رأفت اسلامی نبود سران فتنه باید اعدام می‌شدند

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه اگر رافت اسلامی نبود سران فتنه باید اعدام می‌شدند، گفت: نظام اسلامی خیلی منت بر سر آن‌ها گذاشت که زنده بمانند و با رعایت کامل بهداشت زندگی صحیح و حتی مراجعه به پزشک حق زندگی کردن به آن‌ها را داد اما آن‌ها حاضر نیستند که از اعمال خود اظهار ندامت کنند.

رأفت اسلامی نبود سران فتنه باید اعدام می‌شدند
به گزارش ۸دی نیوز، آیت‌الله جنتی در خطبه‌ نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به رعایت اصل تقوا در امور سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و حتی انسانی اظهار داشت: نقشی که اسرای اهل بیت(ع) در زنده نگه داشتن عاشورا داشتند غیرقابل انکار است و اگر آن‌ها نبودند همان طور که بدن امام حسین(ع) دفن شد این تاریخ واقعه عاشورا نیز در کربلا دفن می‌شد.

وی با اشاره به برگزاری مراسم ۱۳ آبان در کشور گفت: حضور شما مردم در مراسم با شکوه راهپیمایی ۱۳ آبان پاسخی برای نامربوط‌های دشمنان در داخل و خارج بود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران اشاره به شاخصه‌هایی که مقام معظم رهبری درباره آمریکا بیان کرده‌اند، گفت: فریبکاری، برتری طلبی، خود بزرگ بینی، توسل به خشونت و قیومیت بر دنیا از جمله شاخصه‌هایی است که کماکان از سوی آمریکا به وضوح دیده می‌شود و آفرین برشما که با “مرگ بر آمریکا” به دهن آن‌ها می‌زنید و ان‌شالله روزی آید که این شعار عملی شود.

آیت‌الله جنتی در ادامه به انفجار چند روز اخیر در بیروت اشاره و خاطر نشان کرد: این مسئله به عنوان یک حادثه حاد و ناراحت کننده است و نمی‌خواهم بگویم که رژیم صهیونیستی طراح آن بود، اما این رژیم با شکست‌های متعدد در لبنان،‌ غزه باید با اقداماتی از این قبیل خود را نشان دهد و این احتمال است که آن‌ها با این کار قصد تحت شعاع قرار دادن مذاکرات ژنو را داشته باشند تا بتوانند با انفجار انجام شده به اهداف خود برسند.

وی با ابراز تاسف از شهادت برخی دیپلمات‌ها و همچنین رایزن فرهنگی ایران در سفارتخانه بیروت گفت: باید بگویم این دفعه اول ما نیست راه ما راه شهداست و ادامه دارد.

آیت‌الله جنتی به برگزاری سالگرد فتنه ۸۸ از سوی ملت ایران اشاره و تصریح کرد: برگزاری سالگرد فتنه از سوی ملت کاملا به جا بود در عاشورایی که آن‌ها هتک حرمت کردند و خودشان را به این طریق نشان دادند و معلوم کردند که چه کاره هستند و با این کار به نوعی باطن خود را نشان دادند که نظام اسلامی را قبول ندارند.

وی افزود: آن‌ها نشان دادند که حتی امام حسین(ع) را قبول ندارند، پرچم آتش زدند و به عزاداران حسینی حمله کردند نشان دادند که امام خمینی(ره) را هم قبول ندارند که اقدام به پاره کردن عکس وی کردند و این یک فتنه بزرگی بود.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران تصریح کرد: اول لطف خدا و سپس درایت مقام معظم رهبری بود که اگر چنین نمی‌شد این فتنه نظام اسلامی را از پای درآورده بود آمریکایی که از پشت سر کف می‌زد و رودرو گفتند که در روز عاشورا اتفاقاتی خواهد افتاد.

وی ادامه داد: آن‌ها با امکانات خوبی که از لحاظ معیشتی و سلامت در اختیار دارند در خانه خودشان محصور هستند که اگر رافت اسلامی نبود باید اعدام می‌شدند و کسانی که از آن‌ها دفاع می‌کنند جواب این جمله من را بدهند که “افساد فی الارض” یکی از عناوین اسلامی است که جرمش اعدام است و آن چاقوکشی که در محله خود اقدام به این عمل می‌کنند محارب و مفسد فی الارض شناخته می‌شوند و در نهایت به حکم اعدام می‌شوند.

رئیس شورای نگهبان تاکید کرد: کسانی که هشت ماه در مملکت ناامنی ایجاد کردند، آتش سوزی و با اعمال خود جوانان زیادی را کشتند آیا این‌ها افساد فی الارض نیست شما خجالت نمی‌کشید که از این‌ها دفاع می‌کنید.

وی افزود: نظام اسلامی خیلی منت بر سر آن‌ها گذاشت که زنده بمانند و با رعایت کامل بهداشت زندگی صحیح و حتی مراجعه به پزشک حق زندگی کردن به آن‌ها را داد اما آن‌ها حاضر نیستند که از اعمال خود اظهار ندامت کنند.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به فرمایشات بنیانگذار انقلاب اسلامی درباره منافقین گفت: بنا به دستور و تاکید امام خمینی(ره) مبنی براینکه هر کدام از منافقان سر موضعشان هستند اعدامشان کنید، الان مشاهده می‌کنیم که این‌ها کماکان سر موضع خود هستند در غیر این صورت اقدام به اظهار ندامت می‌کردند.

آیت‌الله جنتی درباره نقش بسیج در انقلاب نظام اسلامی خاطر نشان کرد: از بسیج هر چه بگوییم کم است و تشکیل این نیرو در نظام اسلامی از برکات و جلیه خداوند است درخت تناور و پرثمری است که میعاد پابرهنگان و اندیشه پاک اسلامی و لشکر مخلص خداست که از آن زمان دفتر تشکیل این نیرو متشکل از تمامی مجاهدین اقدام به امضا آن کردند.

وی افزود: بسیجیان جوان باید به فکر حکومت بزرگ اسلامی باشند و این نیرو تنها منحصر به ایران نمی‌تواند باشد.

آیت‌الله جنتی به سخنان مقام معظم رهبری درباره بسیج اشاره و افزود: ایشان مثل همیشه با سخنان خود سنگ تمام گذاشتند و فرمودند که بسیج تقویت دین مداری، عفت،‌پاکی روح، علم، نشاط، امانت است.

وی با بیان این که بسیج افتخار ماست گفت: توسعه بسیج به خارج از هم در حال سرایت است و این از مباهات ماست و در سوریه و عراق باید بگوییم که اگر حرکت انقلابی و اسلامی در آن رخ دهد باید حرکت بسیجی در آن به وجود آید و سوریه به عنوان کشوری که با این حرکت در پیش است موفقیت‌هایی را کسب کرده است.

رئیس شورای نگهبان بیان داشت: نیروهای مخلص، پاکدل که هیچ علاقه‌ای به پول، پست و مقام ندارند و درصدد خدمت به نظام و کشور خود هستند هر جا فراخوان شود سربازان آماده‌ای هستند و بهتر است که شما بسیجیان در صحنه‌های سیاسی بی تفاوت نباشید و هر جایی که انحرافی را مشاهده کردید به اظهار نظر بپردازید.

وی به اقدام سازمان بسیج اساتید درباره انتصاب‌های اخیر از سوی وزارتخانه‌‌ها اشاره و تصریح کرد: درباره انتصاب‌هایی که در وزارتخانه‌ها انجام می‌گیرد باید بگویم فعلا با داس در حال درو کردن بچه‌های انقلابی هستند این مسئله را همه می‌دانند و روزنامه‌ها و رسانه‌ها به این دروگری اشاره داشته‌اند.

آیت‌الله جنتی افزود: من از آقای دکتر روحانی سوال دارم که اگر می‌دانید چرا اقدامی نمی‌کنید که وااسفا و اگر نمی‌دانید واحسرتا پس چرا حرکتی نمی‌کنید.

وی ادامه داد: حرف‌هایی که اخیرا همه در مورد انتصابات می‌نویسند و می‌گویند اگر درست است پس اقدام کنید و اگر درست نیست پس پاسخ دهید.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به مذاکرات ژنو و مواضع کشورهای غربی گفت: در حال حاضر نتیجه معلوم نیست که چه خواهد شد همان طور که معظم له فرمودند که امید ندارم.

وی افزود: با این حال ما به کلی قطع امید نمی‌کنیم و سوابق آن‌ها نشان داده که مردم حق طلب نیستند و به دنبال منافع خود درصددند که از ما امتیاز بگیرند و امتیازی ندهند پس با این روحیه سر میز مذاکره نشستن چه فایده دارد.

آیت‌الله جنتی با بیان این که آن‌ها دشمنان اسلام‌اند خاطر نشان کرد: جرم ما مسلمان بودن، علوی بودن و عاشورایی بودنمان است و ما تا حسین را قبول داریم و به عزاداری برای شهادتش اقدام می‌کنیم  و به جشن عیدغدیر می‌پردازیم بعید می‌دانم که آن‌ها از مواضعشان کوتاه بیایند اما امیدوارم که سر عقل بیایند و اقدام به حرکاتی سنجیده کنند./ باشگاه خبرنگاران

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه