استاندار گیلان:

رسیدگی به امور معیشتی کارمندان در آستانه‌ی عید نوروز بسیار ضروری است

وی به تأکید رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور در اهمیت انتخابات برای استحکام و استقامت نظام و انقلاب اشاره و تصریح کرد : از اقشار مختلف مردم با هر اندیشه‌ای دعوت می‌کنم تا با حضور حداکثری خود در ایجاد انتخاباتی پرشور و رقابتی مشارکت داشته باشند.

رسیدگی به امور معیشتی کارمندان در آستانه‌ی عید نوروز بسیار ضروری است

به گزارش ۸دی؛ دکتر محمدعلی نجفی در این نشست  که با حضور رئیس سازمان نقشه برداری کشور در استانداری برگزار شد به تأکید رئیس جمهور و دولت در اجرای ماده ۲۷ قانون واگذاری طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای جدید و نیمه تمام اشاره و خاطر نشان کرد : بر اساس آیین نامه اجرایی ساماندهی و واگذاری طرح های تملک دارایی های سرمایه ای که به تصویب هیئت وزیران رسیده ، ۱۹۰ پروژه در گیلان شناسایی شده است .

وی افزود : باتوجه به حساسیت واگذاری‌ها ضرورت دارد دستگاه‌ها با استفاده از مشاورین خبره مباحث حقوقی و مالکیتی را به صورت دقیق بررسی و روند واگذاری این طرح های را سرعت دهند.

استاندار گیلان با بیان اینکه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نیز  با جدیت این بخش را دنبال کند تاکید کرد : دستگاههای  اجرایی موظف هستند ظرف یک ماه پس از وصول تقاضای سرمایه گذار در خصوص طرح های تعیین شده ، نسبت به بررسی و احراز صلاحیت متقاضی و تهیه گزارش توجیهی فنی، مالی و اقتصادی اقدام و نتیجه را به متقاضی اعلام نماید.

استاندار گیلان به نقش شورای برنامه‌ریزی در توسعه و ارتقاء راهبردهای استانی و منطقه‌ای اشاره کرد و افزود : اثرگذاری این شورا با اندیشه و تفکر برای آینده استان باید شکل بگیرد.

دکتر نجفی بر ضرورت تهیه نقشه‌های با مقیاس بزرگ برای تصمیم‌گیری‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها در پروژه‌های عمرانی تأکید کرد و افزود : دستگاه‌های اجرائی نیازهای موجود خود را به سازمان نقشه برداری اعلام کنند تا بهره لازم برده شود.

وی رسیدگی به امور معیشتی کارمندان در آستانه‌ی عید نوروز را بسیار ضروری عنوان و تصریح کرد : دستگاه‌های اجرائی باید با استفاده از راهکارهای قانونی منابع حاصل از صرفه جویی در بخش‌های مختلف را به سمت ارتقاء رفاه کارکنان هدایت کنند.

دکتر نجفی عدم توازن در پرداختی بین دستگاه‌ها را نیز شکوه آور دانست و خاطر نشان کرد : باید تلاش شود تا با پرداخت به موقع مطالبات کارکنان شور و نشاط را در شب عید برای آنان فراهم نماییم.

وی با تأکید بر ارائه برنامه در جلسات آینده توسط دستگاه‌های اجرائی برای سال آینده گفت : نوع کارهای دولت نیازمند تدوین برنامه‌های صحیح است و باید از اقدامات به صورت روزمره جلوگیری شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه در سال جاری پرداخت تسهیلات بانکی به پروژه‌های کوچک و بزرگ رشد داشته است افزود : به صورت مستمر با مدیران عامل کشوری بانک‌ها دیدار می‌کنم تا ضرورت صرف منابع بانکی در پروژه‌ها را درک کنند.

استاندار گیلان به باز شدن همه‌ی سوئیفت‌های بانکی اشاره و تصریح کرد : علیرغم این اقدام بزرگ و فضای موجود در پس از تحریم‌ها برخی با حرف پراکنی نمی‌خواهند درک کنند.

وی به تأکید رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور در اهمیت انتخابات برای استحکام و استقامت نظام و انقلاب اشاره و تصریح کرد : از اقشار مختلف مردم با هر اندیشه‌ای دعوت می‌کنم تا با حضور حداکثری خود در ایجاد انتخاباتی پرشور و رقابتی مشارکت داشته باشند.

در این جلسه رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور نیز بر ضرورت ایجاد پایگاه نقشه‌برداری در دریای خزر تأکید کرد و گفت: با ایجاد این پایگاه می‌توان برای دریا حریم مشخص و آن را بهتر مدیریت کرد.

وی با اشاره به اینکه امکانات ما در دریای خزر اندک است، خاطرنشان کرد: ایجاد پایگاه مذکور در دریای خزر بسیار اهمیت دارد و باید به این دریا تسلط پیدا کنیم و با نقشه دقیق می‌توان برای دریانوردی و بهره‌وری بیشتر از شیلات و امور پرورش ماهی و کاربدهای دیگر   مدیریت بهتر انجام داد.

آزموده‌ اردلان اضافه کرد: باید بتوانیم بر اساس شیب و توپوگرافی برای دریا حریم مشخص کرد تا بر اثر نوسانات دریا منابع ما زیر آب نرود و مدیریت بهتر صورت گیرد.

رئیس سازمان نقشه‌برداری بخشی از فعالیت این سازمان را اندازه‌گیری نوسانات دریا ذکر کرد و یادآور شد: در خشکی نیز فعالیت می‌کنیم تا بتوانیم وضعیت حال کشور را برای آیندگان به ثبت برسانیم.

در پایان این جلسه ۲ تابلو از نقشه‌های کشور جمهوری اسلامی ایران و استان گیلان که با آخرین عکس‌های ماهواره‌ای به صورت نقش برجسته تهیه شده است از سوی رئیس سازمان نقشه برداری کشور به استاندار گیلان اهداء شد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه