پس از 4سال نمایندگی

بررسی عملکرد نمایندگان گیلان در مجلس نهم/ برترین نماینده گیلانی در مجلس نهم چه کسی بود؟+ جدول

شاید مهمترین سوالی که ذهن خوانندگان را به خود مشغول کرده باشد، اینست که برترین نماینده گیلان در مجلس نهم از نظر عملکردی چه کسی بوده است؟ در جدول زیر گزینه ای به نام شاخص ترکیبی وجود دارد که می تواند معیار مناسبی برای تصمیم گیری در این خصوص باشد. هر چه شاخص ترکیبی یک نماینده کمتر باشد، آمار عملکردی بهتری نسبت به سایر همکاران داشته است.

بررسی عملکرد نمایندگان گیلان در مجلس نهم/ برترین نماینده گیلانی در مجلس نهم چه کسی بود؟+ جدول

به گزارش ۸دی، فعال ترین نماینده گیلان چه کسی بود؟ این سوالی است که شاید حالا جوابش هم برای رای دهندگان و هم برای داوطلبان ورود به بهارستان حیاتی باشد. از امروز که رسما تبلیغات برای دهمین دوره حضور در بهارستان کلید خورد، پوسترهای مختلف و رنگارنگی در سطح شهر نصب شده است که هر یک هدفی جز جلب توجه مردم برای کسب رای بیشتر برای ورود به بهارستان ندارند.

انبوه تبلیغات شاید بر ضرورت نیاز به مراجع مطمئن در خصوص مقایسه عملکردی نمایندگان گیلان قوت ببخشد. تنها در رشت ۵۴ نفر برای حضور در بهارستان به رقابت می پردازند و همین موضوع می تواند تا حدود زیادی رنگ و بوی انتخاباتی به شهر باران های نقره ای ببخشد.

در مقابل اما از بین ۱۳ نماینده فعلی گیلان ۲ نماینده موفق به کسب اخذ صلاحیت خود نشدند و ۱۱ نماینده دیگر تصمیم دارند تا حضور خود در بهارستان را ادامه دهند. در همین راستا جداول زیر می تواند کمک شایانی به تصمیم برای انتخاب مجدد این افراد کند.

البته برای انتخاب هر یک از نمایندگان فعلی و یا داوطلبان جدید، نمی توان تنها به آمار عملکردی بسنده کرد. مثلا فردی که پیامک غیراخلاقی مبنی بر هتک حیثیت جنسی به یک خبرنگار مذکر می دهد، نمی تواند مدعی اخلاقمداری باشد و امانتدار خوبی برای آرای مردم محسوب شود.

جدول زیر خلاصه عملکرد نمایندگان گیلان را در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی به تصویر می کشد. در این جدول اطلاعاتی همچون تعداد نطق ها، تعداد سوال از وزرا، تعداد طرح های امضا کرده، تعداد تذکرات، تعداد طرح های ارائه شده و از همه مهمتر شاخص عدم حضور( هر چه بیشتر باشد نماینده حضور کمتری در مجلس داشته است) به تصویر کشیده شده است.

 

عملکرد نمایندگان گیلان اما وقتی که با عملکرد نمایندگان سایر استان ها مقایسه شود می تواند تصمیم گیری در خصوص میزان فعالیت آنان را آسان تر کند. جدول زیر بر همین اساس پی ریزی شده است. استان گیلان در میان استان های کشور رتبه هفتم را دارد.

 

اما شاید مهمترین سوالی که ذهن خوانندگان را به خود مشغول کرده باشد، اینست که برترین نماینده گیلان در مجلس نهم از نظر عملکردی چه کسی بوده است؟ در جدول زیر گزینه ای به نام شاخص ترکیبی وجود دارد که می تواند معیار مناسبی برای تصمیم گیری در این خصوص باشد. هر چه شاخص ترکیبی یک نماینده کمتر باشد، آمار عملکردی بهتری نسبت به سایر همکاران داشته است.

 

منبع: خزر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه