرای مردم در گیلان تعبیه شده است.

 

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه