اخبار ورزشی گیلان؛

رقابت های بین المللی شطرنج جام خزر با درخشش شطرنج بازان ایرانی پایان یافت

رقابت های بین المللی شطرنج جام خزر درحالی به پایان رسید که شطرنج بازان ایرانی، در هر دو رده بانوان و آقایان، سکوهای اول را از آن خود کردند.

رقابت های بین المللی شطرنج جام خزر با درخشش شطرنج بازان ایرانی پایان یافت

به گزارش ۸دی، مراسم اختتامیه چهاردهمین دوره رقابت های بین المللی شطرنج جام خزر با حضور مسئولان منطقه آزاد انزلی و مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان برگزار شد.
در پایان این رقابت ها و در جدول A که شطرنجبازان دارای ریتینگ بالای ۲۱۰۰ حضور دارند ، مسعود مصدق پور با کسب هفت امتیاز عنوان قهرمانی این مسابقات را به خود اختصاص داد.
همچنین کارن گریگوریان استاد بزرگ شطرنج ارمنستان و سرگئی ولکوف استاد بزرگ روسیه با کسب هفت امتیاز و به دلیل پوئن شکنی به ترتیب در مکان های دوم و سوم قرار گرفتند ، پرهام مقصودلو از ایران ، هوانس گابوزیان از ارمنستان و پویا آیدانی از ایران با کسب شش و نیم امتیاز و به دلیل پوئن شکنی به ترتیب در مکان های چهارم تا ششم قرار گرفتند.
در جدول گروه B که شطرنج بازان دارای ریتینگ بین المللی زیر ۲۱۰۰ حضور داشتند ، علی راستبد از استان گیلان با کسب ۹.۵ امتیاز به مقام قهرمانی رسید ، علیرضا روح پرور از لرستان با کسب ۹ امتیاز دوم شد و رحیم تعاونی از تهران با کسب ۹ امتیاز و به دلیل پوئن شکنی کمتر در مکان سوم قرار گرفت.
همچنین در جدول C که ویژه بانوان شطرنجباز بود ، آناهیتا زاهدی فر از ایران با کسب هشت امتیاز عنوان قهرمانی را تصاحب کرد ، اوگولگرک آتیوا از ترکمنستان با کسب هفت و نیم امتیاز دوم شد و آراب کیانا با کسب هفت امتیاز در مکان سوم قرار گرفت.
در رقابت های جدول D نیز که شطرنجبازان دختر و پسر رده سنی زیر ۱۴ سال حضور داشتند ، آراد نظری از گیلان با کسب ۹.۵ امتیاز اول شد ، امیرحسن نجفی از گیلان و ماهان بانشی از فارس با کسب ۹ امتیاز و به دلیل پوئن شکنی به ترتیب در مکان های دوم و سوم قرار گرفتند.
در رقابت های رده سنی زیر شش سال پسران نیز کیان کشانی از تهران ، امیرسام سجده از گیلان و فرهان حسنی از خراسان شمالی به ترتیب اول تا سوم شدند و در رده سنی زیر شش سال دختران نیز سولاله رضایی از البرز ، عسل ابراهیمی از گیلان و آیتک رضایی از اردبیل به ترتیب در مکان های اول تا سوم قرار گرفتند .
این رقابت ها با حضور شرکت کنندگانی از ۱۹ کشور جهان، بیست و دوم بهمن ماه جاری با حضور آناتولی کارپف و احسان قائم مقامی در زیباکنار منطقه آزاد انزلی آغاز شده بود.
احسان قائم مقامی استاد بزرگ شطرنج ایران که در گفت وگو با خبرنگار ایرنا عنوان کرده بود از وضعیت روحی مناسبی برخوردار نیست، موفق به کسب جایگاهی در این دوره از رقابت ها نشد.
رقابت های بین المللی جام خزر از سال ۱۳۸۰ و با شرکت دو تیم خارجی در شهرستان رضوانشهر آغاز و دوره های دوم و سوم در شهرستان صومعه سرا برگزار و پس از هشت دوره برگزاری در رشت مرکز استان گیلان، امسال در زیباکنار منطقه آزاد انزلی برگزار شد.

 

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه