ما گزینه های بسیج ، سپاه و ارتش را روی میز داریم

آیت الله مکارم شیرازی لزوم آموزش های نظامی و دفاعی در کنار سایر آموزش ها به صورت کلاسیک برای بسیجیان را یاد آور شده و افزود: دشمنان می گویند همه گزینه ها روی میز است و ما هم در مقابل گزینه های بسیج، سپاه و ارتش و … را روی میز داریم.

ما گزینه های بسیج ، سپاه و ارتش را روی میز داریم

به گزارش ۸دی نیوز ، سردار نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین و حجت الاسلام تویسرکانی نماینده ولی فقیه در بسیج در آستانه هفته بسیج با حضرت آیت الله مکارم شیرازی دیدار کردند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در این دیدار اجتماع عظیم فرماندهان بسیج در مصلی تهران را مایه امید ملت دانسته و اظهار داشت: اینکه بسیج از شکل یک مجموعه نظامی و دفاعی فراتر رفته و با کارایی بالا در عرصه های مختلف فعالیت می کند خبر بسیار خوبی است.

این مرجع تقلید با اشاره به فعالیت های بسیج در امر به معروف و نهی از منکر ادامه داد: در امر به معروف و نهی از منکر باید آموزش کامل داده شود تا افراد نادان و مغرض نتوانند امر به معروف و نهی از منکر را خشونت معرفی کنند چراکه امر به معروف و نهی از منکر در واقع هدایت محبت آمیز و مودبانه است و قرآن نیز تاکید نموده تا جایی که می گوید در مقابل خشونت ها نیز محبت کنید.

ایشان با اشاره به داستان امام حسن علیه السلام و مرد شامی که با برخورد محبت آمیز حضرت منقلب شده و ۱۸۰ درجه در یک جلسه تغییر کرد بیان نمود: با امر به معروف و نهی از منکر دوستانه و با مقابله به ضد و بکارگیری محبت در مقابل خشونت می توان دستاوردهای بی نظیری را شاهد بود.

آیت الله مکارم شیرازی لزوم آموزش های نظامی و دفاعی در کنار سایر آموزش ها به صورت کلاسیک برای بسیجیان را یاد آور شده و افزود: دشمنان می گویند همه گزینه ها روی میز است و ما هم در مقابل گزینه های بسیج، سپاه و ارتش و … را روی میز داریم.

وی به اهمیت آموزش های عقیدتی برای بسیجیان اشاره نموده و تاکید کرد: اعتقادات ما را از دشمنان جدا می کند، که بسیجیان با اعتقاد به معاد و شهادت، جان بر کف می شوند و این سلاح منحصر به جبهه اسلام است و سربازان آنها مبتلا به جنون شده، خودکشی یا فرار می کنند که در طول ۸ سال دفاع مقدس یک بسیجی هم این طور نشد و این سلاح فقط در زرادخانه های ما وجود دارد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه علوم انسانی باید به صورت کامل اسلامی شود اظهار داشت: در کتاب جامعه شناسی طاغوت پهلوی یک صفحه درباره مذهب وجود داشت که با پیش فرض های خود، واقعیت مذهب را انکار و باعث آتش زدن به همه اعتقادات می شد.

ایشان با تاکید بر لزوم حل اختلافات جزیی میان بسیج و امام جماعات و هیأت امنا در مساجد خاطر نشان کرد: با ورود و همکاری امام جماعت و هیأت امنا در فعالیت های بسیج این موضوع حل خواهد شد و در این زمینه بسیجیان نسبت به ائمه جماعات تواضع داشته و ائمه جماعات نیز به بسیجیان محبت داشته باشند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین خاطر نشان کرد: هم اکنون ۲۰۰ هزار حلقه تربیتی بسیجیان در سراسر کشور تحت اشراف ۱۱ هزار مربی، ۱۰۰۰ سرمربی و اساتید سرمربیان که تحت اشراف نمایندگان ولی فقیه، ائمه جمعه و جماعات و روسای حوزه های علمیه در سراسر کشور فعالیت می کنند.

در پایان این دیدار رمان یوسف پیامبر شامل سریال یوسف پیامبر اثر فرج الله سلحشور که به قلم سیده فاطمه موسوی نگاشته شده است همراه با چفیه بسیجی توسط سردار نقدی به آیت الله العظمی مکارم شیرازی اهدا گردید.

منبع:Basij.ir

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه