سیل راه ارتباطی ۱۳ روستای بخش مرکزی فومن را قطع کرد + گزارش تصویری و فیلم

فرماندار و رییس ستاد بحران فومن: بر اثر بارش شدید باران و طغیان رودخانه های ˈماسوله رودخانˈ و ˈگاز روبارˈ راه ارتباطی ۱۳ روستای بخش های مرکزی و سردارجنگل قطع شده و جاری شدن سیلاب بیش از یک هزار خانوار فومنی را با مشکل روبرو کرده است.

سیل راه ارتباطی ۱۳ روستای بخش مرکزی فومن را قطع کرد + گزارش تصویری و فیلم

به گزارش هشت دی نیوز ، بارش دوباره باران در شهرستان فومن باعث به راه افتادن سیل در این شهرستان شد.

بارندگی  چند روز اخیر فومن که از صبح چهارشنبه در این شهرستان آغاز شده بود پس از گذشت دو روز همچنان آثار خرابی هایش در سطح شهر نمایان است .این اتفاق نزدیک به چند سالی است که در فصل تشدید باران اتفاق می افتد حتی سال پیش بازتاب سیل در فومن به حدی بود که تصاویر آن در بسیاری از خبرگزاری های بین المللی ایران و دنیا منتشر شده بود .

مردم محله های آسیب دیده از بارش باران در فومن که خانه هایشان تبدیل به یک رودخانه شده است ! در گفتگویی با خبرنگار ما وضع کمک رسانی مسئولین را ضعیف توصیف کردند .

یکی از شهروندان فومنی ضمن گلایه از اعضای شورای شهر پیشین این شهرستان به خبرنگار ما گفت : این اتفاق هر ساله با کمی طول کشیدن بارش باران اتفاق می افتد ، مسئولین هم هر سال قول هایی به ما میدهند اما این قول ها هیچ وقت عملی نمی شود .

pirbazar-abgreftegi00008

یک مغازه دار فومنی که سال پیش هم از سیل خسارت دیده بود از کمک های هلال احمر در قالب چند پتو و سرویس غذاخوری خبر داد .

فرماندار فومن که رییس ستاد بحران این شهرستان را بر عهده دارد در خصوص آخرین وضعیت مناطق خسارت دیده ناشی از وقوع سیلاب در این شهرستان گفت: بر اثر بارش شدید باران و طغیان رودخانه های ˈماسوله رودخانˈ و ˈگاز روبارˈ راه ارتباطی ۱۳ روستای بخش های مرکزی و سردارجنگل  قطع شده و جاری شدن سیلاب بیش از یک هزار خانوار فومنی را با مشکل روبرو کرده است.

اسماعیل قربانزاده با اشاره به آب گرفتگی معابر در سطح شهر فومن افزود : نزدیک به ۲۰۰ خانه و ساختمان به دلیل بالا امدن سطح آب رودخانه های نزدیک به انها ، خساراتی را وارد کرده است .

pirbazar-abgreftegi00014

رییس ستاد بحران فومن مبلغ دقیق خسارات وارده را به طور دقیق عنوان نکرد اما سال پیش نزدیک به ۵۰۰ میلیون تومان خسارت به این ساختمان ها و معابر این شهرستان وارد شده بود همچنین ماه پیش در اثر بارش سنگین دوباره باران خساراتی به برخی پل ها و زیرساخت وارد شد که فرماندار فومن میزان خسارات وارده را یک میلیارد تومان عنوان کرده بود .

وی در ادامه قول داد که با همکاری شورای شهر ، شهردار ، هلال احمر و شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی، راه و شهرسازی، برق و گاز به مردم آسیب کمک خواهند کرد .

البته صبح دیروز فرماندار و اعضای شورای شهر فومن همراه با برخی مسئولین استانی از مناطق آسیب دیده بازدید کردند و قول کمک رسانی را به شهروندان دادند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه