حامیان برجام؛

استاندار گیلان به جمع حامیان برجام پیوست/نجفی:پس از لغو تحریم‌ها شرایط سرمایه‌گذاری در کشور بهتر شده است

استاندار گیلان با بیان اینکه پس از لغو تحریم‌ها شرایط سرمایه‌گذاری در کشور و استان بهتر شده است گفت : تقویت و حمایت از کارآفرینان بخش خصوصی و جذب سرمایه و تکنولوژی از اهداف اصلی دولت است.

استاندار گیلان به جمع حامیان برجام پیوست/نجفی:پس از لغو تحریم‌ها شرایط سرمایه‌گذاری در کشور بهتر شده است

به گزارش ۸دی، دکتر نجفی با اشاره به اینکه در سفر کاروان تدبیر و امید به گیلان پرداخت بیش از ۳۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاران به تصویب رسید گفت : با پیگیری انجام شده ۲۰۰ پروژه بزرگ و متوسط برای دریافت این تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند.

استاندار گیلان افزود : از این تعداد مبلغ ۳ هزار و ۳۰۸ میلیارد ریال تسهیلات در بخش‌های مختلف، صنعتی، کشاورزی، خدماتی، گردشگری و واحدهای دانش بنیان پرداخت شده است.

دکتر نجفی افزود : مهمترین پروژه‌های بخش خصوصی که در قالب مصوبات دولت موفق به اخذ تسهیلات یا بهره‌برداری شده‌اند می‌توان به بازسازی و نوسازی چوکا، سرمایه‌در گردش فولاد گیلان، تولید ۸ نوع داروی جدید ضد سرطان، تسهیلات ارزی در بخش پرورش ماهی در قفس و تعداد قابل توجهی طرح‌های تولیدی اشاره کرد که عموماً توسط بانک‌ها با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی و سرمایه‌گذاری مجموعه ‌های بزرگ نهادهای عمومی غیردولتی و صندوق نوآوری و شکوفایی عملیاتی شده است.

وی گفت : با پرداخت این تسهیلات برای ۳ هزار و ۱۰۰ نفر  بصورت  مستقیم اشتغالزایی شده است.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود : علاوه بر این تسهیلات ، پروژه‌های بزرگ سرمایه‌گذاری در قالب مصوبات دولت، از قبیل ایجاد مجتمع پتروشیمی، سرمایه‌گذاری راه آهن رشت- انزلی و انزلی- آستارا، سرمایه‌گذاری در بخش نیروگاه‌های CHP، آب شیرین کن، احداث باغات و گلخانه‌ها توسط سرمایه‌گذاران بزرگ داخلی به صورت مرتب در حال پیگیری است.

استاندار گیلان با بیان اینکه پس از لغو تحریم‌ها شرایط سرمایه‌گذاری در کشور و استان بهتر شده است گفت : تقویت و حمایت از کارآفرینان بخش خصوصی و جذب سرمایه و تکنولوژی برای تقویت توان رقابتی اقتصاد کشور از اهداف اصلی دولت است از همین رو از بانکهای عامل نیز انتظار میرود نسبت به تقویت روند همکاری های خود مبادرت ورزند.

وی  با بیان اینکه   دولت یازدهم مصمم به واگذاری اقتصاد به مردم و حمایت از بخش خصوصی است گفت :بر همین اساس در سفرهای کاروان تدبیر و امید به استانها علاوه بر اختصاص اعتبار برای  تکمیل پروژه های عمرانی ،در زمینه پرداخت تسهیلات به بخش خصوصی و حمایت از سرمایه گذاران مصوبات مختلف معین می شود .

 استاندار گیلان تاکید کرد :پیگیری بحث اشتغال و اجرایی شدن مصوبات سفر دولت تدبیر و امید به گیلان از اقدامات روزانه مدیران استان است و این دو مسئله مکمل یکدیگر است.

دکتر محمدعلی نجفی همچنین با بیان اینکه در سفر فروردین ماه امسال هیات دولت به گیلان ۲۹ طرح عمرانی با ۷۹۵ میلیارد ریال اعتبار مصوب شد افزود: ۳۴۳ میلیارد تومان معادل ۴۳ درصد از این اعتبار در کمتر از ۹ماه تامین شد

وی ریل گذاری خط آهن رشت – قزوین ، ساخت ۴کیلومتر از ۱۱ کیلومتر باقی مانده آزاد راه رشت – قزوین ،آغاز طرح یکپارچه سازی ۱۰ هزار هکتار شالیزار ، در دست ساخت بودن ۳ سد لاستیکی و پایان ساخت یک سد لاستیکی ، شتاب در ساخت ۴ پست اسکله بندرکاسپین ، پیشرفت ۷۰تا ۹۵ درصدی بیمارستان های آستارا ، رضوانشهر ، لاهیجان و لنگرود ، مذاکره با ۴۰ گروه سرمایه گذاری برای اجرای طرح پرورش ماهی در قفس ، پیشرفت ۶۰ تا ۱۰۰ درصدی کنارگذرهای لنگرود ، انزلی ، آستارا و تالش را ازجمله  اقدامات برای اجرای طرح های مصوب سفر هیات دولت به گیلان اعلام کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه