گفتگو‌8دی‌با‍ دبیرستاد‌پیشگیری‌جرایم‌انتخاباتی‌گیلان:

مقابله با جرایم انتخاباتی در استان با پیگیری سازمان اطلاعات سپاه گیلان+ جزییات

دبیر ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی استان گیلان، گفت: مقابله جدی وهماهنگ با دستگاه قضایی استان با اشراف اطلاعاتی و پیگیری سربازان گمنام امام زمان(عج) در سازمان اطلاعات سپاه قدس گیلان انجام می شود.

مقابله با جرایم انتخاباتی در استان با پیگیری سازمان اطلاعات سپاه گیلان+ جزییات

احمد آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ۸دی در رشت با اشاره به انتخابات ۷اسفند اظهار داشت: دستگاه قضایی استان با توجه به رسالتی که قانون‌گذار برایش تعیین کرد و بر حسب دستور ریاست کل محترم دادگستری استان گیلان در اسفند ماه سال ۱۳۹۳ ستاد ویژه جرایم پیشگیری از انتخابات را تشکیل داد که با مشارکت ۱۲ مدیر ارشد استان و با این رویکرد که در جهت اعتمادسازی و اطمینان بخشی به شهروندان و ایجاد یک انتخابات آرام به مثابه گذشته گام بردارد.
وی گفت: تا به امروز متناظر تشکیل این ستاد در همان سال ۹۳ که در ۱۶ شهرستان استان تشکیل شد تا به امروز بیش از ۱۰۰جلسه در شهرستان‌ها و مرکز استان گذاشته‌ایم و تاکنون ۴۲۱ مصوبه در این جلسات تصویب شد و این مصوبه ها همگی در جهت اعتمادسازی و اطمینان بخشی به مردم در ایجاد یک انتخابات سالم مانند گذشته است.
وی گفت: کسی که پایبند به اخلاق نیست قطعاً وارد حریم خصوصی فرد دیگری می‌شود و نگاه تخریبی دارد و پایبند به مسائل و نگاه شهدا که نظام ما مدیون آن‌ها است نخواهد بود، بنابراین خوش اخلاقی و پایبندی از ویژگی‌های است که نماینده اصلح باید به آن آراسته باشد.
معاون پیشگیری از جرم دادگستری کل استان گیلان، افزود: ستادویژه انتخابات طی نامه‌ای به دادستان‌های شهرستان‌ها اعلام شد و بعد از اینکه شورای نگهبان نامزد‌های شهرستان‌ها را که بر حسب اولویت از شورای نگهبان تایید شده بودند معرفی شدند، دادستان ها در سطح شهرستان‌ها دو رویکرد را در پیش گرفتند یکی اینکه تک تک آنها را به همراه مدیران ستادهایشان آوردند و تذکرات لازم بیان کردند و دوم در یک نشست مشترک با تمانی نامزد ها بایدها و نبایدهای دوران حساس انتخابات را تذکر دادند.
آقایی با اشاره به اینکه نشاط انتخاباتی در استان حاکم است، گفت: فضا فضایی امن است و بسترها آماده و موقعیت‌ها و فرصت‌ها برای انتخاباتی آرام فراهم است و تمام مدیران اجرایی هم در حال انجام کارها هستند و سازمان‌های نظارتی، انتظامی، نظامی، امنیتی، سیاسی و اجرایی همگی با هم تعامل بسیار خوب در سطح استان دارند و مشغول به فعالیت هستند.
دبیر ستاد رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان گیلان، گفت: اگر قانون انتخابات را نگاه کنیم می‌بینیم حدوداً ۳۲ عنوان مجرمانه در قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی قانون‌گذار پیش‌بینی کرده است و ۱۲ عنوان مجرمانه که به نوعی می‌تواند مرتبط با انتخابات باشد.
معاون پیشگیری از جرم دادگستری کل استان گیلان، تصریح کرد: مجموعاً ۴۴عنوان مجرمانه داریم که در قانون مجازات اسلامی و قانون خاص انتخابات می‌آید و می‌تواند یک انتخابات سالم را تهدید کند و یکی از این جرایم که بسیار مهم و مورد توجه مردم است خرید آراست.
آقایی با بیان اینکه سپاه پاسداران با توجه به ظرفیتی که نیروهای بسیج و نیروهای مردمی دارد قطعاً دامنه اطلاعات سپاه پاسداران نسبت به سایر نیروهای دیگر قوی‌تر است، خاطر نشان کرد: همیشه نقش سپاه پاسداران در صیانت از انتخابات و ایجاد یک انتخابات سالم در بستر اطمینان بخشی نقش بزرگی بوده است و کاری که در امسال و سال‌های گذشته انجام گرفت در این حوزه بسیار گسترده است.
وی افزود: در بحث مقابله با خرید آرا سپاه پاسداران در هر شهرستان پایگاه‌های افرادی که در این حوزه فعالیت دارند و در واقع به‌عنوان پیمانکاران رأی موسوم و مشهور هستند را شناسایی کرده‌اند و در تمام شهرستان‌ها و منطقه‌ها در حال حاضر در برخورد با متخلفان گامی فراتر برداشته‌اند و اسامی این افراد را به ما داده‌اند و توسط نامه‌ای به دادستان‌های سراسر استان اعلام کردیم و دادستان‌ها در سطح شهرستان‌ها با احضار این افراد، تذکرات لازم را به آن‌ها داده‌اند و با گرفتن تعهد کتبی آن‌ها را کاملا تحت نظر دارند.
معاون پیشگیری از جرم دادگستری کل استان گیلان، بیان کرد: امید است به یاری خدا و به‌وسیله این کارها بتوانیم جلوی اینگونه اقدامات را در سطح استان بگیریم.
وی افزود: با جلساتی که با سازمان اطلاعات سپاه قدس گیلان، اداره کل اطلاعات استان و فرماندهی نیروی انتظامی استان در رابطه با این مساله داشته‌ایم، این موضوع از طریق این ارگان‌ها به طور جدی رصد می‌شود و اشخاصی شناسایی شده‌اند و در این جهت اعتمادسازی به مردم صورت می‌گیرد.
دبیر ستاد رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان گیلان، با اشاره به اینکه در دوره‌های قبل هم ورود خوبی در این حوزه داشته‌ایم و این مسئله در انتخابات کاهش پیدا کرد، گفت: همواره چند استان را مورد توجه قرار دادیم که اگر دستگاه قضایی ورود نمی‌کرد قطعا سرنوشت انتخابات آن منطقه به‌صورت دیگری رقم می‌خورد و امسال هم با یک جدیدت خاص در شهرستان‌هایی که به خرید آرا شهرت دارند متمرکز شدیم و قطعاً جلوی این پدیده گرفته می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه