رییس شورای هماهنگی اصلاحات گیلان:

آرزو می کنیم مجلس آینده مانند مجلس ششم شود!/ در سال ۸۸ صاحبان اصلی نظام خانه نشین شدند!

ما آرزو می کنیم که مجلس آینده مانند مجلس ششم شود ! مگر مجلس ششمی ها چکار کردند! ما احساس کردیم که هر مسئله ایی را تصویب می کنیم شورای نگهبان آن را رد می کند و نیاز دیدیم که اعتراض کنیم.

آرزو می کنیم مجلس آینده مانند مجلس ششم شود!/ در سال ۸۸ صاحبان اصلی نظام خانه نشین شدند!

به گزارش ۸دی به نقل از پیک دانشجو احمد رمضانپور نرگسی رییس شورای هماهنگی اصلاح طلبان گیلان در دانشگاه گیلان گفت: دو انتخابات بزرگ در پیش رو داریم و  هر دو دارای اهمیت ویژه ایی هستند. انتخابات در نظام ما بر خلاف نظام های دیگر مورد بغض دشمنان خارجی و استکبار است.

وی در ادامه گفت: در هیات نظارت تعداد زیادی رد صلاحیت شدند که مورد دلخوری وقع شد و البته شورای نگهبان تعدادی را برگرداند. انتخابات پشتوانه امنیت یک کشور است، مردم در طول این مدت نشان دادند که در مقابل نظام سلطه ایستاده اند.

رمضانپور اضافه کرد: ما یک مجلسی میخواهیم که نمایندگان عقلانیت لازم را داشته باشند و ما موظف به معرفی این چهره ها با این شاخصه های مشخص هستیم. در زمان شاه در دهه ۵۰ دانشجویان در مسائل سیاسی مرجع بودند و چرا امرز این مسئله را کم رنگ کردیم؟

رییس شورای هماهنگی اصلاح طلبان گفت: تندروی در این کشور باعث شد که ۶ قطعنامه علیه ما صادر شود و تندروها تمام کشور های دنیا را شمن خود می دانند و به همین دلیل ما مجلسی را می خواهیم که عاری از هرگونه تفکرات تندروگرایانه باشد. ما در تمام بخش های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی آسیب دیده ایم و این دولت با چالش های بزرگی رو به رو است.

در ادامه رمضانپور در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه نظر شما درباره فتنه ۸۸ چیست ؟ بیان کرد: در ماجرا ۸۸ بحثی نیست، یکی اتفاقی افتاد که مبارک نبود، البته ما باید ببینیم که فتنه چه تعریفی دارد و فتنه گران چه کسانی هستند؟ و سهم افراد در این واقعه چقدر می باشد؟ سهم دولت آن دوره که مردم را خس و خاشاک نامید در زمینه فتنه چقدر است!؟ جناح مقابل در واقعه ۸۸ سعی کرد صاحبان اصلی نظام را خانه نشین کنند! و من اعتقاد دارم که این مسئله را خود مقام معظم رهبری باید حل نمایند.

یکی دیگر از دانشجویان پرسشی را درباره دلیل حمایت انگلیس از لیست اصلاح طلبان بیان کرد که رمضانپور در پاسخ گفت: من نمی دانم دلیلش چیست! البته افرادی از این لیست حمایت کردند و این دلیلی بر بدی آن نمی باشد!

وی در پاسخ به دانشجویی که گفت چه تضمینی وجود دارد که اگر اصلاحات در مجلس بیاید مجلس ششمی تکرار نشود؟ بیان کرد: ما آرزو می کنیم که مجلس آینده مانند مجلس ششم شود ! مگر مجلس ششمی ها چکار کردند! ما احساس کردیم که هر مسئله ایی را تصویب می کنیم شورای نگهبان آن را رد می کند و نیاز دیدیم که اعتراض کنیم.( در پاسخ به این سوال تعدادی از دانشجویان به این پاسخ نا مناسب رمضانپور معترض شدند)

یکی از دانشجویان به کنایه گفت جناب رمضانپور شما در فتنه ۸۸ خیلی زحمت کشیدید که وی در پاسخ گفت: بروید از مدیرکل اطلاعات و فرمانده سپاه وقت بپرسید که من در زمان ۸۸ چه زحماتی کشیدم و مانع بروز خیلی از مسائل و اعتراضات شدم و البته بگویم که من احمد رمضانپور ۲۰ سال پیش نیستم.

وی در پایان گفت: متاسفانه سرمایه های کشور در ۸ سال گذشته از بین رفت و به این دلیل بود که در آن خرد جمعی نبود!

از حواشی این نشست عدم اجازه به پرسش های شفاهی دانشجویان بود در حالیکه که این نشست که توسط مجع عدالتخواه دانشجویی دانشگاه گیلان به بهانه پرسش و پاسخ دانشجویی تبلیغات شده بود ولی این اتفاق میسر نشد  و حتی خود رمضانپور با بهانه های مختلف حاضر به پرسش و پاسخ دانشجویی نبود که بعد از اعتراضات دانشجویی اجازه دادند که یک دانشجو پرسش خود را بپرسد!

 

photo_2016-02-22_14-12-34 photo_2016-02-22_14-12-41 photo_2016-02-22_14-12-45 photo_2016-02-22_14-12-50 photo_2016-02-22_14-13-07 photo_2016-02-22_14-13-13 photo_2016-02-22_14-13-17 photo_2016-02-22_14-13-25  photo_2016-02-22_14-13-39

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
اشنا
این آقا هنوز حلال زادگیش زیر سواله، بعد میاد اینطور نظرات شاز میده!!!!!!!!!!!!!!
رضا يارمحمدخواه
كار دنيا به كجا رسيده يك ردصلاحيتي فتنه دوست روحاني پسند معشوق ديو و دلبر تدبير و نااميدي بياد به پاكسازي فتنه گران بپردازه و آرزوي وكيل الدوله اي كنه، قباحت تا چه اندازه!
ناشناس
خاک عالم بر سرت
در حاشیه