نماینده مردم رشت در دوره هشتم :

با برجام تحت نظارت‌هایی رفتیم که در شأن جمهوری اسلامی ایران نیست/ دولت در اقتصاد به بن‌بست رسید

داوطلب نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در رشت با بیان اینکه برجام دارای مزایایی است، تصریح کرد: با قبول برجام زیر بار تعهدات و نظارت‌هایی رفتیم که در شأن جمهوری اسلامی ایران نیست.

با برجام تحت نظارت‌هایی رفتیم که در شأن جمهوری اسلامی ایران نیست/ دولت در اقتصاد به بن‌بست رسید

به گزارش ۸دی، سید علی آقازاده عصر امروز در همایش «نطق پیش از دستور» در بررسی مسیر پیشرفت گیلان که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان و بسیج اساتید این دانشگاه در تالار حکمت برگزار شد اظهار کرد: موسم انتخابات زمان مناسبی برای بررسی عملکردها است.

وی تحلیل در جامعه دانشجویی را پسندیده عنوان کرد و افزود: جامعه منتظر شنیدن ارزیابی عملکردها توسط جامعه فرهیختگان است.

نماینده مردم رشت در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موانع و فرصت‌های بسیاری در عرصه‌های مختلف نمایندگی وجود دارد، تصریح کرد: نماینده مجلس وظیفه قانونگذاری و نظارت در حوزه ملی را به عهده دارد.

آقازاده متذکر شد: امروز دامنه فعالیت نمایندگان مجلس به طرفی هدایت شده که بیشتر بخشی‌نگری در مطالبات مردم وجود دارد و تبدیل به رابطه حضوری و چهره به چهره شده است.

وی با تاکید براینکه فعالیت نماینده باید ملی و منطقه‌ای باشد، بیان کرد: مردم انتظار دارند توقع‌های معمولی آنها مورد توجه نمایندگان باشد.

داوطلب نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در رشت بر مدیریت منابع در جامعه تاکید کرد و گفت: استفاده از فرصت‌های موجود با توجه به سطح تولید و منابع مشخص در کشور حائز اهمیت است.

آقازاده با اشاره به اتکای کشور به درآمدهای نفتی، خاطرنشان کرد: بخشی از منابع دولت از طریق منابع عمومی، مالیات و صادرات غیر نفتی تامین می‌شود.

وی یکی از وظایف نمایندگان مجلس شورای اسلامی را نظارت بر مدیریت منابع عنوان کرد و یادآور شد: بعضی از تدابیر مدیریتی می‌تواند هزینه‌ها را کاهش دهد و زمینه برای رشد و توسعه در جامعه فراهم شود.

* مبارزه با تورم با رکود معنادار فرسایشی مواجه است

فرمانده اسبق انتظامی گیلان، برنامه‌ریزی در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی را مهم خواند و اظهار کرد: مبارزه با تورم با رکود معنادار فرسایشی مواجه شده است.

آقازاده با این پرسش که آیا روند رکود تورمی باید در کشور ادامه پیدا کند، افزود: بعضی از مدیریت‌های سنتی پاسخگو نیست و در برنامه‌ها باید جهش داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تمام مشکلات جامعه به دلیل نبود منابع نیست، تصریح کرد: بسیاری از مشکلات مربوط به نبود مدیریت صحیح است.

فرمانده اسبق سپاه قدس گیلان به رفتار برخی از طرفداران داوطلبان نمایندگی مجلس اشاره کرد و گفت: برخی از روی خیرخواهی ممکن است اظهارنظرهایی داشته باشند و این امر در روند فعالیت‌های انتخاباتی تناقض‌هایی را ایجاد می‌کند.

آقازاده با اشاره به نقاط قوت گیلان در عرصه‌های کشاورزی، صنعت، گردشگری و نیروی انسانی، خاطرنشان کرد: به دلیل نبود راهبرد مطمئن نتوانستیم از فرصت‌های مذکور به نحو مطلوب استفاده کنیم.

وی ۵۰ درصد از کشاورزی گیلان را سنتی خواند و یادآور شد: کشاورزی روستائیان در حد معیشتی است ضمن اینکه صنایع استان با ۳۰ درصد ظرفیت فعالیت می‌کنند.

داوطلب نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در رشت با بیان اینکه شاهد عقب‌ماندگی گیلان در عرصه‌های مذکور هستیم، اظهار کرد: نمایندگان باید در عرصه نظارتی ورود کنند و نقش‌آفرین باشند.

آقازاده خواستار اجرای برنامه‌های چشم‌انداز توسعه در کشور شد و افزود: تا زمانی که پول، سرمایه، منفعت و معامله در جامعه حاکمیت دارد هرگز نمی‌توانیم انتظار اجرای سند چشم‌انداز را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه برخی از نمایندگان برای رأی‌آوری شرایطی را به دولت‌ها تحمیل می‌کنند، بیان کرد: به دلیل شرایط باندی هرج و مرج بر روابط دولت و مجلس حاکم می‌شود.

نماینده مردم رشت در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی، به ائتلاف جریان‌های مختلف در جامعه اشاره کرد و گفت: ائتلاف مسابقه‌ای بین داوطلبان نمایندگی مجلس ایجاد کرده است اما این موضوع زمینه اجرایی ندارد و جامعه باید در مورد نامزدها ائتلاف انجام دهد.

آقازاده با بیان اینکه در گیلان مشکل راهبردی اجرای برنامه داریم، تصریح کرد: متولیان امور به‌لحاظ اولویت تعیین راهبرد به اشتباه افتادند.

وی به جلوگیری از توسعه صنعت گیلان در سال‌های گذشته اشاره کرد و یادآور شد: راهبردهای بخش کشاورزی در استان زیان‌ده است و در این بخش کاهش اشتغال داریم.

* گیلان بحران مدیریت اجرای برنامه دارد

فرمانده اسبق انتظامی گیلان با تأکید بر اینکه با بحران مدیریت اجرای برنامه در استان مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: در بخش گردشگری به دلیل سرگردانی در راهبرد در مقایسه با استان‌های همجوار نتوانستیم عملکرد موفقی داشته باشیم.

آقازاده متذکر شد: اگر مدیریت دانشی داشتیم و به طور شایسته‌سالاری عمل می‌کردیم اکنون با مشکل اشتغال در گیلان مواجه نبودیم.

وی خواستار اجرای اقتصاد مقاومتی در گیلان شد و اظهار کرد: اجرای اقتصاد مقاومتی نیازمند شناسایی منابع و مدیران توانمند برای اجرای برنامه‌ها است.

فرمانده اسبق سپاه قدس گیلان به مشکل طرح جامع شهر رشت اشاره کرد و افزود: در مدیریت شهری رشت با مشکل مواجه هستیم و نتوانستیم اعتماد عمومی را جلب کنیم.

آقازاده با اشاره به اینکه رشت در توسعه شهری بحران‌زده است، بیان کرد: نظر کارشناسان در مدیریت اجرای پروژه‌های شهری به‌کارگیری نشده است.

* دولت در مسائل اقتصادی به بن‌بست رسیده است

وی به بن‌بست رسیدن دولت در مسائل اقتصادی اشاره کرد و گفت: عرصه اقتصادی کشور تبدیل به آب راکد شده و رکود بیشتر از تورم سبب خسارت شده است.

داوطلب نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در رشت با بیان اینکه برجام دارای مزایایی است، تصریح کرد: با قبول برجام زیر بار تعهدات و نظارت‌هایی رفتیم که در شأن جمهوری اسلامی ایران نیست.

 

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه