رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت خبر داد

ساخت ۶ پارکینگ با مشخصات فنی جهانی در رشت / ممنوعیت کنده‌کاری معابر از ۱۵ اسفند

رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت از آغاز ساخت ۶ پارکینگ با مشخصات فنی جهانی در این شهر خبر داد.

ساخت ۶ پارکینگ با مشخصات فنی جهانی در رشت / ممنوعیت کنده‌کاری معابر از ۱۵ اسفند

به گزارش ۸دی، اسماعیل حاجی‌پور در جلسه ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر این شهرستان اظهار کرد: ایام نوروز فرهنگ غنی گیلان به رخ گردشگران کشانده می‌شود.

وی به برنامه‌ریزی ویژه شهرداری رشت در ایام نوروز سال ۹۵ اشاره کرد و افزود: پاکسازی ورودی شهر و حاشیه رودخانه‌های گوهررود و زرجوب در رشت آغاز شده است.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه رودخانه‌های گوهررود و زرجوب در مدت ۷۰ سال گذشته دست‌خوش آلودگی شدند، تصریح کرد: پاکسازی رودخانه‌های مذکور تنها با امکانات شهرداری امکانپذیر نیست و نیازمند توجه ویژه دولت است.

حاجی‌پور، ساماندهی رودخانه‌های گوهررود و زرجوب را نیازمند ۹۵۰ میلیارد تومان اعتبار خواند و بیان کرد: در بودجه سال ۹۵ شهرداری رشت اعتباراتی برای ساماندهی رودخانه‌های مذکور پیش‌بینی شده است.

وی ساخت سرویس‌های بهداشتی در نقاط مختلف شهر را از جمله اقدام‌های خوب شهرداری رشت عنوان کرد و گفت: احداث سرویس بهداشتی در پنج نقطه رشت در حال انجام است ضمن اینکه مکان‌های دیگری برای احداث سرویس بهداشتی شناسایی می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت با اشاره به تولید روزانه ۴۵۰ تن زباله در شهر رشت، خاطرنشان کرد: ایام نوروز تولید زباله روزانه به ۷۰۰ تن می‌رسد و برنامه‌ریزی لازم برای جمع‌آوری زباله‌ها انجام شده است.

حاجی‌پور از آماده‌باش نیروهای شهرداری رشت از ۲۸ اسفند ماه امسال برای استقبال از نوروز خبر داد و یادآور شد: کشیک‌های خدماتی شهرداری به‌موقع تشکیل می‌شود.

*ممنوعیت کنده‌کاری معابر رشت از ۱۵ اسفند ماه

وی با تاکید براینکه حفاری معابر عمومی در شهر رشت از ۱۵ اسفند ماه امسال ممنوع است، اظهار کرد: لکه‌گیری خیابان‌ها با هماهنگی دستگاه‌های مربوطه در حال انجام است.

عضو شورای اسلامی شهر رشت به اجرای طرح پیاده‌راه‌سازی در این شهر اشاره کرد و افزود: شهرداری با نصب تابلوهای راهنما، مسافران نوروزی را برای تعیین مسیر مورد نظر راهنمایی کند.

حاجی‌پور از عرضه گل به قیمت تمام شده با نزدیک شدن به ایام نوروز در پارک‌های رشت خبر داد و بیان کرد: عرضه گل و گیاه با نرخ دولتی به شهروندان عرضه می‌شود.

وی به نزدیک شدن به ایام فاطمیه (س) اشاره کرد و گفت: رعایت مسائل دینی در ایام نوروز حائز اهمیت است و شهرداری‌ها در این زمینه تمهیدات لازم را بیندیشند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت خواستار جمع‌آوری متکدیان در ایام نوروز شد و تصریح کرد: وجود متکدیان چهره شهر را نزد گردشگران ناپسند می‌کند.

حاجی‌پور به ساخت ۶ پارکینگ با مشخصات فنی جهانی در شهر رشت اشاره کرد و یادآور شد: پیمانکار پروژه مذکور تعیین شده و احداث پارکینگ‌ ها آغاز شده است.

 

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه