استاندار گیلان:

علیرغم اینکه در استان بیکاری وجود دارد اما در تأمین مشاغل حرفه ای با مشکل مواجه هستیم

محمدعلی نجفی در این دیدار با تجلیل از قهرمانانی که برای استان،کشور و نظام افتخار می آفرینند افزود: جوانان مستعد با اندیشه های رفیع خود در میادین مختلف علمی،ورزشی و هنری پیام های نخبه پروری و صلح طلبی ملت ایران را به دنیا می رسانند.

علیرغم اینکه در استان بیکاری وجود دارد اما در تأمین مشاغل حرفه ای با مشکل مواجه هستیم

به گزارش ۸دی، محمدعلی نجفی در این دیدار با تجلیل از قهرمانانی که برای استان،کشور و نظام افتخار می آفرینند افزود: جوانان مستعد با اندیشه های رفیع خود در میادین مختلف علمی،ورزشی و هنری پیام های نخبه پروری و صلح طلبی ملت ایران را به دنیا می رسانند.
استاندار گیلان تاکید کرد :انتقال پیام های ایران اسلامی فقط از طریق عرصه های سیاسی و نظامی نیست بلکه میتواند با موفقیتهای جوانان ما در عرصه های علمی نیز گسترش می یابد.
وی با اشاره به اینکه در جهان امروز آنهایی موفق ترند که اطلاعات قوی و به روز دارند خاطرنشان کرد: شما عزیزان با استفاده از مهارت بالای خود علم را با عمل تکمیل می کنید.
نماینده عالی دولت در استان رتبه علمی گیلان در کشور را مطلوب ارزیابی کرد وافزود: رشته های تئوری  بسیار خوبی در این استان وجود دارد اما در حوزه ی عمل گرایی و کاربردی کردن آنان خلأ وجود دارد که باید تلاش شود این نقیصه برطرف گردد.
وی با بیان اینکه قهرمانان برای حضور دیگران در این عرصه ها انگیزه ایجاد می کنند گفت: نخبه های گیلانی در رشته های ریاضیات و نجوم در سطح دنیا زبانزد هستند و می توانند الگوی مناسبی برای اقشار مختلف بویژه جوانان کشور باشند.
استاندار گیلان بر ضرورت گرایش جوانان به سمت آموزش های حرفه ای در رشته های مورد نیاز استان تأکید و تصریح کرد: علیرغم اینکه در استان بیکاری وجود دارد اما در تأمین مشاغل حرفه ای در رده های تکنسین،کاردان،کارورز و مهندسین عمل گرا با مشکل مواجه هستیم.
وی با تأکید بر ضرورت بزرگنمایی توانمندیهای موجود در بخش مهارتی استان افزود: سازمان مدیریت و برنامه ریزی باید به این داشته ها افتخار کند و برای بهره وری لازم از اندیشه های این  عزیزان که منجر به ایجاد کسب و کار در جامعه می شود بودجه اختصاص دهد.
دکتر نجفی بر ضرورت ترغیب جوانان استان از طریق رسانه ها و جراید برای گرایش به این سمت تأکید و خاطرنشان کرد: از جوانانی که با استفاده از تفکر ناب خود اشتغالزایی می کنند باید تجلیل شود تا با شناساندن آنها به مردم برای ورود به این بخش الگوسازی شود.
وی خوب اندیشیدن را هنر دانست و افزود: فردی که اندیشه نگر باشد قطعاً در آینده ی جامعه تأثیرگذار خواهد بود.
نماینده عالی دولت در گیلان گفت: تنگناهای موجود باید هرچه سریع تر رفع گردد تا با ایجاد شرایط لازم ، جایگاه فنی و حرفه ای و تأثیرگذاری آن بر اقشار جامعه از سوی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی درک شود.
در این دیدار سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان با قدردانی از حمایت های استاندار گیلان در جهت راهیابی جوانان مستعد به مسابقات کشوری و جهانی گفت: رویکرد ایجاد شده در خصوص برگزاری مسابقات مهارت برای تجلی شایستگی های جوانان کشور بسیار حائز اهمیت است.
رحیم عطایی پور با اشاره به اینکه جوانان گیلانی از توانمندیهای بالایی برخوردار هستند افزود: این جوانان با استفاده همه ی داشته های خود به کسب رتبه های کشوری نائل آمدند.
در ادامه این دیدار از ۶ نفر از مدال آوران شرکت کننده در مسابقات ملی مهارت در سطح کشوری در ۴ رشته تهویه و تبرید،ساخت و تولید،طراحی صفحات وب و کنترل صنعتی توسط استاندار گیلان تجلیل بعمل آمد.
گفتنی است استان گیلان در مسابقات ملی مهارت ۱۱ شرکت کننده در قالب ۸ رشته داشته که موفق به کسب یک مدال طلا در رشته تهویه و تبرید،سه مدال نقره در رشته ساخت و تولید تیمی و دو دیپلم افتخار در رشته های طراحی صفحات وب و کنترل صنعتی شد و با کسب ۵۰۹ امتیاز در جایگاه ششم کشور قرار گرفت.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه